Gå til innhold

Manchester United


Old Game

Anbefalte innlegg

RVP skal vel sikkert ta den operasjonen nå tenker jeg, så Rooney går inn på topp og Mata inn i 10ern. Det vi også kan gjøre nå er å smelle Di Maria opp dersom det skorter på folk, fyren er fuckings leather weapon 5 og kan spille overalt.

 

Skuffa over at det ikke kom inn en CDM og en stopper til, men om Blind kan gjøre jobben med Herrera og Carrick, og Rojo kan spille bak med Jones og co, så tror jeg på bedre tider. Glad det er landslagspause, så får vi litt ekstra tid på treningsfeltet før sesongen "begynner" for oss.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Det må gjøres når alt Fergie og Moyes etterlater er ræl som: Cleverley, Anderson, Young, Fletcher, Chicharito, Fellaini osv. Det er faktisk ikke gode nok spillere til å klare top 4 når Liverpool, Tottenham, Everton, City, Chelsea, Arsenal mfl har bedre spillere på ving og sentral midtbane og samtidig er bedre i forsvar. Vi kom på 7. plass i fjor. Dette her er ikke tiden for å "handle inn talenter". Det er tid for å handle inn den kvaliteten vi burde handlet inn i løpet av de siste 3-4-5 sesongene, og at det endenlig kommer inn en mann som innser det er intet annet en fantastisk. Når de så har dannet en "base" i laget så kan vi igjen handle talenter og gi unge akademispillere sjangsen. Hadde vi kjøpt en ny Zaha til 170 millioner kroner så hadde det tiltet helt for meg.

  • Liker 3
Lenke til kommentar

Nå er det bare å stålsett seg gutter og jenter. Det er ikke lenge til ropene om at vi er en klubb uten sjel kommer! Bring it, I'm ready!

Bare svar med at United har brukt 12 akademispillere på sine fire første kamper denne sesongen.

 

Tviler på at mange/noen klubber i det engelske ligasystemet kan vise til samme tall, ikke engang for en hel sesong.

Lenke til kommentar

 

 

Nå er det bare å stålsett seg gutter og jenter. Det er ikke lenge til ropene om at vi er en klubb uten sjel kommer! Bring it, I'm ready!

Bare svar med at United har brukt 12 akademispillere på sine fire første kamper denne sesongen.

 

Tviler på at mange/noen klubber i det engelske ligasystemet kan vise til samme tall, ikke engang for en hel sesong.

Er ikke lett for mindre klubber heller, for om de faktisk blir gode så forsvinner de jo bort uansett.

Lenke til kommentar

Problemet er jo at de største talentene som alle sikler etter også blir grisedyr. Dessuten er vi ikke i en posisjon hvor vi kan ta slike sjanser uten å risikere å bli det nye Liverpool med mange sesonger uten suksess. Falcaokjøpet kom som et sjokk på meg. Jeg lo bare når folk snakket om det, og tenkte dette bare var noe media fant på ettersom han (i mitt hode) kom til å gå til City.

 

Mange sier han får for stor lønn, og det er kanskje sant, men så lenge han gjør jobben i år er han verdt det. RvP ble for meg verdt de £24 millionene han kostet etter at han skjøt oss til PL gull. Om Falcao kan skyte oss til CL, så er han absolutt verdt det.

Lenke til kommentar
Gjest Slettet+3165

 

Nå er det bare å stålsett seg gutter og jenter. Det er ikke lenge til ropene om at vi er en klubb uten sjel kommer! Bring it, I'm ready!

Bare svar med at United har brukt 12 akademispillere på sine fire første kamper denne sesongen.

 

Tviler på at mange/noen klubber i det engelske ligasystemet kan vise til samme tall, ikke engang for en hel sesong.

 

Så har dere vel hatt tilsvarende mengde spillere skadet eller utilgjengelig.

Lenke til kommentar

Hva tenker egentlig folket om det som har skjedd i Manchester United i dette vinduet. Er veldig interessert i å høre deres mening om all pengebruk, salgene, og LVG. Kall det gjerne vårt hamskiftet etter Ferguson, for det er jo det. Blir veldig veldig glad hvis dere kan utdype og begrunne det, og ikke bare kommer med "det er nødvendig / jeg liker det ikke". Husk nå at det er et økonomisk perspektiv som ligger i bakgrunnen og presser dette fram. Trekk gjerne det frem og si noe om det også

 

Jeg vil vite hvorfor du liker, ser nødvendigheten eller ikke liker det som skjer hos oss nå. Skal skrive ned alt jeg selv tenker på, men det kommer til å bli langt og tiden strekker ikke helt til i dag :)

Lenke til kommentar

Tenker at det er greit å bruke mye penger nå som det er helt nødvendig for å kunne henge med i toppen.

Alternativet var å gamble med spillerne vi allerede hadde, men United er en klubb som skal kjempe om gull hvert år og da er det ikke noe spørsmål. Å kjøpe stort og mye er nok eneste mulighet for å komme tilbake til topps på kort sikt.

 

De siste årene har vi i gjennomsnitt brukt 17 millioner pund eller noe i den duren, og for en klubb som tjener over 100 millioner pund i året så er det ok å kjøpe heftig nå. Men jeg håper ikke vi blir som City/Chelsea/Real Madrid og bruker så mye penger flere år på rad. Uniteds tradisjon, skapt av Ferguson, har vært å dra opp talentene og tilpasse de inn i et velsmurt system, i en vinnerkultur han selv skapte sammen med unge spillere. Ferguson var veldig kritisk til Citys megakjøp av allerede "ferdige" spillere. De brukte over 100 millioner pund tre år på rad. Det blir litt som å alltid kjøpe ferdigmat, og ferdigmat er ikke sunt. Det som er sunt for en klubb er å satse nok på lokale gutter, forankring i lokalmiljøet er noe av det viktigste for en bærekraftig identitet.

 

Derfor er salget av Welbeck irriterende, han var på mange måter det sterkeste symbolet på det.

Endret av Snikpellik
Lenke til kommentar

Rooney: "Jeg er usikker på egen rolle."

 

Hva er det nå han prøver på? Ny kontrakt igjen? Fabrikere en ny transfer saga?

Neh. Begynner det på an igjen, så selger vi hele problemet til noen andre. Er så forbanna lei hele Rooney greia at nå burde han bare holde kjeft og fokuserer på fotball.

 

E:L

Endret av Espp
Lenke til kommentar

Det er bare å gratulere Arsenal-leiren med et fantastisk kjøp i vår egen Danny. Jeg tror han kan bli mannen som serverer dere gullet, om ikke i år, kanskje neste år. Arsenal blir plutselig et spennende lag å følge og jeg tror Welbeck passer strålende inn i Wengers filosofi.

 

Når det gjelder pengebruk; forkastelig. På meg virker det som om Adidas har tatt kontrollen over kjøp salg. Falcao var totalt unødvendig, di Maria var overkill i pris. Welbeck er/blir en bedre langtidsinvestering. Summene som er brukt er sinnsyke og det er såpass ille at jeg ikke klarer å føle noen stor glede. Sjela til klubben er dratt ned i dass, vi skal tydeligvis menge oss med fiffen. At Rooney ikke blir solgt fremfor Welbeck er et gigantisk mysterium. Lag er viktigere enn navn, det har dyktige managere bevist gang på gang. Utrolig at United går denne veien.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...