Gå til innhold

Manchester United


Old Game

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Edit: Fuck dette. Prøvd meg flere ganger på å skrive et decent innlegg, uten suksess. Jeg gir meg. Til alle dere som tvilte på meg, fortsett med det!

 

Edit2: RollsReus, kan du fortelle meg hva du ville gjort med United om du hadde fått sjansen til å bli manager i dag? Taktikk, formasjon, valg av spillere, hva man burde fokusert på i spillet etc?

 

Edit3: Grunnen til at jeg spør nettopp deg er fordi jeg veldig ofte ser at det er du som skriker høyest om feil og mangler ved dagens United. Jeg er selvfølgelig åpen for at andre svarer på samme. Tror det ville gitt en god disk.

Endret av jonastra
Lenke til kommentar

Kampen mot Everton var virkelig katastrofe. Lenge siden jeg har blitt SÅ frustert av å se United spille fotball. Ikke fordi vi ikke har vært dårlige andre ganger i år, mot langt dårligere motstand enn Everton, men fordi vi endelig nå har begynt å få i gang formen også har den sakte, men sikkert, blitt dårligere (i ligaen vel å merke).

 

Midtbanen vår er rett og slett en katastrofe. Uten Carrick eller Jones på den midtbanen nå, så er det dømt til å gå dårlig. Fellaini var elendig, og Giggs var på det nivået man kan forvente av en 40-åring egentlig, sett bort i fra at han i enkelte kamper er brilijant.

 

Nå er heldigvis Jones tilbake mot Newcastle, så det hjelper litt på. Nå er dessverre Rooney ute med karantene istedenfor, men det kan kanskje være greit med en pause for han også. Så får vi håpe RvP blir klar til den kampen, for det lukter ikke akkurat mål av Welbeck og Chicharito om dagen, og da heller ikke resten av laget.

 

Litt frustrasjon måtte ut. Så får jeg gå tilbake til å drømme om ligagull etter vi har knust Newcastle i helga...

Lenke til kommentar

Det blir 5-1, som jeg allerede har nevnt. Januzaj med årets kamp hittil. Han må vel starte til helgen?

 

Hadde vært deilig med Januzaj i 10'ern til helga. Dette er en spenstig oppstilling som jeg håper på, men håpet mitt vil nok aldri realiseres.

 

DDG

Rafael - Evans - Jones - Evra

Ando - Jones

Valencia - Januzaj - Zaha

Welbeck

Endret av jonastra
Lenke til kommentar

Edit: Fuck dette. Prøvd meg flere ganger på å skrive et decent innlegg, uten suksess. Jeg gir meg. Til alle dere som tvilte på meg, fortsett med det!

 

Edit2: RollsReus, kan du fortelle meg hva du ville gjort med United om du hadde fått sjansen til å bli manager i dag? Taktikk, formasjon, valg av spillere, hva man burde fokusert på i spillet etc?

 

Edit3: Grunnen til at jeg spør nettopp deg er fordi jeg veldig ofte ser at det er du som skriker høyest om feil og mangler ved dagens United. Jeg er selvfølgelig åpen for at andre svarer på samme. Tror det ville gitt en god disk.

Det finnes uttallige av formasjoner som man kan bruke, men en slags 4-4-2 formasjon med Rooney og RVP på topp samt. Kagawa med en litt mer offensiv rolle. Og selvfølgelig Carrick sentralt.

 

Valencia og Nani på vingene. Ville ha gjort alt for å unngå Young og Welbeck i de viktigste kampene.

 

Rafael og Evra som backer. Uten tvil Vidic. Litt mer åpent for hvem som skal være partneren hans.

Ville også ha gitt plass til Zaha og Adnan på midtbanen. Kanskje Jones som MS.

 

Er fan av 4-2-3-1. Da hadde det blitt Carrick og Jones på sentralen. Rooney > Kagawa, men hadde gjerne spilt med Rooney som spiss og Kagawa offensiv.

 

Til slutt hadde jeg gitt meg selv fyken og latt Moyes ta over. Tror at ting kommer til å gå bedre etter hvert. Kanskje etter januar eller kanskje ikke før neste sesong eller etter der igjen. Har muligens ikke sagt det samme under kampens hete, men som Sir Alex sa "Stand by your new manager". Det fine er at plastikken forsvinner og den dagen vi havner på rett spor igjen så skal jeg le av skeptikerne og det kommer til å smake noe jævla godt etter motgang!

 

In Moyes We Trust!

Endret av RollsReus
  • Liker 1
Lenke til kommentar

Det finnes uttallige av formasjoner som man kan bruke, men en slags 4-4-2 formasjon med Rooney og RVP på topp samt. Kagawa med en litt mer offensiv rolle. Og selvfølgelig Carrick sentralt.

 

Valencia og Nani på vingene. Ville ha gjort alt for å unngå Young og Welbeck i de viktigste kampene.

 

Rafael og Evra som backer. Uten tvil Vidic. Litt mer åpent for hvem som skal være partneren hans.

Ville også ha gitt plass til Zaha og Adnan på midtbanen. Kanskje Jones som MS.

 

Er fan av 4-2-3-1. Da hadde det blitt Carrick og Jones på sentralen. Rooney > Kagawa, men hadde gjerne spilt med Rooney som spiss og Kagawa offensiv.

 

Til slutt hadde jeg gitt meg selv fyken og latt Moyes ta over. Tror at ting kommer til å gå bedre etter hvert. Kanskje etter januar eller kanskje ikke før neste sesong eller etter der igjen. Har muligens ikke sagt det samme under kampens hete, men som Sir Alex sa "Stand by your new manager". Det fine er at plastikken forsvinner og den dagen vi havner på rett spor igjen så skal jeg le av skeptikerne og det kommer til å smake noe jævla godt etter motgang!

 

In Moyes We Trust!

 

Det er dette jeg mente med generelt. Ja, du skriver mye her, men du skriver veldig mye generelle ting som de fleste kan se/forstå/skjønne, uten at det gir noen god mening på hvorfor du sier det.

 

Det du ramser opp her er hvilke spillere du ville benyttet. De fleste her inne ville nok valgt så og si de samme spillerne. Fotball handler om mer enn det, ellers ville vel United ligget i toppen mtp fjoråret? Jobben til Moyes er ikke bare å sette opp 11 spillere og en formasjon, men det virker som flere her inne nesten tror det. Mange tror også at hadde Moyes byttet inn x spiller med x spiller så ville utfallet blitt et helt annet. Det kan hende, men det kan også hende det hadde gått enda dårligere. Det blir helt hypotetisk.

 

Fotball er et lagspill, og det får du ikke av å sette opp 11 fantastiske navn på blokka. Det får man av å trene på pressledd, taktikk, forsvar, angrep etc, samtidig som man har en god mentalitet i laget. Skal ikke si jeg kan så altfor mye om det, men poenget mitt står fortsatt. Jeg spurte deg om du kunne si litt mer om hva du ville gjort, og det eneste du gjør er å ramse opp 11 spillere du ville brukt. Ville du brukt de samme spillerne hjemme mot Hull, som borte mot Shaktar? Sannsynligvis ikke. Ville du brukt samme 11'er fra aug-mai, typ 'Arry? Det gikk til helvete for han gang på gang.

  • Liker 4
Lenke til kommentar

Er det ikke lov å komme med kritikk på en manager som hever millioner i lønn uten å ha fasit svar på hva som må gjøres? Holdningen til enkelte her inne om at de som kritiserer er dårlige supportere er latterlig. Skulle likt å se et samfunn hvor kritikk av det du ser går dårlig, men ikke har et fasitsvar, ikke er lov.

 

Og ja, jeg vet at ingen direkte har sagt at de er dårlige supportere, men det er følelsen jeg får når jeg leser.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

*Om du ikke har tro på Moyes sitt prosjekt, er du medgangssupporter*

 

Jeg støtter United i motgang, men per dags dato ser ikke Moyes ut som mannen som skal ta oss ut av motgangen. Vi kjøpte kun Fellaini (+Valera?) i sommer, og Moyes var sikker på at stallen var sterk nok til å kjempe om tittelen uten forsterkninger. Nå skal det handles i januar, og jeg frykter flere dyrkjøpte "kvalitetsspillere" som ikke presterer.

Lenke til kommentar

 

Det er dette jeg mente med generelt. Ja, du skriver mye her, men du skriver veldig mye generelle ting som de fleste kan se/forstå/skjønne, uten at det gir noen god mening på hvorfor du sier det.

 

Det du ramser opp her er hvilke spillere du ville benyttet. De fleste her inne ville nok valgt så og si de samme spillerne. Fotball handler om mer enn det, ellers ville vel United ligget i toppen mtp fjoråret? Jobben til Moyes er ikke bare å sette opp 11 spillere og en formasjon, men det virker som flere her inne nesten tror det. Mange tror også at hadde Moyes byttet inn x spiller med x spiller så ville utfallet blitt et helt annet. Det kan hende, men det kan også hende det hadde gått enda dårligere. Det blir helt hypotetisk.

 

Fotball er et lagspill, og det får du ikke av å sette opp 11 fantastiske navn på blokka. Det får man av å trene på pressledd, taktikk, forsvar, angrep etc, samtidig som man har en god mentalitet i laget. Skal ikke si jeg kan så altfor mye om det, men poenget mitt står fortsatt. Jeg spurte deg om du kunne si litt mer om hva du ville gjort, og det eneste du gjør er å ramse opp 11 spillere du ville brukt. Ville du brukt de samme spillerne hjemme mot Hull, som borte mot Shaktar? Sannsynligvis ikke. Ville du brukt samme 11'er fra aug-mai, typ 'Arry? Det gikk til helvete for han gang på gang.

Fotball er mer enn bare 11 mann på banen ja. Ville ha rotert men hadde unngått å bruke enkelte spillere samtidig (you know who).

Håper ikke du forventet at jeg skulle skrive ned masse taktikk her slikt som managere forteller spillerne sine. Det blir for mye.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...