Gå til innhold

Manchester United


Old Game

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Ikke for å være gjøk eller sette meg selv i en trygg forsvarposisjon, men jeg merker at jeg bryr meg så utrolig lite hvilken plass laget havner på. Bare for å ta alt ned til basic her. Hvorfor gidder man i det hele tatt å se på kampene? For meg, ikke noe annet enn at jeg gjennom mange år har fått en relasjon til klubben, og at det er underholdende å se fotballkamper. Og da refererer jeg ikke til den såkalte fine fotballen som på et eller annet vis har blitt bestemt hva er av en slags majoritet med forkjærlighet for klisjeer. For min del er det så enkelt at jeg liker klubben (på en merkelig måte), og derfor syns jeg det er gøy å se på, nesten uavhengig av hvordan det går.

 

Og for å være enda mer gjøk. Jeg syns det faktisk er litt gøyere i år nå som ting går "så" dårlig.

  • Liker 2
Lenke til kommentar

Bare hyggelig. God prestasjon å komme til 4.plass selvfølgelig.

Men nå tapte Moyes begge kvalikkampene, som er like viktig å si.

Poenget mitt var likevel så enkelt som at Martinez jobb med Everton så langt ikke nødvendigvis betyr at Moyes underpresterte med Everton. De spiller penere fotball nå, men jeg ser ikke hvordan Martinez skal løfte de det neste steget resultatmessig. Det er dessuten tidlig å felle dommer etter kun 14 runder med PL-fotball. Jeg er glad for at du rettet på meg, for det er en vesentlig forskjell mellom å spille CL-gruppespill vs. CL-kvalifikasjon, men den er ikke vesentlig i en sammenligning mellom Moyes og Martinez før sistnevnte klarer å føre Everton til gruppespillet. Det er ikke nødvendig å forringe Moyes' jobb med Everton for å kritisere han for den jobben han så langt har gjort i United.

 

_____

 

Jeg håpet på Klopp som vår neste manager. Han står for en fotballfilosofi jeg liker. Men jeg gleder meg fortsatt like mye til hver United-kamp, selv om jeg merker at jeg ikke er like besatt av fotball nå som jeg var for tre år siden. Det har dog lite med hvordan laget gjør det og mye mer med hvordan jeg har latt andre ting få en plass i livet mitt.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Poenget mitt var likevel så enkelt som at Martinez jobb med Everton så langt ikke nødvendigvis betyr at Moyes underpresterte med Everton. De spiller penere fotball nå, men jeg ser ikke hvordan Martinez skal løfte de det neste steget resultatmessig. Det er dessuten tidlig å felle dommer etter kun 14 runder med PL-fotball. Jeg er glad for at du rettet på meg, for det er en vesentlig forskjell mellom å spille CL-gruppespill vs. CL-kvalifikasjon, men den er ikke vesentlig i en sammenligning mellom Moyes og Martinez før sistnevnte klarer å føre Everton til gruppespillet. Det er ikke nødvendig å forringe Moyes' jobb med Everton for å kritisere han for den jobben han så langt har gjort i United.

 

 

Er enig i det, Moyes gjorde en god jobb i Everton. Kom over Liverpool 3 ganger, noe som er stort for den blå delen av byen. Ikke å kimse av i det heletatt. Martinez har alltid spilt morsom fotball og har nå et bedre lag

enn han hadde i Wigan. Et lag Moyes har bygd opp. Må ikke glemme at Martinez var skremmende nær å rykke ned to sesonger på rappen, men berget seg i siste liten. Den tredje sesongen rykket de ned.

 

Moyes trenger tid, det samme gjorde Brendan Rodgers. Liverpool hadde en veldig dårlig start på fjorsesongen. Nye ideer og spillemåte trenger tid.

Endret av Danielzu
Lenke til kommentar

Men Brendan var kjent for artig fotball. Moyes var grå i Everton, og nå gjør han United grå. Jeg kan gjerne oppleve "motgang" i form av bra spill, men dårlig uttelling (som Liverpool i fjor), men dårlig spill og dårlig uttelling er en kjedelig kombo. Da må man nesten være på kampen for å ha det artig under kamp...

Lenke til kommentar

Ikke for å være gjøk eller sette meg selv i en trygg forsvarposisjon, men jeg merker at jeg bryr meg så utrolig lite hvilken plass laget havner på. Bare for å ta alt ned til basic her. Hvorfor gidder man i det hele tatt å se på kampene? For meg, ikke noe annet enn at jeg gjennom mange år har fått en relasjon til klubben, og at det er underholdende å se fotballkamper. Og da refererer jeg ikke til den såkalte fine fotballen som på et eller annet vis har blitt bestemt hva er av en slags majoritet med forkjærlighet for klisjeer. For min del er det så enkelt at jeg liker klubben (på en merkelig måte), og derfor syns jeg det er gøy å se på, nesten uavhengig av hvordan det går.

 

Og for å være enda mer gjøk. Jeg syns det faktisk er litt gøyere i år nå som ting går "så" dårlig.

Det blir enda gjøkemorsommere når laget har underprestert i noen år for så å plutselig slå til og spille berg og dalbane offensiv morsom fotball. Det kan alle Newcastle og Spursfans* skrive under på. Velkommen til middelmådigehetens uunværlige letthet.

 

*pre-AVB.

Lenke til kommentar

Men Brendan var kjent for artig fotball. Moyes var grå i Everton, og nå gjør han United grå. Jeg kan gjerne oppleve "motgang" i form av bra spill, men dårlig uttelling (som Liverpool i fjor), men dårlig spill og dårlig uttelling er en kjedelig kombo. Da må man nesten være på kampen for å ha det artig under kamp...

United var grå lenge før Moyes kom inn.

  • Liker 4
Lenke til kommentar

http://www.liverpoolfc.com/fixtures2013/academy/liverpool-u18s-v-man-united-8191/next-match-preview

 

 

Liverpool U18s host Manchester United at the Kirkby Academy and you can watch the game live on LFC TV and LFC TV Online from 10.30am GMT. Kick-off is at 11am.

The two teams didn't face each other at U18 level last season due to the league format restructuring.

The last time the two sides faced each other was the 2011-12 season when Liverpool did the double winning 2-1 away (Jack Dunn 2) and 2-1 at home.

The previous season Liverpool also did the league double - winning 6-0 at home which was revenge for the FA Youth Cup quarter-final defeat and a 2-1 away win in the league.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...