Gå til innhold

Manchester United


Old Game

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Avtalen som Barcelona singerte med Quatar Foundation i fjor for en fem års avtale var på 150 millioner euro, noe som blir 240 millioner i året.

Det var vel den største draktsponsor avtalen (rett meg om jeg tar feil) så langt. Så når United da ender opp på 480 millioner i året så er jo det imponerende for å si det pent.

 

Så hvis man da tar med at DHL betaler 40 millioner kroner i året (tror jeg det var) for å ha logoen på treningstøyet til United så er vi oppe i 520 millioner i året for et par logoer på drakt og treningstøy, sykt...

Endret av Manx
Lenke til kommentar

 

MBhzE.jpg

 

Den var faktisk ganske pen. Akkurat så ren og pen som en fotballdrakt skal være. Jeg er for to-farge-drakter, hvor man har en hovedfarge og en detaljfarge, og sponsormerket (og det er bare ett sponsormerke) er ensfarget i samme farge som detaljfargen. Blir det for mye farger og reklame, ser det helt jævlig ut, som f.eks en god del tippeliga-drakter.

  • Liker 2
Lenke til kommentar

Evt er glazer veldig delaktig i at sånne syke avtaler blir til.

 

Mannen kan business.

For all del, han kan business. Han tar jo alle penga selv og.

 

Nei, det gjør han ikke. Glazer-familien har riktignok tatt ut noen millioner pund i "lønn" eller tilsvarende de siste årene, men i den grad noen tar alle penga selv er det banken.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

General Motors hadde en omsetning i 2011 på 150 milliarder dollar så denne sponsoravtalen blir jo bare "småpenger" for dem, selv om de har hatt sine problemer med underskudd og hjelp fra staten, så går det mye bedre nå.

 

Syke summer i reklamebransjen ja, men det er vel verdt det da, ellers hadde den jo ikke eksistert.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...