Gå til innhold

Manchester United


Old Game

Anbefalte innlegg

Glazer har lån selv som har høyere rente enn klubben sine bonds.

 

De "gir bort" 9.6% av klubben og vi forventer at de skal sprøyte pengene inn i klubben? Omtrentlig ingen selskap ville gjort lignende. Vi skal være glad for at de "investerer" £74M i klubben samtidig som de nedbetaler egne lån.

 

Det mest tragiske med situasjonen er vel at vi blir listet som "MANU".

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
(Reuters) - General Motors Co signed a sponsorship deal with Manchester United valued at as much as nearly $600 million (382 million pounds) one day after the U.S. automaker's global marketing chief was ousted in connection with a deal with the popular English soccer club.

Under the seven-year deal' date=' which makes Chevrolet the jersey sponsor starting in the 2014-2015 season, GM will pay $60 million to $70 million a year -- at least double the current fee paid by insurance broker Aon, said a person with knowledge of the contract who asked not to be identified. GM also will pay the club a $100 million activation fee, the person said.

GM and Manchester United officials declined to reveal terms of the deal, which is separate from another sponsorship agreement announced in May with Manchester United. Terms of that five-year deal were not disclosed, but analysts said it is likely worth at least tens of millions of dollars.

GM also declined to discuss why global marketing chief Joel Ewanick was pushed out on Sunday. A GM spokesman previously said Ewanick, who has declined to comment on why he left, "failed to meet the expectations that the company has for its employees.

A source told Reuters that Ewanick failed to properly report financial details about a recent sponsorship deal with the soccer club. It was unclear which deal that refers to as GM on May 31 said it would take over as Manchester United's automotive sponsor, replacing Volkswagen's Audi brand.

Manchester United's current jersey sponsorship deal is with Aon, which pays $30 million a year for the right to put its name on the front of jerseys worn by players during games. That practice is quite lucrative for soccer clubs around the world, but is not allowed by most U.S. sports leagues.

(Reporting by Ben Klayman; Editing by Gary Hill)[/quote']

 

Activation fee på £65M og årlige inntekter på £45M? Sounds too good to be true!

 

Til sammenligning har Barcelona £25M i året fra Qatar Foundation.

Lenke til kommentar

Leeenge siden jeg har skrevet i denne tråden nå, men HERREGUD så lei jeg er Lucas Moura!

 

Hva er greia med at hver forbanna gang vi er involvert i en eventuell transfer så tar det så inni granskauen lang tid!? Andre klubber melder sin interesse, gir bud, kjøper/driter i spiller. Men neeeei, vi skal leke gjemsel med spillerne vi. Samme skjedde med Powell, Berba og Kagawa, der vi meldte interesse flere måneder i forveien.

 

Rage !!

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Jeg var på en presselansering med Chevrolet for en drøy måned siden, de skrøt noe veldig av samarbeidet med Manchester United da. De GM-ansatte virket genuint begeistret for opplegget. De holder også på med et prosjekt sammen, hvor de utvikler en spesiell type fotball (laget i et "uknuselig" kunststoff), som skal være rasende billig (10 kroner ballen, eller deromkring). Disse skal deles ut i store deler av Afrika i hvert fall.

 

Jeg syns ikke Chevy-logoen kommer til å gjøre seg bort på United-trøya. Gullfarget er den også ;)

Lenke til kommentar

Du hellige juletre av en draktavtale :wow:

 

Detaljene i Uniteds gigantavtale er nå blitt kjent.

Reuters spekulerte i at United ville tjene 600 millioner dollar, eller 3,6 milliarder kroner på sjuårsavtalen med General Motors som vil bety at klubben spiller med Chevrolet på brystet fra sommeren 2014.

Det viste seg å stemme ganske bra, etter at United nå har offentliggjort detaljer fra avtalen i forbindelse med børsnoteringen i USA.

Tallene er egentlig helt vanvittige.

Ifølge Bloomberg må General Motors ut med 111 millioner kroner i denne og neste sesong bare for å få avtalen i boks. Deretter vil United få 421 millioner kroner for avtalen når den virkelig starter i 2014. Deretter vil utbetalingene fra General Motors øke med 2,1 prosent hvert år, slik at totalavtalen blir på 559 millioner dollar, eller nærmere bestemt – 3,36 milliarder norske kroner.

 

Vi snakker 480 millioner i snitt over sju år!

Endret av Manx
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...