Gå til innhold

Manchester United


Old Game

Anbefalte innlegg

Evans 2009-2011:

 

2009/2010: 39/54p med Evans (2.17p/kamp), 49/60p uten Evans (2.45p/kamp).
2010/2011: 21/30p med Evans (2.10p/kamp), 59/84p uten Evans (2.11p/kamp).
2011/2012: 22/27p med Evans (2.44p/kamp), 14/18p uten Evans (2.33p/kamp).

Evans/Vidic 	14 kamper,  9 seire, 3 uavgjort, 2 tap. (37-16) | 2,64 - 1,14
Vidic/Rio	28 kamper, 17 seire, 8 uavgjort, 2 tap. (51-22) | 1,82 - 0,79
Smalling/Vidic	 9 kamper,  7 seire, 1 uavgjort, 1 tap. (23-08) | 2,56 - 0,89

 

Make what you want of it, etcetc...

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Vel - Gibson blir prioritert foran Pogba, og Diouf går foran Morrison, for å ta to konkrete eksempler. At disse spillerne forsvinner i januar foreligger det ingen automatikk i, selv om vi selvfølgelig kan håpe. Om Gibson og Diouf ønsker å bli bedre fotballspillere, så de dra.

 

Ikke glem at en Anderson i form er veldig dynamisk, god begge veier og en offensiv kraft. At det hurtige pasningsspillet hans er avhengig av god bevegelse foran ballfører er ingen hemmelighet, men det fungerer faktisk når United spiller såpass offensiv fotball som de gjorde i dag.

 

Personlig synes jeg midtbaneproblemet er litt blåst ut av proporsjoner. Både Carrick, Jones, Cleverley og Anderson har vist seg tilliten verdig så langt i sesongen, dog på forskjellige tidspunkt. Det er konstellasjonen som er hovedproblemet, men i dag så vi kanskje en mulig kombo som kan fungere glimrende, i hvert fall frem til Cleverley returnerer. Carricks inntreden i laget i vår viste seg som fullstendig essensiell i kampen om ligagullet, og jeg ser de samme tendensene for øyeblikket. Mot Basel savnet vi en spiller som bryter tett opp mot hundre prosent av motstanderens angrep i mellomrommet, og i dag så det faktisk ut som om vi tvang Wolves til å bruke Jarvis mye (uten at det nødvendigvis viste seg som en ulempe for bortelaget).

 

Jeg savner i større grad en mer komplett spiss, og en bunnsolid midtstopper. Vi kan ikke stole på Ferdinand i det lange løp, og uten Vidic i midten, var det livsfarlig hver eneste gang ballen ble lempet inn i feltet vårt. Øverst ser det greit ut når vi bøtter inn scoringer, men jeg er bekymret for målraten til Welbeck. Han er veldig flink til å skape store strekk i motstanderlaget, men foran mål er det lite som tyder på at han skal bli et fast innslag i laget. Hernández, på sin side, er glimrende foran mål, men stort sett ganske svak på alt annet. Det er noe med denne Demba Ba som fenger meg, i hvert fall...

 

Hva tilsier at Gibson og Diouf blir prioritert foran Pogba og Morrison? Gibson har kun vært involvert én gang på førstelaget denne sesongen, Diouf tre. Pogba og Morrison har henholdsvis vært invovert tre ganger og to ganger. Jeg synes personlig at det peker mot at Gibson og Diouf forsvinner i januar, men nå forsvinner vel muligens Pogba også.

 

Anderson er tidvis strålende, men det stopper der. Han er skadeplaget og har stagnert. Det er godt mulig at han kan få det til, men jeg tror ikke vi får se det i United. Jeg vil heller ha en Carrick som har bevist at han kan holde et stabilt høyt nivå(, og som for øvrig stråler for tiden) og Fletcher i stallen enn Anderson. Jeg er enig med Hyrlen i at han ikke tilfører noe vi savner. Takk forresten for at du (Hyrlen) nevner det som har vært et konstant irritasjonsmoment for meg. Andersons pasningsfot, eller mangel på én sådan. Nesten alltid litt for langt, eller litt for kort. Welbeck har vel scoret i 1/3 kamper han har vært involvert i, i år. Det er ikke optimalt, men langt ifra dårlig. Jeg har troen på at han kommer i gang, og at han allerede hadde vært i gang, om det ikke hadde vært for skaden.

 

Når det gjelder Ba, så er jeg fan av spilleren, men usikker på om han hadde vært den rette for oss. Slik jeg ser det har vi ikke noe spissproblem. Rooney, Hernandez, Berbatov, Welbeck (+ Macheda) er godt nok i mine øyne.

 

Vi har åpnet svært godt i Premier League, og som nevnt før, så hadde vi vært Englands suverent beste lag akkurat nå om det ikke hadde vært for City. Vi gikk ut av CL, og jeg ser i likhet med The Hoff på det som hovedsaklig en taktisk bommert/uflaks. Det er kanskje greit at laget får denne lærepengen uansett. Det er dessuten ikke unaturlig at vi skulle måtte gå en sesong uten å kunne hevde oss i samtlige turneringer. Vi er i en overgangsperiode.

 

Jeg tror fortsatt at det er vi som vinner ligaen. Jeg tror SAF ser at det må noe dødkjøtt vekk, og nytt blod inn. Jeg er ikke like sikker på at det kommer noen inn i januar, eller at det vil være rett å handle da. Jeg håper vi fortsetter i samme spor som mot Wolves, like sultne, med spillere som tar ansvar, for det er det jeg har savnet siden begynnelsen av sesongen.

 

@apox: Jeg synes vår mest underholdende sesong på lenge (spillemessig) kom i sesongen etter Van Nistelrooy forsvar.

  • Liker 3
Lenke til kommentar

@apox: Jeg synes vår mest underholdende sesong på lenge (spillemessig) kom i sesongen etter Van Nistelrooy forsvar.

 

Ja men det var hovedsaklig pga Ronaldo blomstret skikkelig, ikke pga Van Nistelrooy forsvant. Jeg skulle så absolutt ønske at vi kunne spilt slik igjen, men akkurat nå vil jeg bare ta til takke med en type som scorer på bestilling, slik Van Nistelrooy gjorde.

 

Mario Gomez f.eks, ikke et realistisk kjøp, men det hadde vært noe :)

Lenke til kommentar
Hva tilsier at Gibson og Diouf blir prioritert foran Pogba og Morrison?
Hvem av disse satt på benken i helga?

 

Anderson er tidvis strålende, men det stopper der. Han er skadeplaget og har stagnert. Det er godt mulig at han kan få det til, men jeg tror ikke vi får se det i United. Jeg vil heller ha en Carrick som har bevist at han kan holde et stabilt høyt nivå(, og som for øvrig stråler for tiden) og Fletcher i stallen enn Anderson.
At du vil ha Fletcher og Carrick i stallen (noe jeg selvsagt er helt enig i) betyr ikke at Anderson bør selges.

 

Jeg er enig med Hyrlen i at han ikke tilfører noe vi savner. Takk forresten for at du (Hyrlen) nevner det som har vært et konstant irritasjonsmoment for meg. Andersons pasningsfot, eller mangel på én sådan. Nesten alltid litt for langt, eller litt for kort.
Andersons pasninger er veldig offensivt rettet, i den forstand at han sjelden sender pasningene sine bakover på banen kontra flere av våre andre midtbanespillere. Dessverre er han altfor ofte avhengig av at bevegelsene er gode og flerfoldige for at han skal lykkes.

 

Welbeck har vel scoret i 1/3 kamper han har vært involvert i, i år. Det er ikke optimalt, men langt ifra dårlig. Jeg har troen på at han kommer i gang, og at han allerede hadde vært i gang, om det ikke hadde vært for skaden.
Welbeck gjør mye bra, og jeg liker han spesielt godt når han drar ut forsvaret til motstanderen for å skape rom for andre angrepsspillere. Inne i boksen har han dog fortsatt mye å lære.

 

Når det gjelder Ba, så er jeg fan av spilleren, men usikker på om han hadde vært den rette for oss. Slik jeg ser det har vi ikke noe spissproblem. Rooney, Hernandez, Berbatov, Welbeck (+ Macheda) er godt nok i mine øyne.
Det er ingen krise, for all del. Like fullt savner vi i mange kamper en stor, sterk spiss som kan holde på ballen for oss til laget kommer etter. Jeg synes vi altfor ofte blir løpende etter ball når De Gea tar utspill, fremfor å faktisk vinne duellene.

 

Vi har åpnet svært godt i Premier League, og som nevnt før, så hadde vi vært Englands suverent beste lag akkurat nå om det ikke hadde vært for City. Vi gikk ut av CL, og jeg ser i likhet med The Hoff på det som hovedsaklig en taktisk bommert/uflaks. Det er kanskje greit at laget får denne lærepengen uansett. Det er dessuten ikke unaturlig at vi skulle måtte gå en sesong uten å kunne hevde oss i samtlige turneringer. Vi er i en overgangsperiode.
Nesten unødvendig å quote, but still: Helt enig.

 

@apox: Jeg synes vår mest underholdende sesong på lenge (spillemessig) kom i sesongen etter Van Nistelrooy forsvar.

United anno 2000-2001-2002 er det morsomste laget jeg har sett i engelsk fotball.
Lenke til kommentar

Quotekriger er håpløst

 

Reservelaget spilte vel på torsdag, verken Gibson eller Diouf involvert. Og Pogba er da fortsatt bare en unggutt og et talent, matchingen kan ikke skje ukritisk. Å nevne enkelttilfeller bygger kanskje opp om din påstand, likevel teller faktisk spilte kamper mer.

 

btw: Har ikke sett deg før her, velkommen, sorry at jeg kalte deg en random bedreviter.

Endret av Hyrlen
Lenke til kommentar

Haha, går greit - har blitt kalt verre ting før. Holder meg for øvrig stort sett til politikk-forumet, da, så har ikke blitt mye tid her inne.

 

OT: Så spørs det om Pogba forlater oss til fordel for City neste sommer, da. Jeg tror ikke jeg klarer å se én spiller til gå fra oss til dem. Men så er det nok bare en agent som trekker i trådene i kontraktsforhandlingene, og det er nok Ferguson klar over. Jeg tipper han signerer en ny kontrakt innen nyttår.

Endret av Magnusjs
Lenke til kommentar

Og Pogba er da fortsatt bare en unggutt og et talent, matchingen kan ikke skje ukritisk.

Undervurdert påstand. Dette er viktigere enn hva mange ser ut til å forstå. Det kan virke som om svaret på hvor tidlig debuten kommer, når den kommer, hvor ofte talentet blir matcha osv ofte er "Så fort som mulig, så ofte som mulig" i enkeltes hoder. Jeg leste en knallgod artikkel om dette rundt Ravel for noen dager siden, hvor det var noen viktige poenger. Skal se om jeg (eller andre som også kanskje fikk den med seg) kan hoste den opp.

 

Mye av tingene vil folk nikke med og ta for gitt, men det kan være alfa omega for et talent, spesielt ala Ravel eller Pogba, å ha et team som vurderer når den rette tiden er.

 

Praten over er forøvrig god, men jeg ville ikke vært for bombastisk med å kvitte oss med Anderson. I tospann med Cleverly i sommer var det jubalong hele natta. Skadene blir selvsagt en vurderingssak, og det kan jo være skremmende. På samme spor kan jeg jo og nevne min frustrasjon for da Silvas. Hvor mye har ikke de vært skadd nå? I fjor, en periode de var skadefrie lenge begge to, var de jo outstanding. Synd om de blir ødelagt.

Lenke til kommentar

Huff. Greit å få et svar på hvorfor han ikke har fått spille i det siste, men det der er jo forferdelig trist og kjedelig for alle involverte.

 

Om Sir Alex bastant nekter å kjøpe noe i januar må det i det minste komme en spiller på lån. Vi kan ikke fortsette sesongen med en så tynn midtbane. Det er uforsvarlig både med tanke på prestasjoner og utslitte spillere.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...