Gå til innhold

Acer 3210 - mine erfaringer


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Har nå ENDELIG bestemt meg, og kommer tilå bestille min 3212 på mandag!! :w00t:

 

Lurer bare på et par ting:

Hva er det som følger med i pakken, og hva bør jeg kjøpe ekstra?

Tenker da hovedsaklig på kabler og software. (RAM kjøpes senere)

Skal koble den til TV.

Har inntrykk av at det følger med (ferdig instalert) en del unødvendig software. Hva bør avinstaleres, erstattes osv..? :hmm:

 

:D

Lenke til kommentar

Ja, det ble fort en del riper... Kjipt, men kom til å skje før eller siden uansett.

Jeg løste skinproblemet ved å få mamma til å sy et kjempefint trekk som passer perfekt! Veldig fornøyd med det, og det er ingen andre som har det!

 

Lurte på en ting. Har oppdatert driverne til touchpad'en med de siste Synapticdriverne (www.synaptics.com/support/drive.cfm) og nå funker det at jeg kan slide fingeren på høyre side av touchpad'en i alle programmene, ikke bare de fra MS. MEN, nå funker ikke knappen mellom musetastene i det hele tatt. Kjipt, håper noen har en løsning, men jeg foretrekker å kunne scrolle langs høyresiden med Firefox fremfor denne knappen.

 

Skal koble den til TV.

Har inntrykk av at det følger med (ferdig instalert) en del unødvendig software. Hva bør avinstaleres, erstattes osv..?

Alt programvare er jo der (for å bytte skjerm on the fly etc.). Du vil vel trenge en S-video kabel, ellers er alt der. Hva du skal ha ekstra av software kommer jo helt an på hva du skal bruke den til. Når det gjelder drivere og sånn så har jo jeg byttet musedriverne. Ser at noen andre også har byttet skjermdriverne med varierende hell. Jeg har beholdt de som er standard.

Endret av ilmarw
Lenke til kommentar

Oisann! Her har det skjedd mye. Som mange av dere sikkert vet så har jeg selv en 3212 WXMi og har hatt den i litt over en mnd nå tipper jeg. Har en del erfaringer og de fleste er positive. For de av dere som lurer på noe så sjekk brukertesten min (sjekk signaturen).

 

Når det gjelder bæreveske så passer denne perfekt!

 

EDIT: Fikse litt på linken.

Endret av gixer
Lenke til kommentar

Perfekt som i 'ingen plass til overs'? Har litt vanskelig for å tro det. Vil ha den ned i den vanlige skolesekken, så den må sitte som et skin. Gjør den det? Uansett, nå har jeg jo fått sydd en selv...

 

Acer Travelmate 3212WXMi | 14.1" WXGA | 2.4kg | P-M 1.73GHz | 1024MB DDR2| Hitachi 80GB 5400RPM | ATI Radeon X700 64MB | BT | W-LAN |

Har dy byttet disk? For standard er jo 420RPM. Og hvilken RAM-brikke var det du kjøpte (ift. den DC-diskusjonen vi har hatt gående).

 

Ilmar

Endret av ilmarw
Lenke til kommentar

1. Går viften ALDRI ved vanlig surfebruk?

2. Hvis man har spilt, tar det da lang tid før viften slås av igjen?

 

3. Selger alle netbutikkene nå denne med 512x1? Hvis ikke, hvilke?

4. Går man til at HDen er treig ved vanlig surfebruk, eller er det bare ved tyngre belastning?

 

5. Hvis man den danske versjonen, er det da bare å bytte to taster, og endre tasteoppsettet i Windows, for å få norsk oppsett?

 

 

På forhånd takk!

Endret av L03VIk
Lenke til kommentar
1. Går viften ALDRI ved vanlig surfebruk?

2. Hvis man har spilt, tar det da lang tid før viften slås av igjen?

 

3. Selger alle netbutikkene nå denne med 512x1? Hvis ikke, hvilke?

4. Går man til at HDen er treig ved vanlig surfebruk, eller er det bare ved tyngre belastning?

 

5. Hvis man den danske versjonen, er det da bare å bytte to taster, og endre tasteoppsettet  i Windows, for å få norsk oppsett?

 

 

På forhånd takk!

1. hvis maskinen står på AC (altså med lader i) slår viften seg på innimellom, men når den går på batteri er viften helt stile, har ikke opplevd at den skrur seg på.

 

2. Viften bråker uansett endel med strømmen i, har ikke lagt merke til om den bruker lang tid eller ikke.

 

3. De som ikke har solgt maskinen med 1X512 (i det siste) har solgt eldre maskiner, alle nye leveres med 1X512.

 

4. Jeg syns HD er helt ok, har lite sammenligningsgrunnlag. Jeg syns hd bråker ganske mye, det høres ut som en vifte. Man merker det ikke under feks en forelesning eller vanlig klasseromsbruk, men om man sitter på rommet sitt eller et annet sted der det er helt stille hører man et slags viftesus (vet ikke om alle har opplevelse av dette, men for mindel betyr det at jeg ikke kan la maskinen stå på om natten, ettersom HD surrer)

 

5. Første gang du skrur på maskinen får du spørsmål om hvilket språk du vil maskinen skal settes opp med (dansk, norsk eller engelsk) når man legger inn med norsk (slik jeg gjorde) er maskinen klar til bruk med en gang. Æ og Ø tasten har (av en eller annen merkelig grunn) byttet plass på det danske keyboardet, men det er bare å sprette de opp og bytte plass.

 

Håper dette svarer på spørsmålene dine (det finnes foresten en annen brukertest på forumet, den ligger under "brukertester")

 

 

Lykke til, kan absolutt annbefale denne maskinen!

Lenke til kommentar
1. hvis maskinen står på AC (altså med lader i) slår viften seg på innimellom, men når den går på batteri er viften helt stile, har ikke opplevd at den skrur seg på.

 

2. Viften bråker uansett endel med strømmen i, har ikke lagt merke til om den bruker lang tid eller ikke.

 

(...)

Takker for svar.

 

Hvis du roter litt i strøm-instillingene/bruker speedswitch skal det vel være mulig å få maskinen til å gå uten vifte selv med strømmen i?

 

"Bråker" sier du. Er det så ille? :dontgetit:

Lenke til kommentar

jeg synes hdd bråker for mye, vet ikke hva andre her synes, kanskje jeg bare er for kresen. Men selv om hdd bråker vil jeg fortsatt anbefale maskinen. Hvis du kjøper fra shg.no har du råd til enten en RAM oppgradering eller en ny HDD.

Jeg er ganske sikker på at du ikke vil finne tilsvarende kraftig maskin i denne prisklassen/størelsesklassen andre steder, og jeg har lett etter latop LENGE!

Den gir enormt mye for pengene

Lenke til kommentar
QUOTE (Pellepirat @ 02/10/2005 : 21:14)

jeg synes hdd bråker for mye, vet ikke hva andre her synes, kanskje jeg bare er for kresen. Men selv om hdd bråker vil jeg fortsatt anbefale maskinen. Hvis du kjøper fra shg.no har du råd til enten en RAM oppgradering eller en ny HDD.

 

 

 

Selger de Acer lengre?

 

Bruk søkefunkjsjonen på sidene deres, så finner du ut hvilke modeller de har.

Ser ut som det er kun TM 3222wxmi de har nå. (11411kr)

Lenke til kommentar

Har 3222, den har dockingport i tillegg, ellers er den helt lik. Og på shg.no koster en like mye som 3212 i Norge. Det ser ikke ut til at de har 3212 lenger. Her er 3222: Acer 3222WXMi

 

Synes ikke hardisken eller viften bråker spesielt mye, men det kan skyldes at min forrige laptop for en del hakk verre. Men man kan ofte høre at harddisken begynner å spinne når man skal bruke disken (i motsetning til bare å bruke det som ligger i minnet). Da hører man disken, og man må vente på respons til harddisken har nådd full hastighet. Dette er bittelitt irriterende, men jeg har hatt maskinen noen uker nå, og angrer ikke et sekund! Vurderer diskbytte senere, men tror ikke jeg orker å sette opp alt på nytt...

 

Ilmar

Endret av ilmarw
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...