Gå til innhold

Acer 3210 - mine erfaringer


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Hei! Sorry at jeg er så lite aktiv på forumet om dagen, men studiene tar litt av her.

 

Harddisken jeg har byttet til bråker ikke no mer enn den orginale. Når det er sagt så synes jeg ikke at noen av de bråker. Maskinen står på døgnet rundt (1.5m ifra senga) og jeg kan ikke høre noe til den. Leiligheten jeg bor i har aircondition som står på 24/7, det er nok grunnen til at jeg ikke hører noe til maskinen.

 

Driver og tester litt fram og tilbake med Centrino Hardware Control og dens undervoltingsfunksjon. Det er absolutt å anbefale! Man merker det virkelig på støynivået.

Endret av gixer
Lenke til kommentar
Va kjempefornøyd helt til jeg oppdaget dette(se vedlagt bilde)!! :cry:

 

Håper jeg får en ny av Acer, så jeg slipper å vente i en evighet på reperasjon..

Noen som har erfaringer fra lignende feil?

Huffda.. Den så ikke helt bra ut. Har du snakka med Acer eller eventuell selger? Får man dette på garanti?

 

 

 

En annen ting, er det noen som har et digitalkamera, og ikke et rævva 0.3 megapixels webcamera? Vil ha skikkelige bilder, takk. :-)

Lenke til kommentar

Har snakket med selger, og han tar kontakt med Acer i morgentidlig.

Håper jeg får enny en kjapt!

 

En annen ting, er det noen som har et digitalkamera, og ikke et rævva 0.3 megapixels webcamera? Vil ha skikkelige bilder, takk. 

Kan ta en del bilder når jeg får ny(forhåpentligvis)!

 

PCn kan absolutt annbefales!! :thumbup:

Lenke til kommentar
foresten noen som har testet denne med linux, eller linux live cd? prøvde med siste ubuntu, men den ville ikke bruke lcd'en min, måtte koble til ekstern monitor, noen som har en øsning?

Sakset dette fra en annen tråd:

Om du har problemer med oppstarten av X (windowmanager), prøv å legge til denne linja i xorg.conf under Device:

Option "MonitorLayout" "LVDS,AUTO"

Hjalp meg noe veldig.

Måtte også endre skjermoppløsningen her manuelt (under 24 bit).

Og 'linux noacpi' var også nødvendig.

 

 

Og det er jo litt mer stress å legge inn linux enn windows, brukte vel noen dager, men da er ALT av programvare som jeg trenger installert (er en del) og kompatibelt med hverandre. Se også Ubuntuguide for en enkel innføring. Kommer ny versjon om to dager. Typisk, me jeg orker ikke styret med å begynne å legge det inn på nytt, og oppdateringer mellom versjoner har jeg hørt ikke alltid foregår like smertefritt.

 

Ilmar

Endret av ilmarw
Lenke til kommentar
foresten noen som har testet denne med linux, eller linux live cd? prøvde med siste ubuntu, men den ville ikke bruke lcd'en min, måtte koble til ekstern monitor, noen som har en øsning?

Jeg kjører Arch på min.

For å få bruk riktig oppløsning (1280x800) må du bruke et program som heter '915resolution' for å resette VGS-biosen slik at den fungerer med x.org cvs.

I tillegg må du slå av ACPI i 2.6-kjernen da det er noe krøll med hibernate-opplegget.

 

Men ellers funker det knall.

 

Edit: Tok ca. 30 min å sette opp med et par ekstra script og patches.

Og '915resolution'-opplegget gjelder bare for 3211.

 

For den med ATI-kort kan du skrive 'sudo apt-get install fglrx' i Ubuntu.

Endret av Goophy
Lenke til kommentar

Det er vel 'linux noapic nolapic' som skal til i Ubuntu, usikker på om det funker med 'pci=noacpi noapic' alene. Jeg har overnevnte i bootloaderen, og det funker utmerket. Måtte legge til en skjermoppløsning på 1280x800 manuelt i xorg.conf

 

Mener man skal kunne gi opsjonen 'linux noapic nolapic' for live-CD'en også.

 

Ilmar

Endret av ilmarw
Lenke til kommentar

Noen som kan fortelle meg åssen det er å spille forskjellige spill med 3212?

 

Spill som:

HL 2

Far Cry

CS: Source

BF 2

Doom 3

og diverse andre.

 

Og hvilken instillinger bruker dere i de forskjellige spillene slik at det funker bra?

 

Blir den veldig varm? Støyer mye?

 

Håper noen av dere som har denne kan svare :)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...