Gå til innhold

Acer 3210 - mine erfaringer


Anbefalte innlegg

Jeg tenkte det skulle bli 3212, det eneste negativer hittil måtte være at den ikke har mulighet for portreplikator. Så hører jeg at 3222 har akkurat det!

 

Synd den blir en tusenlapp dyrere (i tillegg til selve portreplikatoren). shg.no har den visst ikke, billigst var cshop.no med 11800. Det er jo ikke en cradle, heller, bare en ledning. Men hendig likevel. Siden noen av portene er på forsiden.

 

Noen som vet om det er de samme dockinggreiene til 3222 som for 4000/8000/Ferrari-seriene? Finner ikke noe spesifikt for 3200-serien. Noen steder nevnes det at de funker på 3000-serien også. Men det er vel standard for alle Acer'ene?

 

Vær obs på at de fleste steder ikke sender med kabel. Se på mpx.no, der er det nevnt eksplisitt (eZdock).

 

Håper ikke batteritiden blir for dårlig. skjermkortet (x700) gjør visst at det synker fra 4,5 til 3.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

gi oss flere bilder! (det er en femmer, ikke sant?) ha gjerne noe annet med i bildet, slik at man ser størelsesforholdet! (hvor høy er den egentlig, har hørt noe forskjellige tall). Noen som vet om noen sånne slipinn(?) veskegreier, sånn som "second skin" til mac. Hadde vært ok å slippe å drasse med en 15" veske. følger det foresten med bæreveske?

Lenke til kommentar

seriøst, det er lite! hvordan er den på støy, både vifte og hdd? Spilt noen spill? FLERE BILDER!! :) du har ikke noe annet, litt større du kan sammenligne den med da, en colaflaske eller dvd cover? (eller noe helt annet:)

 

edit: kan du kjøre 3d mark 2003 på den en gang? hvordan er batteritiden?

Endret av Pellepirat
Lenke til kommentar

Eg har ikkje noko betre kamera diver (dessverre). Støyen er grei/bra den, bråke litt (så klart) når du starte opp, men når du ikkje har kobla i straumkontakten og kjøre på max bråke den tilnærma ingenting, med straum i og litt speling kan du få litt viftestøy, men då har ein vel headsett alikavel.

 

Den er liten og nett, verke kompakt bygd, kontra sine brødre/søstre i aspire serien, no offence mot aspire, men travelmate er litt kraftigare og gjennomført.

 

Skal få ta litt bileter til, viss det får ventetida til å bli kortare :)

 

Edit: Og jah, harddisk er stille den, "men" den tingen som "bråke" mest. Dvs, den er ikkje så veldig merkbar, bah, lyd er subjektiv prøv sjølv! Når pc'n sto på "word presentation" i acer sin straumsparingsting bråkte den iallfall ikkje i det heila tatt på forelesning, ingen vifter i sving.

Endret av The_Creator
Lenke til kommentar
Når pc'n sto på "word presentation" i acer sin straumsparingsting bråkte den iallfall ikkje i det heila tatt på forelesning, ingen vifter i sving.

var det jeg ville høre:) har akkurat fått vite at, jo maskinen er inne den 16, og at den blir sendt samme dag. Med andre ord, jeg får den i løpet av mandag eller tirsdag neste uke. HIPPHURRA!!

 

alle bilder er velkomne:)

Lenke til kommentar

Produktbeskrivelse:

Acer TRAVELMATE 3222WXMI SW

Cpu: Centrino 1.73Ghz

Minne: 512Mb DDR333

Hdd: 80GB

Lagring: DVDRW

Grafik: X700

Wlan

Windows Xp pro

Mjukvara:

Norton AntiVirus™

Adobe Acrobat® Reader™

Cyberlink PowerDVD®

NTI® CD Maker™ (for models featuring DVD/CD-RW combo or DVD-RW drive module)

Acer Launch Manager

Acer eManager

Acer System Recovery CD

Acer disc-to-disc recovery (This feature uses 2 GB of hard disc space)

Lenke til kommentar

050912_154114.jpg

 

der har me eit vanlig visakort, dvs visa elektron.

 

 

Foresten veldig grei plassering av diverse portar og slikt, ingenting å irritera seg over engeltig, nokre vil kanskje misslika wlan / blåtann knappane i midten, men det er ein smaksak trur eg, og eg er blitt vant til den etter 2dagar. Ja, og resten av plasseringane kan dykk jo finna utav sjølv ;) Men dei er ganske logisk plasserte.

Endret av The_Creator
Lenke til kommentar

Orket ikke vente på 3212'n fra shg så jeg bestilte fra Dafiks .no. De ringte meg i dag (etter at jeg hadde ringt 5-6 ggr) og sa at den var kommet og at den var puttet i posten.

Koster 11600,- , + 100,- i frakt, og er derfor 200,- billigere enn hva ilmarw fant hos cshop.

Egentlig lovet de at den skulle vært på lager 09/09 men beklaget forsinkelsen. Som plaster på såret skulle jeg få den som "hjem på kvelden" pakke. Wuhu. Kommer i morgen.

Etter de bildene som The_Creator har tatt, er det foreløpig ingen grunn til bekymring.

Lenke til kommentar

jeg er fanden meg bare helt på tuppa, gleder meg så sinnsykt. Ser nesten mest fram til å spille OFP på en bra PC, har nemlig aldri gjort det før (bare på min nåværende dritt pc, med gforce 2 go 16 mg grafikkort), men ELSKER spillet. Kjipt at jeg må vente til neste uke, men jeg tror nok det skal gå bra, jeg kan jo kjøpe meg en god slump ram for de 500-1000 kr jeg har spart (blir vel noe rundt der eller hva?)

 

ps: The_Creator keep 'em coming!

Endret av Pellepirat
Lenke til kommentar
Orket ikke vente på 3212'n fra shg så jeg bestilte fra Dafiks .no. De ringte meg i dag (etter at jeg hadde ringt 5-6 ggr) og sa at den var kommet og at den var puttet i posten.

Koster 11600,- , + 100,- i frakt, og er derfor 200,- billigere enn hva ilmarw fant hos cshop.

Må vel understreke at jeg her refererte til 3222WXMi, som er den samme som 3212'en, men den har portreplikatorport i tillegg :cool:

 

Ilmar

Lenke til kommentar

Hm, lure litt på rammen som står i pc'n eg, skrudde opp i dag og kikka, sidan eg har tenkt å kjøpa litt til, nanya eller noko slikt var det. Aldri hørt om det før.

 

Ok, det fints ikkje nanya ram i Noreg, iallfall ikkje den typen me skal ha.

 

050913_094825.jpg

 

Ja, og 3dmark03 gav 5414, eg har ingenting å samanlikna med egentlig. Er det grei score?

Endret av The_Creator
Lenke til kommentar
Det virker som denne pc`en kommer i utallige forskjellige versjoner.

 

Noen leverandører har 4200 rpm, 2x256 ddr2

andre har 5400 rpm, 2x256 ddr2.

til og med noen som har 4200 rpm og 1x512 ddr2.

 

:dontgetit:  :no:  :(

tror mulignes jeg har det siste, det stemmer iallefall med RAMen (stresset lenge med det, og måtte mase på shg for å få dem til å snakke med acer og avklare det hele)

 

Hvilke språk kommer OSet med?

Endret av Pellepirat
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...