Gå til innhold

Acer 3210 - mine erfaringer


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Flere som har merket den elendige lyden på denne pcn?

 

På min 3222 er bassen nesten helt fraværende, og lyden er veldig flat og spinkel. Dette gjelder også når jeg bruker hodetelefonutgangen.

 

5555914[/snapback]

 

Var vist noe galt med lydkortet mitt, PC'en må leveres inn for å skifte hovedkort!

 

Så om du synes lyden er dårlig, så ta en tur til forhandler og be de skifte hovedkort på den.

Lenke til kommentar

hallohallo, fikk endelig dratt meg til å laste ned speedfan, og så til min forferdelse at den måler hdd til 52 grader, noe som jo er maks for denne hdd'en (sier nå iallefall speefan, men det er kanskje maks temp før den begynner å kjøle, og ikke maks temp før hdden begynner å bryte sammen). Er det normalt at temperaturen ligger så høyt? hvordan er det med deres? Det skal nevnes at maskinen står med strømmen i, og at viften aldri slår seg på når den er på batteri og ikke blir utsatt for mer stress en Word (har ikke sjekket tempen når den bare er på batteri, får gjøre det en gang snart)

Endret av Pellepirat
Lenke til kommentar
hallohallo, fikk endelig dratt meg til å laste ned speedfan, og så til min forferdelse at den måler hdd til 52 grader, noe som jo er maks for denne hdd'en (sier nå iallefall speefan, men det er kanskje maks temp før den begynner å kjøle, og ikke maks temp før hdden begynner å bryte sammen). Er det normalt at temperaturen ligger så høyt? hvordan er det med deres? Det skal nevnes at maskinen står med strømmen i, og at viften aldri slår seg på når den er på batteri og ikke blir utsatt for mer stress en Word (har ikke sjekket tempen når den bare er på batteri, får gjøre det en gang snart)

5651944[/snapback]

 

Min ligger også opp mot 50 grader etter å ha stått på en stund. Tror ikke det er noen grunn til bekymring, diskene tåler mer enn det. Min WD Scorpio er oppgitt til:

Temperature (Metric)

Operating 5° C to 60° C

Non-operating -40° C to 65° C

Lenke til kommentar

flott, slipper jeg å uroe meg. Finnes det andre HDD som har en lavere operasjons temperatur, slik at viften ikke skrur seg like mye på? Og hvorfor i all verden skrur viften seg på når jeg har på strøm, når det er samme workload som når jeg har den på batteri (og viften ikke skrur seg på)? eneste foskjellen er at grafikkortet ikke står på powersaving mode, men er det det som utgjør forskjellen? Hadde jo vært greit å sjekke temp på de ulike komponentene med og uten dc på, for å se hva det er som blir så fryktelig varmt

Lenke til kommentar
flott, slipper jeg å uroe meg. Finnes det  andre HDD som har en lavere operasjons temperatur, slik at viften ikke skrur seg like mye på? Og hvorfor i all verden skrur viften seg på når jeg har på strøm, når det er samme workload som når jeg har den på batteri (og viften ikke skrur seg på)? eneste foskjellen er at grafikkortet ikke står på powersaving mode, men er det det som utgjør forskjellen? Hadde jo vært greit å sjekke temp på de ulike komponentene med og uten dc på, for å se hva det er som blir så fryktelig varmt

5652263[/snapback]

 

Tipper at maskinen kjører litt mer aggressive innstillinger når du har koblet på strøm. Full lysstyrke på skjerm, full hastighet på grafikkort, osv. Operasjonstemperaturen angir vel hvilke temperaturer den fungerer tilfredsstillende i, selve disken lager nok ikke veldig mye varme, så jeg tror ikke det hjelper noe særlig på tempen å bytte disk. Maskinen er tross alt ganske liten og kraftig, så vi må nesten regne med litt varme.

Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...

filnamnet er vel wdm_a383. Dvs, dei nyaste ac97 driverane. Men eg måtte prøva to forskjellige driverar først, før eg fant den som fungerte.

 

Men det fungere til slutt ;)

 

Tar notebook hardware controler å føkke opp acer sitt vifte/cpu-program hjå dykk? Verke som dei krangle hjå meg, kven som styre kva. Så eg bare kjøre acer sitt, trenge ikkje undervolta cpu for 10-15min lengre batteri.

Lenke til kommentar
Clue med 32xx serien er jo at den har x700 skjermkort, som gjer pc'n mykje tøffare :) Den får "bare" 3 timar batteri kontra 4.5. Men tjohei, den klare battlefield 2 glatt :)

5719866[/snapback]

 

hvilke instillinger kjører du med? har du noen tweaks på kortet. syns nemlig ikke det går alt for glatt, og kjører da på lavest mulig settings (snakker nå om bf2)

Lenke til kommentar

Ikkje haxxa med verken spel eller grafikkort. Nå skal eg ikkje sei at ALT går glatt, fordi den linja eg sit på er ustabil som bare F. Ikkje spel ulovlig på høgskulen i agder sitt nett ;) Men på singleplayer og andre internettlinjer så kan eg spela stabilt. Eg klare jo 2.8++ poeng per minutt, så eg er jo ikkje så veldig dårlig synes eg.

 

Kjøre vel alt på low, bortsett frå oppløysing som er 1024*768, og geometri som er medium og viewdistance på 80-90%.

Lenke til kommentar

Tenkte å oppdatere lyddriverne mine i dag, men før jeg rekker å gjøre det, så viser det seg at den ene høytaleren er sprengt. Skrudde på PC'en i dag morges, og så er det en helvetes knitring fra høyre høyttaler. Venstre er fin. Det er vel en garantisak? Skal vel ikke være nok effekt i PC'en til at den skal klare å sprenge høytaleren. Trodde jeg. Har ikke gjort annet enn å spille musikk og se serier.

Lenke til kommentar
Tenkte å oppdatere lyddriverne mine i dag, men før jeg rekker å gjøre det, så viser det seg at den ene høytaleren er sprengt. Skrudde på PC'en i dag morges, og så er det en helvetes knitring fra høyre høyttaler. Venstre er fin. Det er vel en garantisak? Skal vel ikke være nok effekt i PC'en til at den skal klare å sprenge høytaleren. Trodde jeg. Har ikke gjort annet enn å spille musikk og se serier.

5723435[/snapback]

 

Er ikke sikkert den er "sprengt", kan være noe annet. Høres ut som garantisak uansett.

Lenke til kommentar
Er ikke sikkert den er "sprengt", kan være noe annet. Høres ut som garantisak uansett.

Kjenner igjen lyden fra andre høytalere jeg har sprengt. Men trodde ikke det skulle være mulig på en laptop. Hva annet kan det være? Får ringe Acer i morgen.

Endret av ilmarw
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...