Gå til innhold

Acer 3210 - mine erfaringer


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Acern er kommet. Gull service fra Dafiks. De ringte meg på mandag og sa at de skulle poste den. I går (tisrdag) kom den på døra kl. 1945. Min har varenr. LXTAB06.060 og inneholder 1*512 ram og en Toshiba MK8025GAS 80GB 4200RPM Laptop Hard Drive. Ble litt skuffet over at det ikke var 5400RPM. Den ble også levert med 3 ulike OS, norsk, engelsk og fransk. Med en gang jeg slo den på fikk jeg valget om hvilket jeg ville installére. Tok ca 1 time og sette den opp. 2.69 GB er satt av i en skjult partisjon for senere recovery.

 

Dere har sett nok bilder av den i denne tråden så jeg gidder ikke legge ut fler. Pcn var vel verdt pengene!!

 

Kom med spørsmål dersom det er mer dere der ute lurer på.

Lenke til kommentar
Acern er kommet. Gull service fra Dafiks. De ringte meg på mandag og sa at de skulle poste den.  I går (tisrdag) kom den på døra kl. 1945. Min har varenr. LXTAB06.060 og inneholder 1*512 ram og en Toshiba MK8025GAS 80GB 4200RPM Laptop Hard Drive. Ble litt skuffet over at det ikke var 5400RPM. Den ble også levert med 3 ulike OS, norsk, engelsk og fransk. Med en gang jeg slo den på fikk jeg valget om hvilket jeg ville installére. Tok ca 1 time og sette den opp. 2.69 GB er satt av i en skjult partisjon for senere recovery.

 

Dere har sett nok bilder av den i denne tråden så jeg gidder ikke legge ut fler. Pcn var vel verdt pengene!!

 

Kom med spørsmål dersom det er mer dere der ute lurer på.

dersom du har muligheten til å legge ut noen høykvalitets bilder av maskinen, ville det vært supert! Vil foresten oppfordre alle til å bruke den produkterfaringstingen på HWs prisguide, er til skikkelig hjelp for de som leter etter laptop. Da slipper vi kanskje alle disse "hva skal jeg kjøpe?" trådene, som jeg selv har startet endel av:) Men altså bare legg ut bilder (om det ikke er for mye bry da:)

 

vorfor var RAMen fra dafiks så dyr? 512 brikken koster mer enn en 1024 brikke andre steder!

Endret av Pellepirat
Lenke til kommentar

glem alt, det var en feil fra de som pakker sin side. Jeg sendt en litt sinna mail til de, og ble oppringt etter 10 min med beskjed om at gratis ledning ble sendt på mandag. Veldig ordentlig$ og redelig:)

 

Jeg får foresten verken scrolletingen på trackpaden eller den miderste knappen til å fungere, hm, noen tips? instillingene står riktig

Endret av Pellepirat
Lenke til kommentar
da er maskinen kommet fra danmark! det eneste jeg har å utette til nå (den holder på med å instalere enda) er at adaptreret som følger med er dansk!

Siden når er det annerledes kontakter i Danmark enn det det er i Norge? Sist jeg var der var det samme kontakter som i Norge?

 

Når jeg har bestilt ting fra andre danske nettbutikker har det hendt at jeg har fått en engelsk kontakt. Men da ble en omformer sendt med.

 

Tror min maskin kommer fra cshop.no i dag (bestilte endelig i går). Det er 3222, da, med portreplikatorport.

Lenke til kommentar

Grrr, ser ut til at jeg må vente over helga, eller kommer Postens pakkeservice også på lørdager?

 

chop.no sa at PC'en skulle ha vært her i dag 'om postgangen er i orden'. Likevel står det på trackingsidene til Posten at trackingnummeret har blitt registert, men at pakken ikke er mottatt av dem ennå.

 

Håper virkelig den kommer i morgen, klør i fingrene. Neste uke har jeg nesten ikke tid....

 

Dere som har fått den får glede dere, så håper jeg det ikke er så lenge til jeg får min.

Lenke til kommentar

Kva bærevesker folk har tenkt å få til denne pc'n? Eg går rundt med den i ein joker-pose, og det har fått eit par skraper på lokket. "dakal søte Lone"

 

Uansett. Og eg vil anbefala folk å bruka det beskyttelsepapiret som følger med mellom tastaturet og skjermen, ellers får du avtrykk av tastene på skjermen, ikkje prøv uten ;) Ein ser ikkje avtrykka med bakgrunnslys, men det er irriterande nok å vita at dei er der.

 

Dette kan vel fungera som ein tips og tilbakemeldingstråd også?

 

Er på jakt etter nye driverar til x700 kortet, viss nokre finn så vær vennlig og del :)

Lenke til kommentar
Kva bærevesker folk har tenkt å få til denne pc'n? Eg går rundt med den i ein joker-pose, og det har fått eit par skraper på lokket. "dakal søte Lone"

 

Uansett. Og eg vil anbefala folk å bruka det beskyttelsepapiret som følger med mellom tastaturet og skjermen, ellers får du avtrykk av tastene på skjermen, ikkje prøv uten ;) Ein ser ikkje avtrykka med bakgrunnslys, men det er irriterande nok å vita at dei er der.

 

Dette kan vel fungera som ein tips og tilbakemeldingstråd også?

 

Er på jakt etter nye driverar til x700 kortet, viss nokre finn så vær vennlig og del :)

jeg luer også på hvilken børeveske man skal bruke, finnes sikkert ikke mange vesker til 14" widescreen :no:

 

Sånn ellers synes jeg maskinen bråker i overkant mye, merker spesielt at HDD (antar at det er denne, ettersom lyden kommer derfra) bråker ganske mye, og at den snurrer mer eller mindre konstant (andre som opplever dette?). I tillegg er keyboardet ekstremt dårlig avstivet, og gir etter bare man skriver helt normalt, i tillegg er det noe rart å gå fra 1400*1050 skjerm i normal format, til denne widescreen, men det er jo en tilvenningssak. Ellers elsker jeg den ergronometiske(?) utforming av tastaturet, veldig bra! (noen som har prøvd å bytte om på æ og ø knappene? har ikke lyst til å fikkle med det før jeg vet det går bra) En ting som iriterer vettet av meg er at scrolleknappene ikke fungerer i opera, HVA ER DET FOR NOE TULL! Noen som har en løsning på dette?

 

lurer også litt på det med FSB, ikke at jeg aner hva det er, men den skal nå være på 588mhz(?), men så vidt jeg kan se (har ikke lett særlig godt:) er den på bare 188 eller deromkring. Jeg vet heller ikke hva L1 cache er, men 32kb var da lite?

 

Ellers er det en kraftig og stabil maskin. og programvaren,eManager, som acer legger ved er knall, men hvordan fungerer denne i forhold til CHC? Synes også at WLAN kortet var ustabill. Spilte noen runder BF2 sammen med en kompis, og fikk ofte "connection problem", og fant ut at jeg svinget mellom 22 og 1 megabit per sekund, har nå oppdatert driverne, men har ikke fått testet stabiliteten videre

 

Ble kanskje litt mye negativt (kommer sikkert på mer etterhvert) men maskinen er knall, og jeg angrer ikke et sekund! ANBEFALES PÅ DET STERKESTE

Lenke til kommentar
lurer også litt på det med FSB, ikke at jeg aner hva det er, men den skal nå være på 588mhz(?), men så vidt jeg kan se (har ikke lett særlig godt:) er den på bare 188 eller deromkring. Jeg vet heller ikke hva L1 cache er, men 32kb var da lite?

Effektiv FSB-frekvens er 533MHz, men prosessoren sin ligger på 133/166MHz.

 

L1 Cache er ikke større enn 32kB.

L2 Cache derimot er på 2MB.

 

Er nok ikke noe galt med prosessoren din. ;)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...