Gå til innhold

Acer 3210 - mine erfaringer


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Er disken som sitter i 3222 versjonen 4200rpm eller 5400 rpm? Klarer ikke finne ut av dette, ingen som oppgir hastigheten. :-/

5010790[/snapback]

 

3212 og 3222 er klin like bortsett fra portreplikatorporten. Sjekket min 3222 fra cshop nå, og den er 4200 rpm. Har ikke sett noen 3212 med 5400 rpm som standard.

 

Ilmar

Lenke til kommentar
3212 og 3222 er klin like bortsett fra portreplikatorporten. Sjekket min 3222 fra cshop nå, og den er 4200 rpm. Har ikke sett noen 3212 med 5400 rpm som standard.

 

Ilmar

 

Ok.. spørs om jeg ikke skal putte inn en Seagate 40gig 5400rpm jeg har liggende. Får se når jeg får maskinen, burde komme til uka. :thumbup:

 

EDIT: Det er vanlig ATA-tilkobling maskinen bruker, ikke S-ATA, eller?

Endret av klilleng
Lenke til kommentar
Ser ilmarw er på her nå, så lurte på om du har prøvd noen spill?

5013026[/snapback]

Hei,

 

Har ikke prøvd noen spill ennå, annet enn MFS 2002 med standardinnstillinger, og det gikk kjempebra! Er ikke den største spillentusiasten. Men driver noe med grafikkprogrammering og visualisering, og foreløpig er jeg veldig fornøyd med skjermkortet.

Endret av ilmarw
Lenke til kommentar

Hei igjen!

Jeg får min til torsdagen, men har også tenkt til å kjøpe 1gb ekstra med ram etterhvert. Vil dette si mye for batteritiden? Hvis ja, ca hvor mye?

 

Og hvem minnebrikke kan jeg kjøpe med 1gb som passer til 3212 slik at jeg kan kjøre dual-channel med den 512mb brikken som er i fra før av?

Lenke til kommentar
For å kjøra dual-channel må du nok ha to identiske brikker. Og då går det nok ikkje å kombinera 512 og 1024 brikker. Du må nok kjøpa kingston 512ram viss du vil kjøra dual-channel med den som står i. Det gjorde iallfall eg.

 

5022618[/snapback]

 

 

Okay, takk for svar.

 

Men hva er best av:

- 2 x 512

- 1 x 512 og 1 x 1024 (kanskje vurdere å kjøpe en 1024mb til seinere)

Endret av -Xc4-
Lenke til kommentar

Med tanke på ytelse og/eller pris/ytelse? 1gig ram er jo ganske dyrt. Men viss du har råd til det må du jo bare kjøra det. Om du har mykje penger kan du jo kjøpa 2*1024, då får du jo dual-channel også, og du kan selga den 512 brikka du har til overs for 600-700kr.

 

Dual-channel bringe meir båndbredde, men ikkje natt og dag forskjeller i normale windowsopprasjonar. 5% raskare kanskje, spel blir 10% raskare. Men med 512+1024 kontra 2*512 vil vel bringa ennå meir ytelse.

Lenke til kommentar
Med tanke på ytelse og/eller pris/ytelse? 1gig ram er jo ganske dyrt. Men viss du har råd til det må du jo bare kjøra det. Om du har mykje penger kan du jo kjøpa 2*1024, då får du jo dual-channel også, og du kan selga den 512 brikka du har til overs for 600-700kr.

 

Dual-channel bringe meir båndbredde, men ikkje natt og dag forskjeller i normale windowsopprasjonar. 5% raskare kanskje, spel blir 10% raskare. Men med 512+1024 kontra 2*512 vil vel bringa ennå meir ytelse.

5022950[/snapback]

 

 

Takk for godt svar :)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...