Gå til innhold

Acer 3210 - mine erfaringer


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
hvor mye betalte du? synes også at disken lager mye suselyder, fryktelig iriterende, ettersom det høres ut som svak viftestøy

5047529[/snapback]

 

For disken? 8-900 et sted, kjøpte den på netshop.no. Disken som sitter i originalt er både treig og bråkete. Visste forsåvidt dette før jeg kjøpte maskinen, så det var en kalkulert kostnad. :cool: 512mb ram ekstra hjalp også en del.

 

Det "dårligste" med maskinen er kanskje skjermen, som ikke akkurat er god på innsynsvinkel og fargegjengivelse i forhold til en vanlig flatskjerm, men dette gjelder de fleste bærbare, så..

 

Chassiset gir også en god kvalitetsfølelse, hardt og godt avstivet. Godt fornøyd hittil. :thumbup:

Lenke til kommentar
QUOTE (PepsiMax @ 09/10/2005 : 23:52)

Va kjempefornøyd helt til jeg oppdaget dette(se vedlagt bilde)!! 

 

Håper jeg får en ny av Acer, så jeg slipper å vente i en evighet på reperasjon..

Noen som har erfaringer fra lignende feil? 

 

Huffda.. Den så ikke helt bra ut. Har du snakka med Acer eller eventuell selger? Får man dette på garanti?

 

Fikk ny PC med Acer med en gang!!

Er kjempefornøyd!!

Kan absolutt anbefales!!

Lenke til kommentar

noen som har testet batteriet med batteryeater pro eller lignende? jeg bruker maskinen aktivt på forelesning, og på det lengste i 4 X 45 min. på mandag tappet battereiet seg pluttselig mye fortere enn det pleier, men det "stoppet" etter at jeg hadde den i dvale og startet opp igjen (eller jeg skrudde den av og på, husker ikke) dette har ikke fortsatt siden, men min paranoide hjerne synes liksom at batteritiden er blitt noe dårligere (basert på tall fra acer epower management og windows kontrollpanel, som jo begge er upålitelige)

 

har foresten hørt om en annen acer pc (tror det var 3004 eller noe) som lagde små suselyder når han brukte USB gadgets, han mente dette hadde noe med dårlig isolering å gjøre. disse lydene, slik han beskriver de, synes også å være i min maskin. Ble skremt første gang jeg hørte de, ettersom jeg trodde det var noe galt med harddisken. Lydene kommer sjeldent, men slutter ikke bare dersom man skrur av maskinene, de stopper stort sett for av seg selv, men det virker også som om et lite slag eller dult fjerner de, noen som har opplevd noe lignende? bør jeg kontakte SHG.no, det er jo ikke noe som er ødelagt eller galt enda, men kanskje de har kunnskap om at dette er symptomer på noe annet?

 

TRASS i disse to tingene er jeg storfornøyd med maskinen, og den er ekselent som portabel skriveblokk, tross at den ikke har 12" skjerm og veier 0,4 kg! 3212 er foresten den beste "mest pc for pengene" lappisen jeg har vært borti, MYE pc for pengene!

Endret av Pellepirat
Lenke til kommentar

Det er jo klart at enkelte svakheter vil det jo være på en "mest for pengene"-maskin. Klasker du 20 lapper i bordet for en IBM/Lenovo uten engang et spille-skjermkort, så forventer du litt høyere kvalitet enn en maskin til litt over halvparten som attpåtil kan dra noen av de nyeste spillene. Til prisen er Acer'n et bra kjøp. Svakheter: treg/bråkete disk og skjerm med noe svak fargegjengivelse/innsynsvinkel. Styrker: god byggekvalitet, stor disk, bra skjermkort, stillegående (er ikke helt tornado selv med vifta på full fres heller..), behagelig å skrive på (litt kort høyre shift-knapp, krever tilvenning), .. mm. Den gir et en .. "feelgood" følelse i at den ikke er så plastic fantastic som mange av konkurrentene, men tvert i mot virker ganske solid.

Lenke til kommentar
Det er jo klart at enkelte svakheter vil det jo være på en "mest for pengene"-maskin. Klasker du 20 lapper i bordet for en IBM/Lenovo uten engang et spille-skjermkort, så forventer du litt høyere kvalitet enn en maskin til litt over halvparten som attpåtil kan dra noen av de nyeste spillene. Til prisen er Acer'n et bra kjøp. Svakheter: treg/bråkete disk og skjerm med noe svak fargegjengivelse/innsynsvinkel. Styrker: god byggekvalitet, stor disk, bra skjermkort, stillegående (er ikke helt tornado selv med vifta på full fres heller..), behagelig å skrive på (litt kort høyre shift-knapp, krever tilvenning), .. mm. Den gir et en .. "feelgood" følelse i at den ikke er så plastic fantastic som mange av konkurrentene, men tvert i mot virker ganske solid.

5064993[/snapback]

 

støtter denne!

 

Edit:

er det ingen som har opplevd de samme lydene som jeg har (jamfør tidligere post) eller har noen råd til hva jeg burde gjøre?

Endret av Pellepirat
Lenke til kommentar

støtter denne!

 

Edit:

er det ingen som har opplevd de samme lydene som jeg har (jamfør tidligere post) eller har noen råd til hva jeg burde gjøre?

5065711[/snapback]

 

Jo, .. vet ikke om det bare er når USB musa er koblet til, har ikke testet. Men dette har jeg opplevd på mange bærbare. Litt sånn.. pipelyd på en måte. Er vel bare en kondensator eller spole som koser seg litt.

Lenke til kommentar
Er det noen her som har kjøpt 3211-versjonen med integrert grafikk og Pentium M 725?

Er det mulig å pinmodde denne prosessoren, eller må man kjøpe en ny?

5075377[/snapback]

Jeg har den.

Fint mulig å pinmodde, men ikke noe jeg ville satset på, altfor lett å ødelegge prosessoren og da koster det litt for en ny.

1,6GHz 400MHz holder lenge til det aller meste.

Lenke til kommentar

Nei, nei, ikke når man plukker den fra hverandre, det går bra.

Men med pinmod-en. :)

 

Ikke så ille å plukke fra hverandre som andre laptoper.

 

Skal kanskje litt til for å ødelegge prosessoren med en pin-mod, men det kan skje. Tok livet av et par K7-prosessorer for en tid tilbake på den måten. :wee:

Lenke til kommentar

Trur aldri eg skal kjøpa nokom er større enn 14'1" størrelse, det er perfekt for mitt bruk, student, film, spel, skriving.

 

Såg at SONY også har slengt seg på 14'1" størrelse, men tvile på om den pc'n har x700. Den såg derimot ganske 6y ut.

 

Har foresten fått 2 folk til å kjøpa denne pc'n. Burde jo nesten få betalt av acer.

Lenke til kommentar

Det er ingen som har merket et fall i batteritiden? noen som vet hvorfor det har skjedd med meg? (forklarte det vel oppe på siden en sted, men iallefall: satt under en forelsesning, la merke til at selv om batteriet stod på rundt 70% stod det at ETA til tomt bateri bare var 1t og 30min eller så, altså et ganske drastisk fall. Restartet laptopen, og da var ikke tinge så ille lenger, men det er altså shavet av endel tid (er ikke helt sikker på hvor mye)) er dette noe som er vanlig, eller noe som kan skje? Er det en garantisak på noen som helts måte, og er det Acer selv eller nettbutikken jeg skal kontakte (om det er en garantisak)? Hvis ingen her vet hva om kan ha skjedd, er det noen andre steder på forumet/andre forum jeg bør prøve?

 

edit:

ser at på ps data koster det 1245kr for nytt 6cellers batteri, dette BØR være en garantisak:)

Endret av Pellepirat
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...