Gå til innhold

Disc Stakka lagrer 100 plater


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Når er vell ikke dette ment som en ekstern lagringsenhet, men en mulighet til å organisere cd-plater.

 

Men hvor praktisk den er, blir en annen sak. En godt organisert cd-mappe vil da fungere like godt, til en brøkdel av prisen.

Jeg tolker den i hvertfall som en ekstern lagringsenhet. (Se dette bildet) Den har USB2.0 tilkobling og er ment for tilkobling til en PC fra utsiden. (Skulle likt å sett den PC'en som fikk plass til denne internt :p )

 

En godt orgnaisert CD-mappe vil sikkert gjøre en bra jobb det også. Den vil være mye mer kompakt, veie mindre og koste mindre. Men da er sprøsmålet: trenger man å ha så mye på CD/DVD? Er det ikke like greit å ha det meste på en intern/ekstern harddisk? De eneste platene man virkelig trenger er vel de som må kunne bootes fra. Resten kan vel legges inn som ISO'er på disken og brukes sammen med deamon-tools.

 

Selv er jeg i ferd med å rydde i CD/DVD-samlinga, der målet er å kaste så mye som mulig. Orker ikke å ha hyllemetere og bunker med CD-mapper og spindel-bokser. Ønskedrømmen er å ha ei lita mappe med boot-bare CD'er og et par eksterne disker på hylla i stedet for.

Endret av Simen1
Lenke til kommentar

Det har jo kommet flere tilsvarende løsninger før. Så dette er ingen nyhet ,men kun en vanlig evolusjon kontra det gamle systemet. Men uansett er den grei.. Jeg bruker nok ikke penger på den ,men alle har sine behov.. jeg har btw 4stk 224 CDmapper liggende.. Innholdet blir meget sjelden brukt (åpner dem sjelden også). Hvis noen vil betale for mappene så før de CDene med :p

Lenke til kommentar

Syns den er ganske snedig jeg, ikke akuratt ultraportabel men :p

 

Programvaren som følger med er desverre alt for simpel, de kunne satt sammen en programvare kompatibel med diverse "Movie collector" programmer, hvor en ganske snedig f.eks kan trykke på Coveret for filmen, og ut spretter filmen =)

 

Kan se for meg noen bruker denne i DVD samlinga si, DVD'er spilles fra DVDspiller, ikke fra harddisk! =)

Lenke til kommentar

Synes faktisk ikke at den var å veldig dum. Har jo allerede litt over en terrabyte på HD, og da jeg er av den typen som synes at det er greit å ha alt på plate i tillegg, var kansje ikke denne så dum. Har allerede en sql database med lokasjoner på alle "familie-videoene". Safety first...

 

(DVD-cover i vanlig størrelse med plass til 4 plater funker helt greit det også...)

Lenke til kommentar

@Antihero: Ja, du har jo selvfølgelig rett. Leste det som stod der, men jeg tolka den setningen feil. Uansett, syns den boksen var utrolig harry (på en positiv måte), men kjøper jeg den? Nei, ikke til den prisen.

 

Selv er jeg i ferd med å rydde i CD/DVD-samlinga, der målet er å kaste så mye som mulig. Orker ikke å ha hyllemetere og bunker med CD-mapper og spindel-bokser.

Akkurat samme her. Fa*n man tar vare på mye gammalt grums, altså... :blush:

Lenke til kommentar
DVD'er spilles fra DVDspiller, ikke fra harddisk! =)

Det var da svært til innarbeidet vane.. Jeg ser ikke noe problem med å spille av filmene fra harddisk.

 

Safety first...

Enig! Det er derfor jeg har backup av alt som jeg har på PC'n på de eksterne harddiskene mine. Den enkleste, raskeste, og mest fleksible backup-ordningen.

Endret av Simen1
Lenke til kommentar
Jeg tolker den i hvertfall som en ekstern lagringsenhet. (Se dette bildet) Den har USB2.0 tilkobling og er ment for tilkobling til en PC fra utsiden. (Skulle likt å sett den PC'en som fikk plass til denne internt :p )

 

Ikke for å spore av men. I dag så kjøper en altså DVD filmer, spill på CD eller DVD, musikk på CD eller DVD. I tillegg er det mange som tar backup av data på CD og DVD. Det er organisering av disse vi snakker om. En kjøper altså en del CDer og DVDer. Og disse må en jo lagre et sted. Da kan det være kjekt å finne frem CD/DVD'en du trenger når du trenger den, uten å manuelt bla frem og tilbake.

 

Harddisker er jo kjent for å være upålitelige, og derfor tar en backup av data på en CD eller DVD (eller tape).

 

Det å kjøpe en harddisk som du så skal kopiere dine CD/DVD'er på etterpå er jo selvsagt en løsning (slitsomt), men CD/DVD'ene dine vil likevel slenge rundt.

 

jim

Lenke til kommentar

Så... du dytter inn dine CDer og DVDer, og så er det opp til et windowsprogram å finne de igjen for deg? Hva med de dagene windows ikke føler for å være snill. Hva skal du da gjøre? Håper virkelig det er et lokk man kan åpne.

 

Ellers er det sikkert en god idé. Designmessig synes jeg den er i største laget. Foretrekker virkelig CD / DVD-mapper framfor bokser. Mye mer plassbesparende i det minste.

Lenke til kommentar

Jeg er klar over at mange kjøper film og musikk på DVD og CD. Mange kjøper også musikk og film via internett og laster det ned på ærlig og redelig vis. Andre igjen er litt mer uredelige og laster det ned uten tilatelse fra utgiveren.

 

Da er det jo kjekt å ha en kompakt og flyttbar plass å lagre det, f.eks en bærbar harddisk

 

CD'er og DVD'er er også kjent for å være upålitelige. Etter min vurdering er det mer upålitelig som lagringsmedie enn harddisk.

 

Hvis man velger å kjøpe film og musikk på plastplater (noe jeg ser på som upraktisk) og velger å lagre de på harddisk så trenger man ikke å ha platene liggende å slenge rundt. Jeg har i hvertfall pakket bort alle de orginalplatene jeg har i en pappeske i boden. Jeg kunne kanskje lånt de ut, men jeg synes det er upraktisk å drive å låne ut plater i hytt og pine og holde orden på det. Da synes jeg det er mer praktisk å låne ut filene jeg har på harddisken ved et par tastetrykk.

Lenke til kommentar
Jeg tolker den i hvertfall som en ekstern lagringsenhet. (Se dette bildet) Den har USB2.0 tilkobling og er ment for tilkobling til en PC fra utsiden. (Skulle likt å sett den PC'en som fikk plass til denne internt :p )

 

Ikke for å spore av men. I dag så kjøper en altså DVD filmer, spill på CD eller DVD, musikk på CD eller DVD. I tillegg er det mange som tar backup av data på CD og DVD. Det er organisering av disse vi snakker om. En kjøper altså en del CDer og DVDer. Og disse må en jo lagre et sted. Da kan det være kjekt å finne frem CD/DVD'en du trenger når du trenger den, uten å manuelt bla frem og tilbake.

 

Harddisker er jo kjent for å være upålitelige, og derfor tar en backup av data på en CD eller DVD (eller tape).

 

Det å kjøpe en harddisk som du så skal kopiere dine CD/DVD'er på etterpå er jo selvsagt en løsning (slitsomt), men CD/DVD'ene dine vil likevel slenge rundt.

 

jim

Jeg tar ihvertfall å overfører mine CDer til datamskinen og stuer de unna til et sted der de ikke er i veien, vil også legge til at Harddisker er tryggere for backup, i mine øyne ihvertfall, enn CD/DVD-

 

AtW

Lenke til kommentar
CD'er og DVD'er er også kjent for å være upålitelige. Etter min vurdering er det mer upålitelig som lagringsmedie enn harddisk.

Det forutsetter da selvsagt at man klarer å velge ut en harddisk som ikke plutselig går dukken. Husker du en viss serie IBM-disker? Skyhøy feilprosent. Tror ikke de var sikrere enn CD / DVD. Har fortsatt CDer liggende som ble brent for 4-5 år siden. Fungerer utmerket.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...