Gå til innhold

Progressiv musikk - anbefaling og diskusjon


SnittLeif

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Ganske uenig. Synes det er en melankolsk og fin plate. De har jo sagt på forhånd at dette ikke kom til å bli metal

 

Også? Det er ikke akkurat sånn at jeg hadde forventet metal i det hele tatt, eller kun hører på metal. Det er ikke det som er problemet for min del.

Lenke til kommentar

Ganske uenig. Synes det er en melankolsk og fin plate. De har jo sagt på forhånd at dette ikke kom til å bli metal

 

Også? Det er ikke akkurat sånn at jeg hadde forventet metal i det hele tatt, eller kun hører på metal. Det er ikke det som er problemet for min del.

 

Neivel, tolket det slik siden du forventet/sa at det var kjedelig.

Lenke til kommentar

Aha, men da tolket du feil, vøtt. Jeg forventet at det skulle vært kjedelig fordi Åkerfeldt er med.Han har ikke vært involvert i noe jeg liker på 9 år (eller noe rundt der), så derfor forventer jeg at dette skulle bli kjipt og, han er trossalt med. Jeg synes alt Opeth har gitt ut etter Damnation er kjipt, og jeg synes Bloodbath-utgivelsene han har vært med på siden 2008s Unblessing the Purity er dritkjipe. Nå vet jeg ikke om han har noe som helst med låtskrivingen i Bloodbath og gjøre (mest sannsyneligvis ikke), men han er med på å ødelegge skivene med den kjipe vokalen han har fått. Ikke at musikken er bra heller, men vokalen hjelper ikke på akkurat. I Opeth skiver han vel majoriteten av musikken eller noe, og jeg synes jo skivene etter Damnation er dødskjedelige. Det er alt.

Lenke til kommentar

Noen som har hørt Mother Gong's "Fairy Tales"? Hvor bra er den på en skala fra 1-11,5?

 

Er det noen andre blabla Gong-album som er bra saker? Hvilke burde man sjekke ut? Er 2000 skiver å velge mellom. Vanskelig å vite hvor man skal starte.

Lenke til kommentar

http://www.youtube.com/watch?v=mWFKZxqAcnI

 

Eg vil ooooooog! :(

 

Ellers går det mykje i Rush for tida. :w00t:

Hva synes dere om Steven Wilson konserten? Jeg stod dessverre litt dumt (kom i siste liten) til venstre, og der ble det voldsom resonans fra bassen, så lyden ble veldig dårlig. Men vi så utrolig godt, gikk ned etter hvert og der ble lyden mye bedre.

Fikk observert Minnemann mye, og for en sinnsyk mann!! Ekstrem energi, rytmesans og spilleglede, utrolig artig å se og høre! var min klare favoritt på Dream Theater audition, men fint han ble med her i stedet... (Mangini er enda mer show og gjør seg perfekt i DT, så på de også)

Utrolig depressive og psycho videoer da, men rå musikk!!

Den nye låta de spilte, som bandet har laget sammen var også svært funky og lovende.

Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...
  • 2 uker senere...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...