Gå til innhold

Progressiv musikk - anbefaling og diskusjon


SnittLeif

Anbefalte innlegg

Er den lekka på nettet? Er jo ikkje lansering før 23. februar.

Bare Luminol. Den er velkjent, de spilte den jo på konserten i Oslo sist. Blir spennende å høre hele albumet. Veldig mye bra på det forrige, men også en del drøyt sært...

Har veldig sans for Marco Minnemann, han var jo ikke med på inspillingen av det forrige, kun på turnéen, så håper han krydrer litt... Høres ut som besetningen er veldig tight og tent, så dette kan bli bra!!

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Har fått hørt gjennom Tales of the Sand et par ganger nå, og er mektig imponert faktisk.. Ingen ekstreme musikere som f.eks Dream Theater, men ikke akkurat amatører heller... Meget samspilte og bra trykk og nivå! Og ikke minst svært gode melodier, ikke så slitsomt, og knallbra vokalist. Så jeg har kost meg godt, og glist bra av mange fete partier. Gleder meg til Hope i morgen, skal også være bra.

De har spilt i Norge faktisk...

Hjemmeside

Og nå har jeg hørt gjennom Hope også, dævern... Forventet meg et litt mer amatørmessig nivå her, men neida, faktisk enda mer imponerende enn den nye! Den siste er nok mer polert og "lettfordøyd", var ikke vanskelig å like den, og jeg liker den bare mer og mer. Hope er litt mer kompleks og sær, ikke mye, men flere sinnsyke soloer og mer showoff, litt mer galskap og moro! Nei, er bare hinsides imponert over disse gutta... Kan trygt hevde seg med de store internasjonale bandene, ingen dødpunkter eller svake låter.

Lenke til kommentar

 

Bare Luminol. Den er velkjent, de spilte den jo på konserten i Oslo sist. Blir spennende å høre hele albumet. Veldig mye bra på det forrige, men også en del drøyt sært...

Har veldig sans for Marco Minnemann, han var jo ikke med på inspillingen av det forrige, kun på turnéen, så håper han krydrer litt... Høres ut som besetningen er veldig tight og tent, så dette kan bli bra!!

Då er eg med.

 

Nokon som har tenkt seg på konsert i vår?

Lenke til kommentar

Hele skiva er lekket. Støtter SirUstinov, fantasisk bra skive. Kanskje hans beste solo-skive til nå. Håper vi får se en ny Porcupine Tree-skive i 2013 og!

 

Det blir garantert ikke ny PT skive i 2013. Kanskje 2014. Ryktene sier jo at de har gitt seg. SW er ikke interessert mer visstnok.

 

Uansett, TRTRTS er bra. Alt bortsett fra Luminol, som er runking på sitt verste, er fantastisk. Synd første låta skal trekke så mye ned.

Lenke til kommentar

Liker at Myrath blir dratt fram her. Har vært blodfan helt sida jeg oppdaga dem i fjor. De er også skyldige i at jeg forventer å plukke opp en doumbek (som er perkusjonen man hører mye av hos dem) imorra. Blir veldig inspirert av dem musikalsk, mye fordi jeg digger de orientalske tonene.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
  • 1 måned senere...

Kjempekonsert med Steven Wilson And Band på Sentrum Scene i går.

 

Luminol

Drive Home

The Pin Drop

Postcard

The Holy Drinker

Deform to Form a Star

Watchmaker Intro Video

The Watchmaker

Index

Insurgentes

Harmony Korine

No Part of Me

Raider II

The Raven That Refused to Sing

 

Encore:

Radioactive Toy

MG_4187.jpg

  • Liker 2
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...