Gå til innhold

Småprat om/rundt WoW


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Personlig foretrekker jeg effektivitet over "sjarm". Dungeons er noe man (les: jeg) driver med i 2 uker etter å ha dinget en ny char til maks level.

Det er fordi det er sånn spillet ha blitt. Man dinger, så er det rett på dungeon og dailies og LFR. Spennende...............

Lenke til kommentar

Hva vil du da, grinde rep til man er honored (evt revered som det var før i TBC) før man kunne entre dungeon? =)

 

evt, attunement, eller hva var navnet... husker karazhan, måtte gjennom x antall dungeons før man kunne gå dit.

Endret av nagina
Lenke til kommentar

 

Personlig foretrekker jeg effektivitet over "sjarm". Dungeons er noe man (les: jeg) driver med i 2 uker etter å ha dinget en ny char til maks level.

Det er fordi det er sånn spillet ha blitt. Man dinger, så er det rett på dungeon og dailies og LFR. Spennende...............

 

WoW = Raids eller PvP.

 

Alt annet er "fluff".

Lenke til kommentar

Hehehe, for meg er WoW et lore-spill, og alt annet er "fluff". :)

 

Den nye mekanismen gjør at loren i dungeons nesten helt blir oversett, men jeg mener personlig at det burde gå ann å få til at man både teleporteres og tar vare på viktigheten av dungeons. Akkurat som jeg personlig mener at det burde gå ann å få til både flyging og viktigheten av bakkemounts lore-messig.

Lenke til kommentar

Håper de gjøre noe med skillsystemet, så man slipper å ha 30 skills på action bars for å funke. Diablo 3 er kanskje for få, og til tider er kanskje også Wildstar med sine 8-10 skills for lite, men 30-40+ er alt for mye.

De har jo luket bort en haug med abilities allerede nettopp på grunn av at det var for mange. Det kommer vel an på klasse, men jeg synes ikke det er for mange skills på action bars nå, i alle fall. Ikke i forhold til det som var før.

Endret av Therawyn
Lenke til kommentar

Det er så teit. Har installert WoW igjen men kun en gratisversjon.

Nå sitter jeg å mimrer over hvor gøy jeg hadde det i spillet. Første MMO jeg noen gang spilte og det har satt sine spor i meg :p

Får prøve å stå imot fristelsen med å ikke kjøpe litt spilletid. Blir sikkert at jeg bare går rundt alene og blir enda mer frustrert over hvor mye nytt det er i spillet >.<

Lenke til kommentar

Er egentlig bare et element som ødelegger wow for meg om dagen. Det forbanna legendary questet.

Gir det et par uker så er det så godt som 100% mandatory for å i det hele tatt kunne finne seg en pug. 

 

For meg som slutta å spille noen uker etter highmaul, for så å komme tilbake nå, er det nok det som vil gjøre at jeg slutter å spille igjen. Gatheringquests utav helsikke hvor man tilbringer uker/måneder i raids som er så easymode at man sovner etter halvannen boss. 

 

Ufattelig frustrerende at de ikke bare kan innse at det er en jævlig dårlig plan, å få gang på en eller annen catchup mechanic.

Skal dog ikke klage for høyt, han ene i guilden har cleara BRF hver uke siden release, fremdeles ikke ferdig der inne. Han holder på med 3 tableten fremdeles. 

Lenke til kommentar

Jeg har så vidt rørt BRF eller Highmaul, ble faktisk ikke ferdig med BRF før i går formiddag. Jeg har fått saker og ting fra garrison - og etter hvert shipyard. Passer meg utmerket, egentlig. Kan gjøre det jeg vil. I all hovedsak chatte med venner og levle alts, samt fly rundt gamle verdener på jakt etter rares for achievements.

Lenke til kommentar

Jeg er også der, spiller for det meste "singleplayer" til max level, også dabber jeg litt i DF og RF og venter på neste expansion

 

Er ikkeno fan av store bosskamper og vanskelige taktikker som krever teamwork, har ikke spilt en heroic dungeon siden WOTLK. Skippet alle heroics og raids i Outlands også.

 

RF passet meg greit siden nesten ingen snakker med hverandre og bare gjør ting på repeat hver gang.

Endret av Bytex
Lenke til kommentar

Jeg tror det å gå rundt alene og oppdage alt på nytt, kan bringe tilbake litt av nostalgien og glansen til spillet. Hvis man skal kaste seg på kjøret med alt som er mulig å gjøre nå, får man ikke tid til alt og så går man lei pga frustrasjonen over det.

Ja kanskje det. Men synes det er kjip at det ser ut som at ingen i guilden min er aktiv. Det er de jeg ville spilt og snakket med.

Lenke til kommentar

Ser at spillet er i en virkelig bølgedal for tiden? Nå sluttet jeg rett før Highmaul kom ut, var det klassiske "spiller alt for mye når en ny utvidelse er sluppet" så jeg ble helt utbrent. Men i motsetning til Mists of Pandaria hvor jeg fikk tilbake lysten å kom tilbake og fikk kjørt igjennom det meste av nye raids og dungeons så har jeg ikke hatt den interessen denne gangen.

 

Hvorfor? Tja.. Ikke godt å si. Det kan være noe så naturlig som at jeg for hver nye "runde" med World of Warcraft blir mer og mer lei så det skal mer og mer til for at jeg gidder å ta opp spillet på nytt mellom hver utvidelse.

 

Når det er sagt så syntes jeg Warlords of Draenor har vært den soleklart beste utvidelsen hva gjelder soner og levelling-opplevelse. Ferden fra 90 til 100 var virkelig en fryd, og jeg storkoste meg mer eller mindre hele veien. Men etter det så syntes jeg det var virkelig bråstopp, med Mists of Pandaria så følte jeg at jeg i det minste hadde noe å dille med for utenom farming av heroics og RAIDs, mens i Warlords så syntes jeg det har vært nada å gjøre?

 

Det har vært fryktelig lite som har holdt men inne i spillet, eneste grunnen for å plukke det opp igjen har vært raids som Highmaul, Blackrock Foundry og nå Hellfire Citadel og det har rett og slett ikke fristet meg nok. Jeg som flere andre spiller hovedsaklig for å oppleve nye soner, nytt innhold og lore. Det er fryktelig lite av dette med nye RAID's så denne runden så har jeg rett og slett bare opplevd historien via Nobbel på YouTube og sett meg mer enn godt nok fornøyd med det.

 

 

 

Nå må det sies at jeg syntes Blizzard har gjort en elendig jobb med Warlords of Draenor etter at utvidelsen ble sluppet. Level 90 til 100 var knall, og historien ble bygget opp til noe veldig interessant selv om det hele er litt "meh" da det har vært et parallelt univers som de har sagt ikke skal ha noen direkte innvirkning på vår egen historie og verden tilbake på Azeroth så sånn sett så har det jo vært en eneste stor hvilepute, men det å oppleve Draenor i sin fulle prakt var noe jeg fant veldig interessant.

 

Men historien har jo vært helt latterlig dårlig gjennomført, den ble bygget opp veldig solid igjennom 90 - 100 og det var mye dynamikk og interaktivitet mellom oss som spillere og de forskjellige ikoniske karakterene fra Draenor. Men det var jo fullstendig bråstopp så fort du nådde level 100 og alt de har innført i etterkant har jo vært helt latterlig dårlig og flatt når det kommer til lore og historie, det virker som alle opprinnelige planer bare ble kastet over bord og at de har investert minimalt med tid og ressurser på det resterende innholdet? Hva skjedde???

 

 

Og det har vært så mange plotholes her at jeg blir småkvalm.. Som at man dreper Mannaroth men denne gangen så blir tydeligvis ikke effekten av å drikke blodet hans borte av at han dør som den ble i den opprinnelige historien? Og det hele bortforklares med at "dette er en alternativ tidslinje, ting fungerer ikke nødvendig på samme måten" tullprat.. Også bestemmer de seg for at Twisting Neather plutselig er det samme på tvers av alle tidslinjer og det er ikke måte på... Og de ender med at Gul'dan blir kastet igjennom en portal inn i Twisting Neather, så da har jo han plutselig død i vår tidslinje, men ikke død likevel for nå er han i Twisting Neather som tydeligvis er ett og det samme på tvers av alle tidslinjer så da er han jo plutselig ikke død i vår tidslinje lenger heller??? Og med sånt tullball av teori i bakhånd så kan jo egentlig The Legion få opprettet portaler til alle slags tidslinjer og ta med seg gud, hår og hvermansen fra alle slags tidslinjer via Twisting Neather så her kan vi jo egentlig få en Arthas som aldri ble korrupt og hva enn det måtte være...

 

 

De har gravd seg så til de grader ned utover i denne utvidelsen at det er tragikomisk. Det de egentlig burde ha gjort, om de på død og liv ville vise frem Draenor i full prakt som dette var jo egentlig bare ha en utvidelse som tok oss tilbake i tid og lot oss gjenoppleve Draenor sånn som historien opprinnelig var og ikke dette alternativet tullet og makkværet som dette endte opp med å bli tilslutt...

 

 

Kan nesten virke som Blizzard selv innså hvor tullete denne utvidelsen ble, og at de bare kastet alle over på en ny utvidelse fremfor å fullføre denne på en skikkelig måte. Er jo nesten det eneste som kan forklare hvordan kvaliteten på innholdet i denne utvidelsen klarte å gå fra prima til temmelig horribelt midtveis.

 

 

 

Nå er det jo bare å krysse fingre og tær at en ny utvidelse ikke bygger videre på det som har skjedd med Warlords, men at de heller barer drar en endelig konklusjon som tilsier at det som skjedde i Warlords faktisk var en alternativ tidslinje, og at det hele kan styrkes fra hukommelsen da det er fullstendig irrelevant for vår egen tidslinje i historien og at de innrømmer at hele opplegget var et eneste stort feilsteg og ønsker velkommen tilbake til Azeroth og en ny skikkelig utvidelse som faktisk bygger videre på den virkelige historien.

Lenke til kommentar

Tipper de begynte på Warlords of Draenor, innså et lite stykke inn i utviklingen at dette her er søppel, men ikke hadde tid til å begynne på nytt før neste expansion måtte komme ut, og hadde ikke noe annet valg enn å bare gi ut søppelet.

 

Samtidig flytter de 99 % av utviklerne til å lage neste expansion, for deretter bare å bite tennene sammen og lide seg igjennom tapet av subscriptions WoD skulle komme til å medføre.

 

Det vi får vite om litt under 24 timer må være intet mindre enn revolusjonerende, det er det eneste som kan gjøre det godt igjen. Hvis ikke, så er denne nedgangen på 4-5 millioner subscriptions siden nyttår bare begynnelsen.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Samme hva de slipper, så kjøper jeg nok en CE igjen, og subber videre i noen år til. Fordi fuck it, det er Blizzard. Jeg har hengt med siden Lost Vikings, jeg slutter ikke nå. Er fornøyd med at WoW er det jeg har brukt mest tid på de siste ti åra. Ikke bachelorgraden min, ikke jobbing, ikke festing (selv om akkurat det er en god nummer to fra de fire åra jeg studerte og årene før jeg ble student), ikke andre spill. Jeg har ikke noe annet igjen for det enn "noen" achievements og et høyt antall dager /played fordelt over 50 chars, og det passer meg utmerket.

 

Og selv om en tur til alt-Azeroth frister, så håper jeg vi får en tur tilbake til vår egen Azeroth, nå. Se hvordan det står til der. Og kanskje la oss rote rundt på de manglende øyene på havet. Gi meg Tomb of Sargeras, Kul Tiras, ruinene av Suramar og Queen Azshara, mer troll (nytt troll-raid, ja takk!), Tel Abim, Dragon Island +++. Sist vi rota rundt i sjøen, fant vi pandaer. La oss nå finne resten av det osm gjemmer seg. For hvor tok egentlig Kul Tiras veien etter at den tektoniske platen den var på, gled ut etter Cataclysm, og Tol Barad (fengsel og øy) dukka opp i nærheten av EKs kyst?

  • Liker 3
Lenke til kommentar

Tipper de begynte på Warlords of Draenor, innså et lite stykke inn i utviklingen at dette her er søppel, men ikke hadde tid til å begynne på nytt før neste expansion måtte komme ut, og hadde ikke noe annet valg enn å bare gi ut søppelet.

 

Samtidig flytter de 99 % av utviklerne til å lage neste expansion, for deretter bare å bite tennene sammen og lide seg igjennom tapet av subscriptions WoD skulle komme til å medføre.

 

Det vi får vite om litt under 24 timer må være intet mindre enn revolusjonerende, det er det eneste som kan gjøre det godt igjen. Hvis ikke, så er denne nedgangen på 4-5 millioner subscriptions siden nyttår bare begynnelsen.

 

 

Helt enig. De må virkelig finne opp kruttet på nytt for at jeg skal fortsette. Eller, så lenge de fjerner Garrisons er mye gjort. Gi meg heller Guild Garrison!

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...