Gå til innhold

Småprat om/rundt WoW


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Gjest Slettet+89234341

Kommer til å ignorere Demon Hunter, ved mindre de blir konger av solo. Raid kjeder ballene av meg, så jeg går for klasser som klarer ting på egen hånd. Desverre er det få klasser som frister når main er beast mastery hunter, som praktisk talt er umulig å kverke på ilv over 700.  

 

Driver forøvrig på Loremaster om dagen. Ferdig med Draenor, Pandaria, Kalimdor og Eastern Kingdoms, og akkurat startet tredje sonen i Outlands. Denne videoen har aldri vært mer passende:

Lenke til kommentar

Tilbake til dette med ytelse, man kan virkelig ikke sammenligne nye soner med eldre soner til tross for at grafikken ser mye bedre ut i nye soner så har man langt dårligere ytelse i gamle og stygge soner.

 

Nå kjører jeg alt på Ultra, 2560x1440@144Hz, 4x MSAA med Multisample Alpha-Test aktivert og CMAA Post-Process AA og Resolution Scale satt til 100%. Har 70-144 FPS (har satt cap på 144) i nye Nagrand og ligger normalt på 120 FPS+ hele tiden, det dropper litt når det er mange spillere runder og spesielt når det er endel spell effects som vises på skjermen.

 

Drar jeg tilbake til gamle soner som Felwood så har jeg sjeldent mer enn 70-80 FPS på det beste, og ofte kan det droppe til under 50 ved flere anledninger. Så har nok mye med optimalisering å gjøre.

 

 

 

Men gud bedre hvor mye bedre ytelse jeg har fått av å rulle tilbake til Windows 8.1 fra Windows 10. Slet virkelig med å få noe som lignet på stabil FPS over 70 med tilsvarende innstillinger med Windows 10, men nå som jeg er tilbake på Windows 8.1 så klarer jeg det helt uten problemer og nå er det sjeldent jeg dropper under 70 i det hele og store.

 

For min egen del så har Windows 10 vært alt annet enn ideelt hva gjelder spillytelse, men det skyldes nok hovedsaklig det faktum at G-Sync og SLI aldri fungerte som det skulle for meg med Windows 10, noe det gjør med Windows 8.1. Nå slapp NVIDIA en stor driveroppdatering samme dag som jeg rullet tilbake, så kan være at den ville gjort underverker men nå er jeg tilbake på Windows 8.1 og vil forbli på det til minimum oktober / november da Microsoft er forventet å slippe den store "Redmond" oppdateringer til Windows 10 som mer eller mindre skal gjøre Windows 10 til sånn det opprinnelig var tiltenkt å være ved lansering før de bestemte seg for å slippe det flere måneder tidligere enn det som var planlagt.

Lenke til kommentar

Tipper Q1 2016, type Februar - Mars.

 

Neppe. For alle de andre utvidelsene har det gått minst 11 mnd mellom announcement og release. 

 

BC: okt 2005 -> jan 2007

Wotlk: aug 2007 -> nov 2008

Cata: Aug 2009 -> dec 2010

Panda: okt 2011 -> sept 2012

warlords: nov 2013 -> nov 2014

 

Tipper vi ikke får se det før sensommeren neste år. august/september

Lenke til kommentar

Nå har de et betraktelig større team av utviklere dedikert til denne og fremtidlige utvidelser, så noe raskere regner jeg med at det vil gå fra lansering til utgivelse. De har jo også sagt at vi ikke vil få noen ny stor patch før Legion, den neste store oppdateringen blir Pre-Legion biten som da trolig kommer ca en måned før utgivelse av utvidelsen og det blir litt for drøyt med såpass mange måneder uten innhold, noe Blizzard også er smertelig klar over når de ser antallet aktive abonnementer dropper såpass som de gjør.

 

Men det blir jo lettere å bedømme og spå når vi får se BETA, kan jo dra noen vurderinger ut ifra hvor komplett BETA-en virker osv.. Normalt så er jo BETA temmelig barebone når de åpner opp Closed-BETA så vi får jo se hvor mye eller hvor lite innhold som er klart når den tid kommer senere i år.

Lenke til kommentar
Gjest Slettet+89234341

Tviler sterkt på at Demon Hunters vil bli bedre enn blood dks og BM Hunters da det kommer til soloing.

 

Hvor lang tid har du brukt på loremaster? Har vurdert å starte på den selv men har aldri klart å motivere meg selv til å starte med det

 

Tviler jeg også på. Hadde et ublidt møte med Blackfang i sommer, en rare i Fangrila. Var innom hulen hans på hunter, gjorde det jeg pleier, og Barrage-et alt jeg fikk tak i inn i en klump med både Blackfang selv og en 7-8 elite trash mobs. Tok litt tid å AOE ned 5+1.5*8 millioner HP, men annet enn det var det null problem. Var så innom der på feral druid litt senere, og vet at den ikke har samme solo-evne som hunter, men den latterlige self healingen den har har allikevel gjort underverker - men der gikk grensen. Fikk rimelig grisebank av Blackfang, da han gjør en god del mer DPS enn det det så ut som på hunter.

 

For min del gjør slike ting at det er veldig få klasser som er spillbare. Når raid kjeder livet av deg går alle klasser som krever et team ut vinduet rimelig fort. 

 

 

Når det gjelder Loremaster, startet for to uker siden, men da hadde jeg allerede gjort Pandaria da det var current og Draenor før i år. Jeg har ikke hastverk, tar en sone nå og da. Bruker vel to-tre timer per sonei gjennomsnitt. Legger det fra meg så snart det blir kjedelig, og ser på serier o.l. ved siden av. Jeg gjør dog alle quester i en sone; loremaster achivementene kommer gjerne en 5-10 quests før du går tom for quester

 

Alle soner jeg ikke har fullført allerede gjør jeg på main, for å være completionist der - men ser at med så mange characters jeg har, hadde det vært raskere å fullføre sonene på de som har gjort noe der fra før, da du kan gjøre sonene på forskjellige characters og fortsatt få achivements. 

 

Er en del triks du kan bruke for å få det til å være litt mindre smertefullt. Kazzak dropper f.eks en trinket alle hater, med 500 av hver tertiærstat. Ubrukelig i raid, men med den og andre items som gir høyere movemet speed, har jeg 154% på hunter med aspect of the cheetah. En ranged class hjelper saken mye, spesielt om du har et raskt, instant ranged attack. Hunter med både autoshot, arcane shot, barrage hjelper mye. Druid med moonfire er et annet alternativ. Engineering-utstyr er også kjekt å ha, f.eks dragon gun til mobs du må få ned HPen på, speed boost, glider, osv. MOP hadde også en rare drop aquatic stone ting som gir underwater breathing og rask swim speed i 10 min, den har blitt hypping brukt de siste to ukene. 

Lenke til kommentar

Vurderer selv å droppe Discipline Priest til fordel for Death Knight ved neste utvidelse, ene og alene for å gjøre det enklere å kjøre gamle RAID's osv solo. Når jeg først dinger max-level så går spillet fort i en bølgedal for meg. Liker å ta nye dungeons, raids osv men er ikke av de som er noen stor fan av å farme disse daglig da det å repetere innhold er gørrkjedelig. Da finner jeg det mer morsomt å kunne dra tilbake å solo gammelt innhold for litt nostalgi, kanskje få noe til transmog osv.. Er ikke spesielt morsomt å spille opp til max level med Disc som main, og Holy som secondary spec heller....

Lenke til kommentar
Gjest Slettet+89234341

Vurderer selv å droppe Discipline Priest til fordel for Death Knight ved neste utvidelse, ene og alene for å gjøre det enklere å kjøre gamle RAID's osv solo. Når jeg først dinger max-level så går spillet fort i en bølgedal for meg. Liker å ta nye dungeons, raids osv men er ikke av de som er noen stor fan av å farme disse daglig da det å repetere innhold er gørrkjedelig. Da finner jeg det mer morsomt å kunne dra tilbake å solo gammelt innhold for litt nostalgi, kanskje få noe til transmog osv.. Er ikke spesielt morsomt å spille opp til max level med Disc som main, og Holy som secondary spec heller....

 

Vurdert hunter? :D

Lenke til kommentar

Jeg holder på å levle en huntard nå om dagen. Det går ganske fort med fullt opp med heirlooms, men med begrenset spilletid tar det lengre tid enn jeg ønsker likevel. Spiller selvsagt beast mastry slik jeg gjorde da jeg hadde hunter som main char i gamledager. Likevel er det kjedelig å tenke på at jeg nok en gang må gjennom runddansen med garrison (vel, jeg MÅ jo ikke, men jeg føler likevel at jeg "må").

Lenke til kommentar

 

Tipper Q1 2016, type Februar - Mars.

 

Neppe. For alle de andre utvidelsene har det gått minst 11 mnd mellom announcement og release. 

 

BC: okt 2005 -> jan 2007

Wotlk: aug 2007 -> nov 2008

Cata: Aug 2009 -> dec 2010

Panda: okt 2011 -> sept 2012

warlords: nov 2013 -> nov 2014

 

Tipper vi ikke får se det før sensommeren neste år. august/september

 

 

Tror det vil komme før, Blizzard kan ikke la oss spille ett år til med Taanan. Alpha testing er jo allerede igang, så tipper de kommer med nyheten om beta på Blizzcon, så vil tippe på release rundt mars-april

Lenke til kommentar
Gjest Slettet+89234341

Gratulerer! Samler ikke på mounts selv og har tradisjonelt ikke fått noen "accidentally" når jeg har gjort gamle raid, men i løpet av den siste uken fikk jeg både experiment etellerannet av Ultraxion og maiden-something-something fra Deathwing. 

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...