Gå til innhold

Småprat om/rundt WoW


Anbefalte innlegg

Man kan håpe på:

--- Nye talent trees

--- Fjerning av Dungeon finder

Har ikke spilt WoD, så resten kan jeg ikke svare på, men vil ta for meg disse to.

 

Fjerning av talent trees er noe av det beste Blizzard har gjort. Tidligere spilt alle nøyaktig samme build, fordi den var best. Nå bytter man talents selv fra boss til boss gjennom et raid. En helt fantastisk forandring.

 

Dungeon Finder gjorde ting effektivt. Kunne aldri tenke meg å gå tilbake til å spamme trade chat igjen. Tidkrevende og irriterende. For ikke å snakke om å måtte komme seg til inngangen av instansen. *grøss*

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

 

Man kan håpe på:

--- Nye talent trees

--- Fjerning av Dungeon finder

Har ikke spilt WoD, så resten kan jeg ikke svare på, men vil ta for meg disse to.

 

Fjerning av talent trees er noe av det beste Blizzard har gjort. Tidligere spilt alle nøyaktig samme build, fordi den var best. Nå bytter man talents selv fra boss til boss gjennom et raid. En helt fantastisk forandring.

 

Dungeon Finder gjorde ting effektivt. Kunne aldri tenke meg å gå tilbake til å spamme trade chat igjen. Tidkrevende og irriterende. For ikke å snakke om å måtte komme seg til inngangen av instansen. *grøss*

 

 

Alle spiller vel samme build nå også? :) Bare at man har enda mindre å velge mellom. Dungeon finder er effektivt ja, men synes den har bidrat godt med å drepe det sosiale på en server.

 

Tror uansett de må gjøre noen forandringer med selve spillet hvis de skal få folk til å fortsette. Tror ikke det holder med ett par nye soner og en ny slem skurk.

 

Edit: Er mange klasser jeg ikke har testet så kan kanskje være større valgmuligheter der.

Endret av magb
Lenke til kommentar

Håper de gjøre noe med skillsystemet, så man slipper å ha 30 skills på action bars for å funke. Diablo 3 er kanskje for få, og til tider er kanskje også Wildstar med sine 8-10 skills for lite, men 30-40+ er alt for mye.

Uenig.

 

"Moderne" rpgs har for lite skills. Det er ikke riktig vei å gå, synes jeg.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Synes absolutt ikke WoW har for mange skills, i PvE bruker man de samme "få" (avhengig av class) så det er ikke noe større problem og i PvP er det fint med en del abilities som faktisk kan skille folk fra hverandre ferdighetsmessig.

 

Er også enig med Skurupu i at gamle talent tree-systemet ble kjedelig, de som sier det ga flere valg tar fullstendig feil - det ga en illusjon om flere valg. Men med et tungvint respec-system og egentlig veldig lite rom for å være kreativ ble det bare et tungt og utdatert system. Det fungerte nok veldig bra i f.eks Vanilla/tidlig TBC når det ikke var like mye theorycrafting og informasjonen var ikke like lett tilgjengelig. Da var det nok mer åpent for tolking. Det endte bare med at folk flamet deg om du var "feil specced", jeg husker fortsatt i TBC som Protpala hvor mye dritt jeg fikk i alt fra heroics til Kara til raid fordi jeg ikke hadde speccet Avengers Shield som prot. Fordi det var opplest og vedtatt at et propala spec så "sånn ut" og jeg hadde ikke det.

 

Dagens system er lett og dynamisk og fungerer så og si perfekt imo.

  • Liker 2
Lenke til kommentar

Egentlig godt fornøyd med WoW slik det er nå, og håper bare på mer flesk på lore-beinet når det kommer til ny exp.pack. Hadde jo vært kjekt med flere raser, og jeg drømmer fortsatt om human og gnome druid (gudene vet hva horde-ekvivalentene skulle ha vært, det gir jeg egentlig beng i, også), samt tauren rogue.

 

Shipyard liker jeg, garrison digger jeg, LFR og LFD (samt den nye greia deres hvor man bare kan mekke gruppe / joine random folk for å hoppe rundt i soner på forskjellige servere og gjøre alskens) hadde jeg ikke klart meg uten (siden jeg er særdeles casual og ikke gidder å være i et raide-guild og styre ukentlig, holder i massevis med noen ganger i måneden / halvåret), og det var ganske kult å få dra til Draenor, selv om vi aldri fikk Farahlon.

 

Håper personlig på en South Seas-expansion, med Suramar, Tomb of Sargeras, Undermine etc, selv om det hadde vært greit å se hvor Kul Tiras har gjort av seg de siste årene, også.

  • Liker 2
Lenke til kommentar

Hva er galt med dungeon finder?

 

Jeg synes egentlig ikke det er stas å klikke på en knapp, for så minutter senere automatisk bli teleportert til et dungeon med helt tilfeldige folk. Det sparer så klart litt tid, men jeg synes det mister litt av sjarmen (savner det at man faktisk måtte finne gruppe selv, og så reise til instancen). Kommunikasjon er som et resultat ikke-eksisterende.

 

Group finder derimot, menyen Datasmurf nevner i posten over meg, der du får opp en liste over grupper som ser etter medlemmer - den er genial! Spillere kan velge og vrake blant grupper, og grupper kan velge og vrake blant spillere. Det er sånn det burde være.

 

Andre ting jeg håper blir endret til neste expansion:

 

- Talents er det ikke noe i veien med, men jeg håper spillemåten til flere av klassene får en total makeover. Spesielt priests.

 

- Garrisons kan dra til h*lvete. Forhåpentligvis er det ikke noe lignende neste gang. Jeg vil ikke ha menyklikking og facebookspill i World of Warcraft. (Jeg skulle ønske noen av dere kunne svare: "Om du ikke liker garrisons - så ikke gjør det da vel!".  Men neida, slipper ikke unna. Ting som leveling, professions, quest chains og andre nødvendige items er alle garrison-avhengige. Da blir de tingene også fort veldig irriterende når man ikke liker garrisons til å begynne med.

 

- En capital city à la Dalaran. Jeg savner et sted hvor folk møtes, og et sted hvor man bare kan slappe av.

 

- Håper også på South Seas expansion. Jeg har lyst til å se mer av Kezan (spesielt the Undermine), samt Tel Abim, Zandalar, Plunder Isle, Nazjatar og Kul Tiras! Uansett hva det blir, så holder det å kjempe mot orcs for inntil videre, gi oss noen andre typer fiender!

 

- Jeg ser ikke behovet for en ny class (i såfall må det være ranged, og noe som kan gi hunters konkurranse om ranged weapons).

 

- Nye races vil jeg derimot se! Jeg er litt usikker på hva det kan være da, men Nagas ender vel opp som en race før eller siden. Jeg er litt i mot Neutral race-opplegget, siden det gjør at Alliance og Horde blir mer like. Derfor håper jeg vi får to nye races, og ikke bare én.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Husker før dungeon finder. Da reiste folk til byene for å snakke med andre og finne spillere dem ville ha med seg. Det er kjekt med dungeon finder da du raskt kommer igang. Men personlig mener jeg mye av sjarmen ble borte. Og illusjonen om en stor levende verden ble ødelagt. 

Endret av LarZen
  • Liker 2
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...