Gå til innhold

D-Link DGL-4300: Kraftig og stabil


Anbefalte innlegg

Noen andre som har problemer med at laptop'en detter ut av nettet innimellom?

Har skjedd jevnlig etter at jeg oppdaterte til 1.6 :thumbdown:

5532483[/snapback]

Har du nett på kablet nett mens laptop'en detter ut? Altså, ligger problemet mellom laptop'en og burken, eller mellom burken og omverdenen?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Noen andre som har problemer med at laptop'en detter ut av nettet innimellom?

Har skjedd jevnlig etter at jeg oppdaterte til 1.6 :thumbdown:

5532483[/snapback]

Har du nett på kablet nett mens laptop'en detter ut? Altså, ligger problemet mellom laptop'en og burken, eller mellom burken og omverdenen?

5533087[/snapback]

Ja, har nett på kablet nett når laptop'en detter ut, så problemet ligger nok mellom laptop'en og "burken" :whistle:

Endret av Turboman#1
Lenke til kommentar
Btw, er det ingen som kan hjelpe meg med å få ned pingen på denne møkk routern?  :innocent:

Har prøvd "alt", men har fortsatt bortimot dobbel så høy ping på ALLE servere :w00t:

5569231[/snapback]

 

Gjelder dette via både trådløst og kablet? Og for sikkerhets skyld, har du dobbeltsjekket hvordan din ping er helt uten router?

Lenke til kommentar
Btw, er det ingen som kan hjelpe meg med å få ned pingen på denne møkk routern?  :innocent:

Har prøvd "alt", men har fortsatt bortimot dobbel så høy ping på ALLE servere :w00t:

5569231[/snapback]

 

Gjelder dette via både trådløst og kablet? Og for sikkerhets skyld, har du dobbeltsjekket hvordan din ping er helt uten router?

5570494[/snapback]

Det er kablet og jeg har ikke prøvd uten routeren.

Har sjekket med flere forskjellige firmware, med og uten Gamefuel, added gamerules for de spillene jeg bruker osv osv, men pinget er akkurat den samme

uansett hva jeg gjør :thumbdown: Tror ikke det er ISP for pingen ble sånn samme dag som jeg fikk routeren :roll:

Lenke til kommentar

Det første jeg ville ha gjort er å tatt vekk routeren å fått sjekket min ping med kabel direkte fra modemet! Sjekket at jeg hadde hatt den siste firmware (1.6) . Under gaming så finner du ferdiginstallerte oppsett til en rekke spill, slik at du slipper å åpne porter m.m.

 

Spiller en del BF2 å ligger med en ping på ca. 20 konstant.

 

Sitter med en likedan router selv, har aldri hatt problemer. En enklere router å sette opp skal man lete lenge etter tror jeg.

 

Lykke til å håper det ordner seg! :thumbup:

Lenke til kommentar
Btw, er det ingen som kan hjelpe meg med å få ned pingen på denne møkk routern?  :innocent:

Har prøvd "alt", men har fortsatt bortimot dobbel så høy ping på ALLE servere :w00t:

5569231[/snapback]

 

Gjelder dette via både trådløst og kablet? Og for sikkerhets skyld, har du dobbeltsjekket hvordan din ping er helt uten router?

5570494[/snapback]

Det er kablet og jeg har ikke prøvd uten routeren.

Har sjekket med flere forskjellige firmware, med og uten Gamefuel, added gamerules for de spillene jeg bruker osv osv, men pinget er akkurat den samme

uansett hva jeg gjør :thumbdown: Tror ikke det er ISP for pingen ble sånn samme dag som jeg fikk routeren :roll:

5570999[/snapback]

 

Som nevnt av andre også. Før du klager på routeren bør du absolutt prøve å koble deg rett på modemet. Selv om pingen ble dårligere den dagen du fikk routeren kan du egentlig ikke bevise at det er routerens feil før du prøver uten router og får god ping.

Lenke til kommentar
  • 1 måned senere...
Hva med DGL 4100 er den like god. Har tenkt på den lenge men er jo alltid litt usikker når det kommer valg som jeg ikke har peiling på.

5864568[/snapback]

 

Får du den noe billig da? Jeg finner den bare til over 1000kr? https://prisguiden.no/product.php?product_id=25439

5864572[/snapback]

 

Prisen har ingen betydning så lenge den ikke er over 2000 men jeg lurer fortsatt på om den er like god som DGL 4300

Lenke til kommentar

Noen her som vet hvordan jeg kan få eMule til å virke skikkelig når jeg har denne ruteren + NGT sin Netopia?

Når jeg hadde bare Netopiaen så funket det fint. Nå får jeg bare LowID på eMule og når jeg tester portene klarer den ikke TCP testen.

 

(bruker kabel hvis det har noe å si)

 

Har forandret IP adressen i NATen i Netopiaen - før hadde pc'en adr 10.0.0.x nå har den 198.168.0.xxx

 

I D-Linken har jeg gått inn på Advanced-Gaming og lagt inn portnr og IP og satt til Allow All

 

:hmm:

Lenke til kommentar

Er det ikke slik at det ikke er lurt å kjøre to NAT på samme subnett? Derfor er det bedre om du beholder Netopia på 10.0.0.0/24 og kjører D-Link på 192.168.0.0/24? Ellers så vil det bli en NAT-konflikt. Utover dette så har jeg ingen kjennskap til NGT og Netopia.

Endret av _Xorcist
Lenke til kommentar

Det blir krøll å kjøre NGT sin router og Dlink sin router på samme subnett ja. Hvis jeg tenker riktig da, vil den ikke klare å route pakkene til riktig side av nettverket. Selv har jeg oppsett som _Xorcist, 10.0.0./24 på ngt sin router, og 192.168.0.0/24

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...