Gå til innhold

D-Link DGL-4300: Kraftig og stabil


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Etter at jeg fikk denne routeren så har jeg nesten dobbelt så høy ping på de fleste servere :cry:  Vanligvis ligger jeg på runde 40-50 mens nå er det mest 90-100 :thumbdown:  Har enablet gamefuel og laget regler for de spillene jeg spiller om at den trafikken skal prioriteres :w00t:  Men det ser altså ikke ut til at det funker :no:  Noen router "geeks" som har peiling på hva det kan være?  :ermm:

5446837[/snapback]

 

Merkelig er ikke sånn hos meg får det samme som når jeg ikke bruker routeren og bedre når det er trafikk på linja enn når jeg ikke hadde router.

 

blir det bedre hvis du skrur av gamefuel?

 

du kan prøve å sku av Automatic Classification på gamefuel

Lenke til kommentar

wohu, ny firmware!

 

1.  IGMP host and router support including multicast routing.

2.  RIP full protocol support.

3.  Static DNS and Custom DNS support for DynDNS.

4.  Fixed Javascript problem when Inbound Filter is defined.

6.  Fixed ingress/egress connection direction in Active Sessions page.  And Active sessions page now correctly tracks all types of connections.

6.  Changed default SSID to “dlink”.

7.  Updated UPNP settings.

8.  Enabled GameFuel by default.

9.  Ability to add multiple machines per Access Control policy.

10.  Improved Automatic Rate Estimation process.

11.  Enhanced logging functionality.

12.  Enhancements to NAT and DMZ.

13.  Removed AOL and L2TP ALGs (no longer needed with NAT enhancements).

Endret av tore-
Lenke til kommentar
Noen som har lagt den nye inn?

 

Gjorde det i går men da får jeg feilmelding når jeg beveger meg i menyen.

Prøvd flere reboots men det hjelper ikke.

Men den virker som den skal ellers.

 

Skal prøve å legge den inn på nytt men tenkte om det var andre som hadde opplevd det problemet.

5466055[/snapback]

 

 

Jeg hadde også et par problemer med å legge inn ny firmware, et par reboots og bytting til IE fremfor firefox gjordet susen

Lenke til kommentar
Etter at jeg fikk denne routeren så har jeg nesten dobbelt så høy ping på de fleste servere :cry:  Vanligvis ligger jeg på runde 40-50 mens nå er det mest 90-100 :thumbdown:  Har enablet gamefuel og laget regler for de spillene jeg spiller om at den trafikken skal prioriteres :w00t:  Men det ser altså ikke ut til at det funker :no:   Noen router "geeks" som har peiling på hva det kan være?  :ermm:

5446837[/snapback]

 

Merkelig er ikke sånn hos meg får det samme som når jeg ikke bruker routeren og bedre når det er trafikk på linja enn når jeg ikke hadde router.

 

blir det bedre hvis du skrur av gamefuel?

 

du kan prøve å sku av Automatic Classification på gamefuel

5460511[/snapback]

Fortsatt ingen forbedring i pingen min. Har prøvd "alt" og i tillegg installert nyeste Firmware 1.6 :thumbdown: Snodige greier at det skal være sånn på en router som skal være optimalisert for "gaming" :ermm:

Lenke til kommentar

Ikke at jeg har så mye greie på QoS og GameFuel og det der, men jeg lurer på om det er enkelt å sette opp en prioriteringsrekkefølge ala dette:

1. IP-telefon

2. Counter Strike

3. BitTorrent

 

Ble litt usikker siden det var så mye snakk om spill. Jeg vil gjerne sette IP-telefonen øverst. Det er ikke slik at denne routeren kun kan prioritere spill?

Lenke til kommentar
Ikke at jeg har så mye greie på QoS og GameFuel og det der, men jeg lurer på om det er enkelt å sette opp en prioriteringsrekkefølge ala dette:

1. IP-telefon

2. Counter Strike

3. BitTorrent

 

Ble litt usikker siden det var så mye snakk om spill. Jeg vil gjerne sette IP-telefonen øverst. Det er ikke slik at denne routeren kun kan prioritere spill?

5508349[/snapback]

 

Er ikke noe problem det :)

 

den kan prioritere alt, siden den prioriterer etter hvordan porter du setter skal ha prioritet samme om det er spill eller programmer osv.

Lenke til kommentar
Er ikke noe problem det :)

 

den kan prioritere alt, siden den prioriterer etter hvordan porter du setter skal ha prioritet samme om det er spill eller programmer osv.

5508410[/snapback]

Takker! :thumbup: Var det jeg håpet og trodde. Men den er jo ganske dyr i forhold til andre trådløse routere med QoS. Hvorfor skal man velge denne fremfor de andre som koster 500,- mindre?

Lenke til kommentar
Er ikke noe problem det :)

 

den kan prioritere alt, siden den prioriterer etter hvordan porter du setter skal ha prioritet samme om det er spill eller programmer osv.

5508410[/snapback]

Takker! :thumbup: Var det jeg håpet og trodde. Men den er jo ganske dyr i forhold til andre trådløse routere med QoS. Hvorfor skal man velge denne fremfor de andre som koster 500,- mindre?

5509309[/snapback]

 

Tja, jeg vet ikke helt jeg. Jeg kjøpte denne på grunn av veldig lav ping i spill i hvert fall(kommer fort under 10ms i cs:source :thumbup: ) pluss at jeg fikk med battlefield 2. Bf2 koster 300kr likevel, så da kostet jo ruteren bare 950kr ;) . Dessuten er den generelt veldig rask og fin. Jeg vil anbefale den. (det er masse instillinger å gjøre i ruteren også, mye valgmuligheter :) )

Lenke til kommentar
Jeg kjøpte denne på grunn av veldig lav ping i spill i hvert fall(kommer fort under 10ms i cs:source

5509337[/snapback]

Snakker du her om kablet eller trådløst?

 

I tillegg har den innebygget gigabit switch!

5510389[/snapback]

Dét er faktisk kult. Ihvertfall når man allerede har gigabit nic... :yes:

Lenke til kommentar
Jeg kjøpte denne på grunn av veldig lav ping i spill i hvert fall(kommer fort under 10ms i cs:source

5509337[/snapback]

Snakker du her om kablet eller trådløst?

5510507[/snapback]

 

Jeg snakker om kablet. Det trådløse har jeg ikke prøvd, annet enn surfing og nedlastning og slikt. Men ikke spilling.

Lenke til kommentar
Høres jo unektelig bra ut. Men var det denne routern som ble fronta slik på komplett for en tid tilbake? Husker det var en gaming router hvor det fulgte med Battlefield 2, men minnet mitt inneholder ikke at det var D-Link... :hmm: Eller tar jeg feil?

5513936[/snapback]

 

Det stemmer nok det. Komplett og Netshop solgte pakke med battlefield 2 og denne ruteren til 1250 da jeg kjøpte den. Jeg fikk heldigvis bestilt før netshop satte opp prisen til 1500kr :) . Men nå skal det nevnes at jeg ikke har prøvd gamefuel enda, men jeg har bare 1024/128 linje fra telenor, og likevel er det stabilt rundt 10ms på norske catch servere :dribble: . Før jeg oppdaterte ruteren hadde jeg i hvert fall en oppetid på over 2 uker, så serveren virker stabil den ;) (3 dager akkurat nå, siden det er 3 dager siden jeg oppdaterte til 1.6)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...