Gå til innhold

D-Link DGL-4300: Kraftig og stabil


Anbefalte innlegg

Etter FW 1.6 faller nettet ut hver dag.

 

Boksen fungerte helt fint med FW 1.4 i mange måneder.

 

Har ikke prøvd FW 1.5 ...

 

Nå brukte jeg ikke GameFuel før jeg oppgraderte til FW 1.6, noen som har tilsvarende erfaringer?

 

(bruker prioritering av IP adresse, ikke porter, dvs PC1 har protokoll:ANY, prioritet:100 mens PC2 har ANY, 150 og PC3 har ANY, 200..)

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Det er bare Linux-måten å annotere subnett på.

 

10.0.0.0/24 i Windows-verdenen er 10.0.0.x med subnet mask 255.255.255.0.

5894534[/snapback]

 

Og hvor får du fra at det er en "Linux-måte"? Det er bare nettmaskens verdi i bits.

 

255.255.255.0 = 11111111.111111111.11111111.00000000 = 24 bit

Lenke til kommentar
Det er bare Linux-måten å annotere subnett på.

 

10.0.0.0/24 i Windows-verdenen er 10.0.0.x med subnet mask 255.255.255.0.

5894534[/snapback]

Ok :)

 

Nå har jeg fått eMule til å virke, men kommer ikke inn på ruter lenger :mad:

Det jeg gjorde, etter å ha lest en annen post om dette, var at jeg koblet kabel fra NGT ruter inn på LAN istedet for WAN.

 

For øyeblikket har jeg ikke noe som bruker tråløst, men hvis jeg hadde hatt en pc me tråløs, hvordan kan jeg da få denne på nett igjennom D-Link ruteren?

Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...

Kjøpte en slik ruter i for en tid tilbake hos komplett.no sammen med noen 108Mbits kort fra SMC. På hastigheter høyere enn 54Mbits opplevde jeg connection drop og av og til blue screen på PC'ene mine. Komplett.no sendte meg ett 3Com kort med støtte for 108Mbits for å teste om problemet kunne skyldes SMC kortene. 3Com kortene ga samme ustabilitet. Ser nå av ett svar i dette diskusjonsforumet at det må brukes ett kort fra D-Link som støtter "deres 108Mbits" teknologi. Det var nye informasjon, men jeg får ikke testet ut dette da jeg har returnert ruteren til komplett for heving av kjøpet. Også pga av en annen mangel ved ruteren. VPN fungerer ikke selv om det eksplisit står på pakken at det er supportert. I hvertfall har ikke jeg fått det til å fungere. Hardware gruppa på jobben har vært i kontakt med D-Link og fått det bekreftet at denne familien av rutere ikke er anbefalt for VPN bruk. Andre som har erfart det samme? Eller har en forklaring/løsning?

Lenke til kommentar

Jeg kjøpte meg denne routeren for en god stund siden nå, men jeg har enda ikke fått benyttet denne smarte Gamefuel teknologien :blush:

 

Hvordan skal jeg få for eksempel Battlefield2 og Ventrilo til å bli prioritert?

 

Er det bare å aktivere det? :dontgetit:

 

Hadde vært kult om noen av dere kunne hjelpe meg med dette :thumbup:

Lenke til kommentar
  • 1 måned senere...
Ikke at jeg har så mye greie på QoS og GameFuel og det der, men jeg lurer på om det er enkelt å sette opp en prioriteringsrekkefølge ala dette:

1. IP-telefon

2. Counter Strike

3. BitTorrent

 

Ble litt usikker siden det var så mye snakk om spill. Jeg vil gjerne sette IP-telefonen øverst. Det er ikke slik at denne routeren kun kan prioritere spill?

5508349[/snapback]

 

Alltid like ekkelt å rote rundt i en død tråd :p , men jeg sitter med GameFuel-innstillingene her, og jeg har litt problemer med å vite hvilke porter som skal skrives inn hvor. Telio oppgir portene 5060 (trigger) og 16300-16700 (public). Hvor skal disse skrives inn i GameFuel rule'n?

 

Og BitComet velger seg jo én listening port. Hvor skal jeg skrive inn den, source eller destination? Og trenger jeg å definere flere porter for å dressere torrenttrafikk?

Lenke til kommentar
Ikke at jeg har så mye greie på QoS og GameFuel og det der, men jeg lurer på om det er enkelt å sette opp en prioriteringsrekkefølge ala dette:

1. IP-telefon

2. Counter Strike

3. BitTorrent

 

Ble litt usikker siden det var så mye snakk om spill. Jeg vil gjerne sette IP-telefonen øverst. Det er ikke slik at denne routeren kun kan prioritere spill?

5508349[/snapback]

 

Alltid like ekkelt å rote rundt i en død tråd :p , men jeg sitter med GameFuel-innstillingene her, og jeg har litt problemer med å vite hvilke porter som skal skrives inn hvor. Telio oppgir portene 5060 (trigger) og 16300-16700 (public). Hvor skal disse skrives inn i GameFuel rule'n?

 

Og BitComet velger seg jo én listening port. Hvor skal jeg skrive inn den, source eller destination? Og trenger jeg å definere flere porter for å dressere torrenttrafikk?

6359176[/snapback]

 

Jeg har Telio, og jeg har ikke hatt behov for å lage noen Gamefuel regel for å få det til å fungere.

Lenke til kommentar
Klikket for deg? Det finnes ikke "Linux" måte å forklare subnets på, det er standarden å forklare det på. Hvordan vil du forklare 10.0.0.0/23 på din "Windows" metode?

5972964[/snapback]

oversatt blir det 10.0.0.0 255.255.254.0

Det er ikke bare "linux" måten, blir brukt flere plasser som f.eks i cisco verdenen.

Lenke til kommentar
Jeg har Telio, og jeg har ikke hatt behov for å lage noen Gamefuel regel for å få det til å fungere.

6359223[/snapback]

Jeg snakker ikke om å få den til å fungere, men å ikke hakke på min ADSL-linje når en pc står og koser seg med bittorrent uten hastighetsbegrensning. Jeg lurer altså bare på hva slags innstillinger folk med Telio og torrents har.

Endret av Tjohei
Lenke til kommentar
Hei.

 

Har tittet litt på denne routeren og spec'n på'n. Men jeg finner ikke ut om den støtter adsl2+, gjør denne det? Jeg regner med at den gjør det, men hadde vært greit å få det bekreftet.

6359391[/snapback]

 

 

Det gjør den, såvidt jeg vet så er det vel kun Nextgentel som tilbyr ADSL2(skyt meg hvis jeg tar feil), og det er standard Ethernet såvidt jeg vet.

Lenke til kommentar

Dette blir skrevet bak en dgl-4300. Jeg er kjempefornøyd med den. Den erstattet en MSI trådløs router som ikke har vært annet enn et smerteh******. Det skal sies at konfigurasjon over html ikke fungerer så godt i opera 8.54. Men den fungerer nå med 9.0 final. Husk å flash firmware hvis du kjøper en. Alt i alt et kjempeprodukt.

Lenke til kommentar
  • 4 uker senere...

håper ikke tråden er helt død ennå... -har kjøpt D-Link Wireless 108G Gaming Router og sliter med å til fildeling.

 

Problemet er hvordan få til fildeling bak routeren, som f.eks. DC++ mm.

 

Dette er kanskje et problem flere har hatt.

 

-er det noen som har en "How to" guide siden jeg ikke finner dette på D-Link's egne sider?

Lenke til kommentar
  • 1 måned senere...
håper ikke tråden er helt død ennå... -har kjøpt D-Link Wireless 108G Gaming Router og sliter med å til fildeling.

 

Problemet er hvordan få til fildeling bak routeren, som f.eks. DC++ mm.

 

Dette er kanskje et problem flere har hatt.

 

-er det noen som har en "How to" guide siden jeg ikke finner dette på D-Link's egne sider?

6558735[/snapback]

 

Har en dgl-4300, å håper også at denne tråden ikke er dø(noe den ser ut som)*blåse nytt liv...

 

Jeg får bare NAT feil, å det som værre er når jeg bruker dgl-4300, det gjelder både hvist jeg har tråløs forbinnelse med den, eller kabel.

Jeg har prøvd alt som står på portforwald, men ingenting funker.

 

SÅ det jeg har gjort er at jeg har satt opp netverket slik: Modem->3Com svitsj->dgl-4300.

Så har jeg kabel fra 3Com'en til min maskin, å dgl-4300 går til de som er i den øvrige etarsjen, tåløst.

 

Jeg har lagt til unntak, og prøvd elllers alts om står på Portforwald sia, men ingenting funka, derfor må jeg ha et litt knotete oppsett nå, men det jeg ønsker er å ha tråløst UTEN nat problemer, eller andre problemer, har bare problemer i fildelings programmer.

 

Anyone care to help? :)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...