Gå til innhold

D-Link DGL-4300: Kraftig og stabil


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
:hmm: Jeg kjøpte en DGL-4300, fikk den igår. Har en DI-624+ fra før, nettet har vært ustabilt. Jeg får kontakt med ruteren, men den tildeles ikke IP fra mitt Lyse fiberinternett. (Dette virker fint med DI-624+). Noen tips?

5004453[/snapback]

Har du prøvd og lagt inn den nyeste firmwaren?

 

du finner den Her

 

Har hørt at noen har probemer med lyse og denne routeren, prøv å søk på forumet :)

Lenke til kommentar
:hmm: Jeg kjøpte en DGL-4300, fikk den igår. Har en DI-624+ fra før, nettet har vært ustabilt. Jeg får kontakt med ruteren, men den tildeles ikke IP fra mitt Lyse fiberinternett. (Dette virker fint med DI-624+). Noen tips?

5004453[/snapback]

Har du prøvd og lagt inn den nyeste firmwaren?

 

du finner den Her

 

Har hørt at noen har probemer med lyse og denne routeren, prøv å søk på forumet :)

5006022[/snapback]

 

Har firmware 1.4, men det hjelper ikke.

Lenke til kommentar
:hmm: Jeg kjøpte en DGL-4300, fikk den igår. Har en DI-624+ fra før, nettet har vært ustabilt. Jeg får kontakt med ruteren, men den tildeles ikke IP fra mitt Lyse fiberinternett. (Dette virker fint med DI-624+). Noen tips?

5004453[/snapback]

 

Denne routeren vil ikke virke med Lyse sine løsninger. Det jobbes med saken både hos Lyse og hos D-Link så vidt jeg vet.

 

-KJ

 

EDIT: Ble veeeeeldig mange quotes i samme post, ja... ;)

Endret av jevel
Lenke til kommentar
Min 4300 ruter fungerte fint i 1 mnd ... i kveld har den vært av/ på 50/50 ...

riktignok etter en hard arbeidsdag .. 2GB pr døgn er ok her..

5041561[/snapback]

 

Har satt den opp et sted på prøve for en stund siden. Den har nå gått snart tre måneder uten noen reboots eller problemer. I snitt har trafikken vært på 2,5 Mbps (sammenlagt ut og inn). Noe som vil tilsi mellom 30 og 40 GB i døgnet. Totalt har det blitt overført rundt 2 TB med data.

 

Routeren får litt problemer med for mange samtidige sesjoner. Etter det jeg har sett er responstiden glimrende opp til den får 1200 samtidige sesjoner. Over dette vil responstiden variere, men den takler fint flere sesjoner også. Det varierer også selvfølgelig med antall brukere og hva slags trafikk. Dette er på et nett med en synkron 8 Mbps linje og mellom 40 og 50 brukere, noe denne routeren absolutt ikke er beregnet for.

 

Har også satt opp en annen en på en Canal Digital linje med 5 Mbps ned og 2 Mbps opp med fire tunge brukere. Den har ikke kjørt i mer enn to-tre uker her, men heller ingen problemer her. Også her er det godt over en GB i døgnet.

 

Når det gjelder DGL-4300 og Lyse så er det et par løsninger på problemet etter det jeg har sett på forumet. Skal se om jeg klarer å finne den informasjonen.

 

Worl001: Jeg regner med at du har prøvd følgende:

Gå in på menyen Status, klikk så på Logs på venstresiden. Ta vekk haken for alternativet Informational.

 

Klikk så på knappen Apply log settings now for å lagre instillningene.

 

og dette: https://www.diskusjon.no/index.php?showtopi...dpost&p=4768986

Lenke til kommentar

Har fått blandet tilbakemelding på den løsningen. Da jeg testet virket det ikke.

 

Det som skjer er at routeren ikke fornyer DHCP leasen etter en stund, og dermed faller av nett. Trikset med å slå av loggingen av DHCP og andre tulleting bare hjelper til å senke loaden på routeren. Ser ikke ut til å ha effekt på om den klarer å fornye IP her.

 

-KJ

Lenke til kommentar
  • 3 uker senere...

Kommet ny firmware i dag 1.5 :)

 

Hva er nytt:

 

- Added Advanced Parental Control (BETA signup @ Senitel )

- Added Static IP support for PPPoE- Added Dynamic IP support for L2TP and PPTP

- Added Countdown timer for upgrade and reboot pages- Fixed SIP ALG issue with DVG-1402S VoIP Router

- Fixed MSN ALG issue with Remote Assistance and White board

- Fixed DNS Relay issue- Fixed WPA-PSK issue with Sony PSP (also fixed by Sony in 2.50fw)

- Xbox Live Compatible

 

 

Last ned hos D-Link

Endret av Dennis87
Lenke til kommentar
Kommet ny firmware i dag 1.5 :)

 

Hva er nytt:

 

- Added Advanced Parental Control (BETA signup @ Senitel )

- Added Static IP support for PPPoE- Added Dynamic IP support for L2TP and PPTP

- Added Countdown timer for upgrade and reboot pages- Fixed SIP ALG issue with  DVG-1402S VoIP Router

- Fixed MSN ALG issue with Remote Assistance and White board

- Fixed DNS Relay issue- Fixed WPA-PSK issue with Sony PSP (also fixed by Sony in 2.50fw)

- Xbox Live Compatible

 

 

Last ned hos D-Link

5124506[/snapback]

 

Tusen takk for beskjeden! :D Laster den ned nå, så kan jeg si åssen den er etterpå ;)

 

EDIT: Da var den nye firmwaren installert :) . Jeg kan ikke si at jeg merker store forskjellen enda, men kanskje jeg finner ut noen nye features for meg etter hvert :yes:

Endret av sablabra
Lenke til kommentar
  • 4 uker senere...
  • 5 uker senere...
Var BF2 pakken bare et begrenset tilbud eller?

5263740[/snapback]

Du finner den fortsatt hos MPX

 

 

Blir det stor økning av ping i spill med denne ruteren, kontra et kablet nettverk? (Skulle gjerne ha sluppet å trekke kabel igjennom hele leiligheten.)

Endret av FroHo
Lenke til kommentar
Blir det stor økning av ping i spill med denne ruteren, kontra et kablet nettverk? (Skulle gjerne ha sluppet å trekke kabel igjennom hele leiligheten.)

5397561[/snapback]

 

Routeren i seg selv er veldig god på ping. Jeg har ikke brukt min DGL-4300 så mye trådløst, men den er konge på kablet nettverk. Jeg har 10mbit fra bredbåndsfabrikken og har utsatt routeren for stor belastning (1000-2000 simultane forbindelser) stort sett 24/7 siden august samtidig som jeg har spilt spill og jeg har aldri hatt noe problem og eneste gangene jeg har rebootet routeren er de få gangene jeg har endret noen innstillinger i routeren.

 

Den trådløse biten kan jeg ikke si så mye om fordi jeg kun har brukt den til enkel trådløs surfing på min jobb-laptop. Dette har ikke alltid vært like lett, men jeg tror ikke jeg bare skal skylde på DGL-4300 for dette siden jeg har 11-12 ulike trådløse nettverk som prøver å trenge seg inn i stua mi og gjør ting ustabilt.

Lenke til kommentar
Ha problemer med å få haket av (aktivert) forskjellige ting i routeren, bla "enable access control" og "gamefuel"  :roll:  Når jeg klikker for å hake av så forsvinner haken i samme sekund, hva er grunnen til dette? Er noen flere plasser dette skjer og jeg finner ikke ut av det  :no:

5412930[/snapback]

 

Den er ikke alltid like snill med alternative nettlesere, så om du har problemer med dette antar jeg at du bruker opera eller firefox. Bruk IE og se om det hjelper.

Lenke til kommentar
Ha problemer med å få haket av (aktivert) forskjellige ting i routeren, bla "enable access control" og "gamefuel"  :roll:  Når jeg klikker for å hake av så forsvinner haken i samme sekund, hva er grunnen til dette? Er noen flere plasser dette skjer og jeg finner ikke ut av det  :no:

5412930[/snapback]

 

Den er ikke alltid like snill med alternative nettlesere, så om du har problemer med dette antar jeg at du bruker opera eller firefox. Bruk IE og se om det hjelper.

5413695[/snapback]

 

Hadde samme problem en stund. Er vist noe aktiveX eller java komponenter som mangler eller er i feil versjon. Fikk problemet etter å ha brukt Opera en stund.

 

Ellers har jeg hatt denne router'n i 6-7 mnd. nå, og er kjempefornøyd.

 

Mvh. Xes

Lenke til kommentar

Etter at jeg fikk denne routeren så har jeg nesten dobbelt så høy ping på de fleste servere :cry: Vanligvis ligger jeg på runde 40-50 mens nå er det mest 90-100 :thumbdown: Har enablet gamefuel og laget regler for de spillene jeg spiller om at den trafikken skal prioriteres :w00t: Men det ser altså ikke ut til at det funker :no: Noen router "geeks" som har peiling på hva det kan være? :ermm:

Endret av Turboman#1
Lenke til kommentar

Ny firmware i dag 1.6 :)

 

nytt/fix:

- IGMP host and router support including multicast routing

- RIP full protocol support

- Static DNS and Custom DNS support for DynDNS

- Fixed Javascript problem when Inbound Filter is defined

- Fixed ingress/egress connection direction in Active Sessions page. Active sessions page now correctly tracks all types of connections

- Changed default SSID to “dlink”

- Updated UPNP settings

- Enabled GameFuel by default

- Ability to add multiple machines

 

LAST NED HER

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...