Gå til innhold

D-Link DGL-4300: Kraftig og stabil


Anbefalte innlegg

Først hadde jeg en linksys wireless adapter å mistet forbinnelsen stortsett hele tiden, men var tilknyttet en Jensen router.

 

Nå har jeg byttet til Netgear RangeMax med SuperG noe som jeg ikke så dere har testet i mot D-Link DGL-4300, det var litt synd fordi jeg kjøpte en D-Link DGL-4300 i går å nå blir jeg "disconnected" fra alle spill jeg spiller online. Skjønner ekstremt lite akkurat nå ja :!:

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Først hadde jeg en linksys wireless adapter å mistet forbinnelsen stortsett hele tiden, men var tilknyttet en Jensen router.

 

Nå har jeg byttet til Netgear RangeMax med SuperG noe som jeg ikke så dere har testet i mot D-Link DGL-4300, det var litt synd fordi jeg kjøpte en D-Link DGL-4300 i går å nå blir jeg "disconnected" fra alle spill jeg spiller online. Skjønner ekstremt lite akkurat nå ja  :!:

7638614[/snapback]

det samme sjer med meg, men har fått beskjed frå fujitsu-siemens at det er pga at dlink har problem med intel nettverkskort.

Lenke til kommentar
det samme sjer med meg, men har fått beskjed frå fujitsu-siemens at det er pga at dlink har problem med intel nettverkskort.

7678537[/snapback]

 

Pardon my French, men det der er bare tull!

 

Jeg har selv denne routeren, og vi er tre personer som har Intel trådløskort som bruker den uten noe problem.

 

En av brukerne har tilogmed en FSC bærbar.

 

Så det så. ;)

 

-KJ

Lenke til kommentar
Eg, og sikkert mange andre, kjem nok til å unngå D-Link-produkt dei neste kommande åra etter å ha vært borti DI-624+.. Den er så ustabil at den ikkje er brukande til bokstøtte eigang.. Trur det har vært ca. 50/50 oppe/nedetid på den sidan eg fekk den i hus i januar..

4591437[/snapback]

 

Jeg hadde også 624+. Den var helt håpløs. Skrudde seg av når den ville helt selv, gjerne flere ganger om dagen. Prøvde nye firmware og alt, returnerte den aldri dog - kjøpte den på en jallaside. Etter det kjøpte jeg 3com og det skal jeg fortsette med! :yes:

Lenke til kommentar

Jeg kjørte kjempe lenge med firmware 1.6, alt funket kjempestabilt med min Dell 9400 m/INTEL PRO/Wireless 3945ABG .

 

Oppgraderte dagen for nyttårsaften til firmware 1.7. Har hatt kjempeproblemer med forbindelsen i ettertid. Jeg har slått av strømsparing på INTEL kortet, og da ble det litt bedre, men jeg mister forbindelsen oftere enn jeg setter pris på. Har slått av alt av SUPER G og turbo osv, men det hjelper ikke så veldig mye. Mitt ASUS hovedkort med integrert trådløst nettverkskort sliter ikke i det hele tatt.

 

Slik jeg har fått inntrykk av det, så integrerer INTEL kortene standarden for godt, noe ikke D-Link gjør.

Lenke til kommentar
Jeg kjørte kjempe lenge med firmware 1.6, alt funket kjempestabilt med min Dell 9400 m/INTEL PRO/Wireless 3945ABG .

 

Oppgraderte dagen for nyttårsaften til firmware 1.7. Har hatt kjempeproblemer med forbindelsen i ettertid. Jeg har slått av strømsparing på INTEL kortet, og da ble det litt bedre, men jeg mister forbindelsen oftere enn jeg setter pris på. Har slått av alt av SUPER G og turbo osv, men det hjelper ikke så veldig mye. Mitt ASUS hovedkort med integrert trådløst nettverkskort sliter ikke i det hele tatt.

 

Slik jeg har fått inntrykk av det, så integrerer INTEL kortene standarden for godt, noe ikke D-Link gjør.

7678759[/snapback]

eg har samme kortet, og samme problemet, men eg har hatt det på 1.6 og, får dette opp i loggen:

[INFO] Thu Dec 21 10:48:42 2006 Wireless system with MAC address 00130234CA80 associated   
[INFO] Thu Dec 21 10:48:37 2006 Wireless system with MAC address 00130234CA80 disconnected for reason: Received Deauthentication.   

er det samme du får?

Lenke til kommentar
det samme sjer med meg, men har fått beskjed frå fujitsu-siemens at det er pga at dlink har problem med intel nettverkskort.

7678537[/snapback]

 

Pardon my French, men det der er bare tull!

 

Jeg har selv denne routeren, og vi er tre personer som har Intel trådløskort som bruker den uten noe problem.

 

En av brukerne har tilogmed en FSC bærbar.

 

Så det så. ;)

 

-KJ

7678682[/snapback]

 

det gjelder antalgelig berre dette kortet "intel PRO/wierless 3945abg network connection"

Lenke til kommentar
eg har samme kortet, og samme problemet, men eg har hatt det på 1.6 og, får dette opp i loggen:

[INFO] Thu Dec 21 10:48:42 2006 Wireless system with MAC address 00130234CA80 associated   
[INFO] Thu Dec 21 10:48:37 2006 Wireless system with MAC address 00130234CA80 disconnected for reason: Received Deauthentication.   

er det samme du får?

7682944[/snapback]

 

Jepp, eksakt det samme.

 

Edit: Jeg har nå funnet en plass som sier at problemet kan forsvinne hvis man lar windows styre den trådløse forbindelsen.

Jeg tester det og kommer med tilbakemelding hvis dette funker.

Endret av BennyXNO
Lenke til kommentar
Det betydde ingenting at jeg bytte til å la windows styre det.

 

Men jeg endret Streifingsaggresjon til laveste verdi, og det ser ut som om det hjelper. Prøv det, sammen med å slå av strømstyring.

7684841[/snapback]

dlink veit om problemet og har det videre til teknikerene i Taiwan som jobber med det, og FORHÅPENTILGVIS kommer det ein fix på det i neste firmware

Endret av teones
Lenke til kommentar

Jeg leste i en tråd at D-Link ikke prioriterte å rette denne feilen, da firmware 1.6 funker fint, slik at de som er plaget anbefales å gå tilbake til versjon 1.6.

 

Jeg har hatt det helt flott nå siden den 09. januar, men i går kveld slo maskinen seg helt vrang og jeg fikk ikke forbindelse i det hele tatt....så hvis det samme skjer i kveld, så blir det nedgradering av firmware hos meg.

Lenke til kommentar
  • 8 måneder senere...

Hei!

Har denne routeren og IP-telefoni fra Ventelo. Koblet nå telefoniadapteret rett i routeren for å kunne bruke Gamefuel. Men jeg får verken ringt ut eller tatt imot samtaler.

Kabelen fra routeren skal gå inn i telefoniadapteret via LAN eller WAN?

I routeren har jeg deaktivert SIP. Riktig?

Må jeg opprette andre regler enn Gamefuel for at dette skal funke?

Lenke til kommentar
  • 5 måneder senere...

Hei!

 

Skal oppgradere Nettet snart, og da er det påtide med en ny router, skal ha Telenor sin "ADSL Turbo", med 16000/700 Mb.

Funderte først på d-link sin 655, men har hørt veldig varierende kritikk, dessuten støttes ikke n-draft fult ut (eller? :dontgetit: ), uansett, fant ut at dette ikke var routeren for meg. Er ikke av den svært avanserte brukeren, velger jeg ihvertfall å tro vell å merke.

Driver for det meste å Spiller (ja, BF2 :!: ), Surfer og ikke minst laster ned (henholdsvis musikk, film osv). Skal også nevne at det er kun 2 PC-er oppkoblet på routeren min, noe også den nye skal være :thumbup: , jeg på Kablet, muttern på trådløst.

Det kan også hende at 2 andre PC-er bli koblet på, men dette er ikke over en lengre periode. :new_woot:

Har nå den siste tiden, og lest spesielt i denne tråden, at D-Link DGL-4300 er bra.

Har et Asus maximus Hk med integrert nettverkskort selvsagt, og bruker det (Er det bra, er det noe å tjene på å kjøpe eksternt? :dontgetit: ), vet ikke helt hvilket nettverkskort som sitter på det (Noen som vet?), men lurer på om dette Nettverkskortet er bra nok, og om det passer sammen med en D-Link DGL-4300?

Dessuten 16000/700 MB linje, er D-Link DGL-4300 bra nok?

 

Er denne D-Link DGL-4300 veldig bra til mitt bruk?

Endret av Sono
Lenke til kommentar

har selv den routern, men som du nevnte opp i linjene her så støtter heller ikke denne -n-

men til den bruken du beskriver så JA....

her hjemme har vi 2 stasjonære, en HTPC samt 2 lappiser, + dreambox og ps2 og xbox 360 på.. ikke noe problem med d...

ellers så er d en veldig enkel router å sette opp, dette på grunn av et enkelt og bra grensesnitt...

 

takler stor trafikk uten å henge seg noe som jeg har slitt med på tidligere routere jeg har hatt!!!

 

nå snakker jeg bare av erfaring , men det kommer sikkert noen snart å sier ikke kjøp Dlink

 

men smaken er som baken, ille-luktene og hårete...

 

spiller selv en god del BF2.... ikke noe prob der heller!

Endret av killabie
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...