Gå til innhold

Den Store Poker Tråden.


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Gjest Harley Quinn

Ohhh.. Poker tråd, kanskje jeg kan lære noe her haha..

 

Er absolutt ikke flink, spilt to ganger, men i går kom jeg på andre plass av 29 stykker.. Gratis turnering og ingen premie da men hehe.. De 40 beste får betalt tur til et eller annet sted hvor det er turnering hehe..

Lenke til kommentar
Ohhh.. Poker tråd, kanskje jeg kan lære noe her haha..

 

Er absolutt ikke flink, spilt to ganger, men i går kom jeg på andre plass av 29 stykker.. Gratis turnering og ingen premie da men hehe.. De 40 beste får betalt tur til et eller annet sted hvor det er turnering hehe..

Da spilte vi på samme finalebord tror jeg. Røyk ut på femte plass på en kjip hånd AQo vs QJo AIPF. Dog skal det sies at jeg to ganger tidligere hadde usmakelig flaks hvor jeg burde røket ut.

 

Hvis det var i Drammen du spilte, var det virkelig 40 som fikk tur når sesongen er over?

Lenke til kommentar
Gjest Harley Quinn
Da spilte vi på samme finalebord tror jeg. Røyk ut på femte plass på en kjip hånd AQo vs QJo AIPF. Dog skal det sies at jeg to ganger tidligere hadde usmakelig flaks hvor jeg burde røket ut.

 

Hvis det var i Drammen du spilte, var det virkelig 40 som fikk tur når sesongen er over?

 

Hva? wtf? Hvem er du haha... Tror det var førti, litt usikker på hva André sa for noe til meg.. Men de var for hele norge da.. Mulig det er mindre, og mulig det bare er plasser i turneringa..

Lenke til kommentar

Spilte en interessant hånd nettopp som det hadde vært greit og fått noen synspunkt på. 6 max 0.10/0.25 NL Hold'Em. Jeg har spilt på bordet i rundt en time, og Villain satt på bordet da jeg kom. Har ingen spesielle reads på han. Han virker som en tenkende og god spiller, absloutt ingen fisk. Ser på han som min største konkurrent på bordet og prøver i det lengste og unngå å spille potter med han.

 

Preflop:

Villain (HJ): $38.55

Hero (BB): $34.70

 

Villain raiser til 0.75, standard raise. Alle folder til meg, jeg ser ned på Ac 10c og caller.

 

Flop: Ah 10h Jd

 

Jeg leder ut med 1.25. På et sånt bord vil jeg ikke gi han muligheten til å checke bak, det er mange kort som kan komme på turn som ødelegger handa mi. Villain tenker seg om i rundt 7-8 sekunder og raiser til 5. Jeg er inne på tanken på å raise her, men jeg hadde hatet å blitt reraiset all-in igjen her. Jeg velger å calle, og håper på en blankpå turn.

 

Turn: Ah 10h Jd Kh

 

Et grusomt kort for meg. Jeg checker, og planlegger å kaste hvis han better. Han checker også.

 

River: Ah 10h Jd Kh As

 

Jeg fyller opp. Jeg valuebetter 8, tenker at han kan calle meg med en straight eller flush. Villain tenker seg litt om, og pusher all in.

 

Hva gjør jeg? Kan jeg calle når han raiser meg på river der? Hvis noen føler seg kallet bare kritiser spillet mitt, si om jeg bør raise floppen, og om jeg bør calle river.

Lenke til kommentar

Det at du caller på floppen ville jeg selv gjort. Og du er jo nesten uslåelig med huset ditt. Sjansen for at han sitter med Jh og Qh for hånd er meget liten. Han ville nok heller ikke raiset deg med 3,5 på floppen hvis han sitter med et par i J. Jeg ville callet river.

 

 

Nå må du nesten fortelle meg hva han hadde! :p

Lenke til kommentar

Husk at han ha bedre hus også. AJ eller AK. F.eks AJ ville gitt han muligheten til å raise som han gjorde på flopp, men det kunne han også gjort med JJ eller TT, som gjør at Hegland ligger foran på river. Ikke lett det der, jeg vet virkelig ikke hva jeg ville gjort, sikkert callet av ren nysgjerrighet :p

 

Men la noen andre svare før du røper det! Selv tror jeg ihvertfall at "Ace on The River" (en flott bok jeg anbefaler av Barry Greenstein BTW) ga han et hus, men aner ikke om det er bedre eller dårligere enn ditt.

 

EDIT:

Angående raising på flopp av han med JJ eller TT kommer det veldig an på hvordan du har spilt tidligere, om du har vært veldig aggressiv eller ikke osv, om du lett kaster hånda hvis du møter mostand, eller om du for det meste better ut med sterke hender etc.

Endret av PureChaos
Lenke til kommentar

@Hegland

Setter han på AJ. Selv med AK på den floppen, så tror jeg han hadde vært redd for å raise, siden du bettet ut. Men med to par er det ikke merkelig han raiser. Skremmende turn for han hvis han har AJ, K på turn gir mulighet for flush og straight. Figures at begge checker, og du better da 8$ på river. Han går allin og sier dermed han ikke er redd for flush, straight eller høyere hus.

Lenke til kommentar

Kult at flere har kommet med tanker om denne hånda. Jeg valgte å folde, etter mye om og men. Tankeprosessen min var at han raiser meg bare med et hus der. Jeg kan slå 1010 og JJ, og taper mot AJ, AK og AA, og en royal. Slik som kortene kom spilte hånda på mange måter seg selv. Jeg tror den eneste måten jeg hadde vunnet dennne på er hvis jeg hadde bettet ut på turn også. Men slik jeg spilte tror jeg ikke jeg hadde fått solgt det inn at den hjerterkongen hjalp meg. Hvis jeg hadde floppet et stort drag, hadde jeg fått så mye penger som mulig på floppen, for å presse deler av rangen hans ut av hånda.

 

Å raise på floppen er også en mulighet, men det liker jeg absolutt ikke å gjøre her. Hvis jeg raiser han til $15, og han går all-in, er jeg langt bak eller i bestefall er jeg mot et combodrag og det er 50-50. Jeg syntes ikke det var noen vits i å risikere og måtte kaste to par på floppen, derfor callet jeg bare.

 

Som sagt, jeg slår to hender og taper mot 4, og da var det ikke verdt å gjøre den callen på river. Selvsagt er det en mulighet for at han bløffer, men da var det en så syk bløff at han fortjener hver cent. Hvis jeg skal tippe hva han hadde her ville jeg sagt AJ eller AK, stort sett basert på checken hans på turn. Det ser veldig ut som om han holder pusten etter å fylle opp huset.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...