Gå til innhold

Den Store Poker Tråden.


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Hehe ja. Det å folde et hus med aces på topp tror jeg nesten jeg aldri vil gjøre. Uansett.

Men en sånn tankegang kan du aldri bli en vinnende pokerspiller. Det handler ikke om hvor sterk hånden din er. Det handler om hvor sterk hånden din er i forhold til alt som har skjedd, relative hand strength. I denne situasjonen har jeg ikke god nok hånd til å calle, selv med Aces full.

Lenke til kommentar
Hehe ja. Det å folde et hus med aces på topp tror jeg nesten jeg aldri vil gjøre. Uansett.

Men en sånn tankegang kan du aldri bli en vinnende pokerspiller. Det handler ikke om hvor sterk hånden din er. Det handler om hvor sterk hånden din er i forhold til alt som har skjedd, relative hand strength. I denne situasjonen har jeg ikke god nok hånd til å calle, selv med Aces full.

 

Er positivt for din poker framgang at du evaluerer hendene dine, men dette er et super enkelt call på river.

Lenke til kommentar
Hehe ja. Det å folde et hus med aces på topp tror jeg nesten jeg aldri vil gjøre. Uansett.

Men en sånn tankegang kan du aldri bli en vinnende pokerspiller. Det handler ikke om hvor sterk hånden din er. Det handler om hvor sterk hånden din er i forhold til alt som har skjedd, relative hand strength. I denne situasjonen har jeg ikke god nok hånd til å calle, selv med Aces full.

 

Njaa. Men man kan ikke bli en vinnende poker spiller hvis man folder slike hender som du hadde der. Det bør jo være en lett call, men du vet kanskje noe om han som vi ikke vet..

Endret av Tlf.
Lenke til kommentar
Hehe ja. Det å folde et hus med aces på topp tror jeg nesten jeg aldri vil gjøre. Uansett.

Men en sånn tankegang kan du aldri bli en vinnende pokerspiller. Det handler ikke om hvor sterk hånden din er. Det handler om hvor sterk hånden din er i forhold til alt som har skjedd, relative hand strength. I denne situasjonen har jeg ikke god nok hånd til å calle, selv med Aces full.

 

Er positivt for din poker framgang at du evaluerer hendene dine, men dette er et super enkelt call på river.

Begrunn det er du snill.

Lenke til kommentar

Hadde en morsom hånd i en 180 man SNG idag (med en bunch med fisker) Når man taper 4/5 preflop AIPF er det nesten UMULIG vinne den og det gjorde jeg ikke men dro back2back finaltable så jeg vet jeg spiller riktig. Det bare en bunsj med fisker som har sjuk glid i 20 minutter fordi de depositter. Let them have it.... In the short run blir jeg piss forbannet på Stars når det sitter 3 aper igjen på FT som ikke aner hva odds eller SNGWIZ eller noe er.

 

Plukker opp QJs og så skjer dette:

 

http://www.pokerhand.org/default.aspx?4209447

 

-

 

Hehe ja. Det å folde et hus med aces på topp tror jeg nesten jeg aldri vil gjøre. Uansett.

Men en sånn tankegang kan du aldri bli en vinnende pokerspiller. Det handler ikke om hvor sterk hånden din er. Det handler om hvor sterk hånden din er i forhold til alt som har skjedd, relative hand strength. I denne situasjonen har jeg ikke god nok hånd til å calle, selv med Aces full.

 

Er positivt for din poker framgang at du evaluerer hendene dine, men dette er et super enkelt call på river.

Begrunn det er du snill.

Etter min mening ville jeg nok også callet dette.

 

Det er fordi jeg mener at du er foran en større range av hender enn det du er bak. Da blir det +EV call.

 

For all del du er en tenkende poker spiller hvilket er veldig bra! :D

Endret av Cape
Lenke til kommentar
Noen som vet hvordan man fjerner taket på max 20 vinduer oppe i Full Tilt Poker-klienten?

Har lett litt i ini-filer og diverse uten hell... Ikke spør hvorfor jeg ønsker dette...

Send mail, mener adressen til og med står i vinduet når du får feilmelding?

 

Får ingen feilmeling skjønner du. Dette er en melding som sier følgende:

 

"Du har for mange åpne vinduer, lukk et vindu for å fortsette."

Dernest kan jeg klikke OK.

 

Edit: Velger å tro at denne begrensningen finnes lokalt hos meg, og ikke serverside...

Endret av J-Core
Lenke til kommentar
Hehe ja. Det å folde et hus med aces på topp tror jeg nesten jeg aldri vil gjøre. Uansett.

Men en sånn tankegang kan du aldri bli en vinnende pokerspiller. Det handler ikke om hvor sterk hånden din er. Det handler om hvor sterk hånden din er i forhold til alt som har skjedd, relative hand strength. I denne situasjonen har jeg ikke god nok hånd til å calle, selv med Aces full.

 

Er positivt for din poker framgang at du evaluerer hendene dine, men dette er et super enkelt call på river.

Begrunn det er du snill.

 

En må huske at du får bra pot odds til å calle, 2.3:1. Så en trenger å vinne potten ~30% for å gå i null. Så la oss se på dine vurderinger av hva han vil calle med:

 

Raiser med TT,JJ som jeg slår og AJ, AK og QJhh som jeg taper mot (som er en stram vurdering da han nok kan ha AT, JT og muligens slowplayet flush også).

Siden du har en A og bordet har en ess er det bare 3kombinasjoner av Ak som er mulig å ha (Akdd, AdKs og AdKc) 3kombinasjoner med AJ og 1kombinasjon med QJhh. JJ har 3mulige kombinasjoner, TT har1.

 

Så hender du taper mot har tilsammen 7 mulige hånd kombinasjoner

Hender du slår har 4

 

Du vinner 4/(7+4)=36%.

 

Så hvis han raiser med rangen du foreslo (som jeg synes var veldig stram) så vil du alikevel vinne 36%, du må bare vinne 30% for å breake even. Så du har 6% edge og tjener penger ved å calle.

 

(en kan google combinatorics +poker for de som ikke forsto hvordan jeg tellte combos eller vil lese mer, stoxpoker har også videoer rundt dette emnet.)

Lenke til kommentar

Han raiser meg aldri på river der med en flush. Til det har jeg spilt hånda alt for sterkt. Men jeg ser likevel poenget med at matematisk er det en call basert på prisen jeg får. Jeg har litt problemer med å tenke på hva som er bra i lengden når jeg spiller cash, det er selvfølgelig en stor leak hos meg. Når jeg er foran rangen hans i forhold til prisen jeg får så er jeg enig i at det er en call. Var ikke klar over at tallene var i min fordel her.

Lenke til kommentar
Noen som vet hvordan man fjerner taket på max 20 vinduer oppe i Full Tilt Poker-klienten?

Har lett litt i ini-filer og diverse uten hell... Ikke spør hvorfor jeg ønsker dette...

Send mail, mener adressen til og med står i vinduet når du får feilmelding?

 

Får ingen feilmeling skjønner du. Dette er en melding som sier følgende:

 

"Du har for mange åpne vinduer, lukk et vindu for å fortsette."

Dernest kan jeg klikke OK.

 

Edit: Velger å tro at denne begrensningen finnes lokalt hos meg, og ikke serverside...

Jeg fikk slike feilmeldinger før, det er bare å sende de en mail.

Lenke til kommentar
Han raiser meg aldri på river der med en flush. Til det har jeg spilt hånda alt for sterkt. Men jeg ser likevel poenget med at matematisk er det en call basert på prisen jeg får. Jeg har litt problemer med å tenke på hva som er bra i lengden når jeg spiller cash, det er selvfølgelig en stor leak hos meg. Når jeg er foran rangen hans i forhold til prisen jeg får så er jeg enig i at det er en call. Var ikke klar over at tallene var i min fordel her.

 

For din del så ser du jo at det var et marginalt call og ikke en gigantisk feil at du kastet om readene dine er korrekt.

Lenke til kommentar

Ble litt irritert når jeg så det innlegget ettersom jeg fant en side en gang som solgte filt, skinn, skumgummi, kopper og u name it. Finner den selvfølgelig ikke nå.

 

Fant denne da med litt googling, men husker ikke om det var den jeg så sist.

 

Vil ellers si at jeg har fulgt med på diskusjonen rundt Heglands hånd, liker det jeg ser når diskusjonen i denne tråden blir litt dypere enn hvilken hånd er best av straight og flush.

Lenke til kommentar

Har nylig meldt meg inn i pokerstars, men det er et par ting jeg lurer på.

1. Vis jeg vil registere meg for en freeroll turning, så går det ikke fordi det står at jeg trenger en "ticket". Noen som kan fortelle meg hva dette betyr?

2. Lurer egentlig bare hva GTD står for og hva det er.

 

Takk.

Lenke til kommentar

1. Du prøver å melde deg på en freeroll du ikke har tilgang til, vil tro det er sånn at du må vinne en som er helt åpen først, for å få en ticket. Skal være freerolls der du kan melde deg på, men har ikke spilt på lenge så husker ikke hva de heter.

 

2. GTD står for guaranteed, og det er en viss premiepott som er garantert at pokerstars betaler ut uansett hvor mange som melder seg på turneringa.

 

Someone please correct me if i'm wrong.

Lenke til kommentar
Har nylig meldt meg inn i pokerstars, men det er et par ting jeg lurer på.

1. Vis jeg vil registere meg for en freeroll turning, så går det ikke fordi det står at jeg trenger en "ticket". Noen som kan fortelle meg hva dette betyr?

2. Lurer egentlig bare hva GTD står for og hva det er.

 

Takk.

 

1. I enkelte freerolls behøver man å vinne en tidligere freeroll for å være med i.

 

F. eks så har stars Weekly Round 2 - Får å kunne delta må du ha vunnet en inngangsbilett gjennom Hubble eller f. eks Newtons Freeroll.

 

2. GTD = Guaranteed.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...