Gå til innhold

Den Store Poker Tråden.


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Hei gutter, Leser en pokerbok og lurer på om de har gjort noe feil i oversettelsen fordi jeg ikke får dette til å gi mening:

 

 

det står: "du spiller limit holdem, du tror motstanderen din har sparflush drag, og det er ett kort igjenn som skal på bordet. Vis han får den vinner han, vis ikke vinner du.

av de gjennværende 46 kortene han ikke har sett trenger motstanderen en av de gjenværene 9 sparene. oddsen for å få en flush er 37 - 9 , eller litt over 4 - 1. Potten inneholder 110 dollar og han må syne 10 dollar, pottods 11 - 1. Siden pottods er større en hans odds for å vinne bør han syne." Så står det: Din innsats var også riktig ettersom du har en 4 -1 sjans for å vinne hånden. Dette skjønner jeg ikke. Vis det er en 4 - 1 sjans for at han skal FÅ flushen og vinne, bør det ikke da være en 4 - 3 sjans for at du vinner?

 

Altså flushen kommer 1 av 4 ganger, og de 3 gjenværene gangene vinner du?

 

man kan vel ikke ha samme sjans for å vinne i en slik situasjon ????

 

 

Tror dette må være en feil oversettelse da jeg leser den norske versjonen, Men det er jo det ekstremt idiotisk med skrive feil i en slik type bok.....

 

Det de snakker om her er pot odds. Det er riktig av deg å calle siden potten gir deg bra odds til å drawe. For å gjøre det enklere:

 

Du har pockets KK og motstanderen har pocket aa. Dere sitter begge med 1000kr og spiller 5/10 NL. Du raiser til 30, han raiser til 100, så raiser du til 800 så raiser han til 1000 og viser essene sine til deg. Da er det allerede 1800kr i potten, og det koster deg 200 for å calle, da er det riktig å calle selvom du vet at han har AA.

 

Skjønneru?

Lenke til kommentar
4200€ på 12 dager. La oss si at det er kun rakeback, med en 30% avtale. Med min enkle og kanskje dårlige matte, blir det rake på 12600€ som tilsvarer.. 100k NOK i rake. Eh ja. Tøft.

 

Hørt om rake race og sign up bonus? + 45% rakeback

Hvor får du 45% rb?

 

NOIQ har et VIP system, som gjør at du får 45% rakeback viss du raker mere en 8000euro

http://www1.noiqpoker.com/web/home/promotions/vip_program

Lenke til kommentar

Ble nr 13 i 2.75en for 2-3 dager siden (d var litt under 6000 spillere), den siste hånda mi var en coinflip etter flop der jeg hadde beste hånda men han hadde masse outs så han calla allin raisen min, og traff. Kjipt å være så nærme en del penger og bare ende opp med ca 50 dollar :p

Lenke til kommentar
Dritt lei av PS nå, bad beats hele veien og alt for mange fisker.

Derfor gode spillere er +EV i lengden.

 

Selv om jeg må si at jeg tapte KK dypt i Daily 30 K idag mot AQ for en 100 BB pot. Irriterende ja, men det skjer og slik er poker. Live with it.

 

Er lei av finalebord hvor lavere kicker alltid vinner, f.eks AK vs AQ osv, men som du sier slik er poker.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...