Gå til innhold

Den Store Poker Tråden.


Anbefalte innlegg

Pokerstars og Full Tilt er sidene jeg spiller mest på. Begge disse tilbyr playmoney, og du kan spille her uten å satse ekte penger. Syns disse er best. Vil anbefale freerolls også, som du finner på disse sidene. Her kan du få noe ut av ingenting, og selvsagt får du god trening i turneringspoker. Har spilt på endel playmoney "cash"-tables før, og kan ikke akkurat si folk spiller seriøst der. Så.. Eventuelt deposite 50$ og spille 1$ turneringer eller 0.01./0.02 på ps, lærer mye bedre på den måten istedenfor playmoney og freerolls, tar i betraktning at du kan reglene selvsagt, ellers bør du starte med playmoney og freerolls. :)

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Alright har prøvd meg på pokerstars nu, funker fint det. Stemmer det at man kan få 1000 lekepenger 3 ganger hver time? Og hva er det "tallet" som står under navnet mitt? Ja jeg kan ikke alle reglene sånn helt riktig, f.eks hvordan blinds og slike ting funker, så det blir nok lekepenger det vil gå i.

 

edit: ok fatta at de tallene er pengene man går til bordet med.

Endret av fireofawakening
Lenke til kommentar

Hva er forskjell på "sidepott" og "hovedpott" og hvordan vinner jeg hva?

 

Og noen ganger virker det som jeg får vedde 2 ganger på en runde, er det når jeg er den som gjør første action på runden eller noe det skjer?

 

Ellers, på lekepenge limit bordene er det ikke mye å lære. De fleste her spiller ekstremt løst og det selv om antene er ekstremt lave i forhold til videre bets. Da var det bedre på no limit bordene må jeg si.

 

Men hvordan fungerer de 1$ tournamentene punky nevnte? Hvor lenge varer de osv, og binder man seg fast til pcn over lengre tid da eller? Og hvem vinner osv..

Lenke til kommentar

Hovedpotten er den allesammen som fortsatt er med i hånda har investert penger i, og dermed kan vinne. Dersom noen ikke har mer chips til å bli med videre, så kan de andre som har høyere stack by videre og lage en side pot. Denne kan bare de som har nok chips til å bli med på vinne.

 

Eksempel:

spiller1: 10k stack

spiller2: 20k stack

spiller3: 30k stack

spiller4: 30k stack

 

- La oss si at det blir raiset til 10k preflop og alle disse caller. spiller1 er da allin og den potten som er lagd da er hovedpotten, den kan allesammen vinne nå: pot1 = 40k.

- Etter floppen så raiser de 10k til. Alle caller, spiller 2 er dermed allin og det blir laget en sidepot ettersom spiller1 ikke har chips til å calle: pot2 = 30k.

- Så på turnen så raiser de igjen 10k og da er allesammen allin ettersom spiller3 og spiller4 begge hadde bare 10k igjen. Dette lager en ny sidepot: pot3 = 20k.

 

Riveren kommer og det er tid for å se hvem som vinner hva.

- Først sjekker vi pot3, der er bare spiller3 og spiller4 med. Beste hånden av de to vinner pot3.

- Så sjekker vi pot2, der er bare spiller2, spiller3 og spiller4 med. Beste hånden av de tre vinner pot2.

- Så sjekker vi pot1, hovedpotten, der alle er med. Beste hånden av alle vinner pot1.

 

Ble det forståelig?

 

edit: og la oss si at spiller1 har best hånd og spiller3 har den nest beste. Da vinner spiller3 pot3 og pot2 og spiller1 vinner pot1.

Endret av sureup
Lenke til kommentar

Spiller poker med kompiser et par ganger i uka.

Har hatt ekstrem tørke, vet ikke hva det er, men jeg hitter aldri, treffer aldri noe som helst bedre enn andre! Vis jeg hitter 2par på flop så har han andre straight. Top par med bra kicker, andre 2par på river/turn(og jeg raiser nok!) Straight på flop, andre har flush på river.

 

Dette irriterer meg ekstremt mye! De få gangene jeg får en bra hånd (AK, KQ suited, pocket pair) så treffer jeg ingen ting, samtidig som de andre alltid treffer!

 

Veit ikke hva jeg gjøre jeg. Gi meg noen hjelpende ord a!

Lenke til kommentar

Om det er hjelpende ord, får du avgjøre selv.

 

Alle som spiller poker har slike perioder, en blir enten dradd ut hånd etter hånd eller har alltid den nest beste hånden ved showdown. Slike perioder har alle, men det som varierer, er lengden. Noen ganger er det bare snakk om en kveld i guttelaget, andre ganger kan det føles som det siste halve året online.

 

Det som er viktig, er å begrense tapene. Når en taper slik gang på gang, er det viktig å prøve å ikke skulle doble opp rett etterpå. Vær tålmodig og spill den spillestilen du selv er komfortabel med, selv om apekattene rundt deg drar deg ut med 68o.

Lenke til kommentar

Løper helt latterlig dårlig selv, kan ikke vinne races selv om jeg får pengene inn som heavy favoritt.

 

Ikveld i MTT er det typ

 

JJ vs 99

 

AKs vs 10-6 (random nabb)

 

QQ vs JJ

 

AA vs 7-5s (nok en idiot)

 

KK vs Q-6s (noen folk klarer faen ikke å kaste suita kort, og det irriterer jævlig av og til.)

 

Det er UMULIG å vinne uten glid, derfor HATER jeg poker av og til.

 

Jeg vinner ikke race AIPF, det er HELT utrolig. Kan trøste meg med at jeg vet jeg vinner MTT's større felt når jeg begynner å runne standard og kan outplaye folk.

Endret av Cape
Lenke til kommentar

Allrighty, jeg fikk betalt plassering i dag på en freeroll på pokerstars. Det var ikke store beløpet men så lenge det er et beløp i det hele tatt er det jo litt moro for en newbie hvertfall. Tror forresten det går an å velge "stå over" gjennom nesten hele turneringen og ende opp med penger til slutt.

 

Anyways, når det gjelder matematikken, hvordan avgjør man hvilken odds som er den korrekte å vurdere i hver situasjon, dvs av den impliserte oddsen og den "nåværende"? Eller er det bare implisert odds som er interessant i no limit holdem? Der jeg har spilt (som sikkert ikke er spesielt seriøst) må jeg si det er rimelig vanskelig å gjette hvor mye lekepenger som legges us ekstra på den siste runden lissom.

Lenke til kommentar
Allrighty, jeg fikk betalt plassering i dag på en freeroll på pokerstars. Det var ikke store beløpet men så lenge det er et beløp i det hele tatt er det jo litt moro for en newbie hvertfall. Tror forresten det går an å velge "stå over" gjennom nesten hele turneringen og ende opp med penger til slutt.

 

Av ren nysgjerrighet, hva het den turneringa?

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...