Gå til innhold

Den Store Poker Tråden.


Anbefalte innlegg

Ble nr 13 i 2.75en for 2-3 dager siden (d var litt under 6000 spillere), den siste hånda mi var en coinflip etter flop der jeg hadde beste hånda men han hadde masse outs så han calla allin raisen min, og traff. Kjipt å være så nærme en del penger og bare ende opp med ca 50 dollar :p

Jeg endte opp med 2030$ når jeg shippa den turneringen der en fredag/lørdag ;)

 

Har vært nære finalebord endel ganger etter dette, men ikke kommet helt i mål. Har spilt lavt volum.

Endret av Cape
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Ble nr 13 i 2.75en for 2-3 dager siden (d var litt under 6000 spillere), den siste hånda mi var en coinflip etter flop der jeg hadde beste hånda men han hadde masse outs så han calla allin raisen min, og traff. Kjipt å være så nærme en del penger og bare ende opp med ca 50 dollar :p

Jeg endte opp med 2030$ når jeg shippa den turneringen der en fredag/lørdag ;)

 

Har vært nære finalebord endel ganger etter dette, men ikke kommet helt i mål. Har spilt lavt volum.

 

Hehe ja husker når du gjorde det, n1! Har vært nær å komme høyt opp i den turneringen flere ganger, og det beste jeg har gjort er 4. plass, da fikk jeg ca670$. Får håpe noe sånt skjer igjen snart for jeg trenger cash (er en fattig og lat student) :p

 

Spiller bare micro og low stakes jeg (av og til medium).

Lenke til kommentar
Hvordan kan jeg sette inn penger på nettet, uten at det er direkte til PokerStars, for å deretter overføre til pokerstars.

 

Vil ikke at regningen på nettbanken skal si PokerStars.

 

Vanskelig spørsmål, men noen som vet?

 

Du kan bruke neteller, moneybookers osv. Gå på cashier på ps så ser du alle mulighetene dine.

Lenke til kommentar

satte nettopp inn 1000 kr på min pokerstars konto og har lyst til å starte og bygge roll, noen tips til hva jeg kan starte med ? skal ikke spille cash eller store turneringer. Det jeg har begynt med er 6.50 dollar bord 18 manns.

Lenke til kommentar
satte nettopp inn 1000 kr på min pokerstars konto og har lyst til å starte og bygge roll, noen tips til hva jeg kan starte med ? skal ikke spille cash eller store turneringer. Det jeg har begynt med er 6.50 dollar bord 18 manns.

Ville spilt lavere buyins med 1k NOK roll.

 

3.40$ SNG 9 man non turbo er iallefall som å trykke penger.

 

4.40$ 180 man er også å anbefale, dog er det litt høyere varians her enn mye annet.

Endret av Cape
Lenke til kommentar
Nei, er nok det samme overalt, men er utrolig frustrerende å tape penger på slikt.

 

Hvor spiller du vanligvis?

 

Akkurat nå spiller jeg faktisk på PS. Mange styrer unna grunnet mangel på rakeback, men som jeg kanskje har nevnt tidligere: Hva er vits i å spille på en side med rakeback hvis ikke en går i pluss?

 

Jeg tror jeg har spilt på 12-14 klienter og spilte sist på Noiq. Da jeg bustet, svingte jeg innom PS på leit etter FPP-poeng. Bare den feelingen å spille på Stars, softwaren, den gode trafikken, alt i alt hele klienten, gir en god følelse når en spiller. Jeg synes det er tynt å skylde på klienten om en ikke vinner, men om en irriterer seg over det ene og det andre, så prøv iallfall en annen.

 

Konklusjon: Det å bli dradd ut av hva noen kaller fisk, donk, callingstation osv, finnes på alle klienter. Absurde runner runner-utdragninger finnes på alle sider. Trafikken, software og type turneringer vil jeg påstå er det viktigste når en velger side. Rakeback også forsåvidt, så lenge du er en vinnende spiller.

Lenke til kommentar

Hva er god taktikk i turneringer? Jeg klarer aldri å komme på premieplassering.. Det virker som om 90% av gangene jeg caller har motstanderen bedre kort, og chipsene bare minsker og minsker helt til jeg går ut.

Endret av Grix
Lenke til kommentar

Vet ikke om det er bare meg, men det er noe som skurrer når du sier at når du caller, har motstanderen 90% en bedre hånd en deg.

 

Det er nok ikke en taktikk som funker for alle. Noen kjører hardt ut i håp om å doble seg, andre venter og er tight som fy. Det har også mye å si hvilken type turnering det er.

 

Les noen bøker, prøv å legg merke til hva du tror du gjør feil. Spill med brm.

Lenke til kommentar
Hva er god taktikk i turneringer? Jeg klarer aldri å komme på premieplassering.. Det virker som om 90% av gangene jeg caller har motstanderen bedre kort, og chipsene bare minsker og minsker helt til jeg går ut.

 

Du virker som en passiv spiller utifra hva jeg kan se i det kjappe øyekast. No good.

 

Du må lese, se filmer gjøre noe med ditt spill.

 

Anbefaler at du signer opp på en pokerxfactor.com pokersavvy.com eller liknende ser endel filmer og utvikler deg derfra. Du har mye å lære og like så greit bare signe opp på en sånn side med engang så begrenser du tapene dine maksimalt fra starten.

Lenke til kommentar

Hehe de to siste turneringene mine var litt morsomme ettersom de gikk veldig likt :p

 

1: Dobler opp tidlig. Så idét jeg skal doble opp igjen (fortsatt tidlig) med KQs vs han andres Q10o, så kommer vi allin på turnen med 2stk Q på bordet, og hva kommer på riveren? Jo en 10 (10erne var hans eneste outs til å vinne).

 

2: Dobler opp tidlig. Så idét jeg skal doble opp igjen (fortsatt tidlig) med AA vs han andres AQo, så kommer vi allin preflop(tulling). Hva får han? Jo en straight...

 

I begge situasjonene så var det ca 7% sjanse at jeg kom til å tape da vi gikk allin :p

 

Artig :D

 

edit: leif

Endret av sureup
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...