Gå til innhold

Battlefield 2 uspillbart med GeForce 4 (PC)


Anbefalte innlegg

Vel, som Vice var inne på er det av åpenbare grunner at online spill slik som BF2 er veldig sensitiv til at folk ser det samme. Med det i tankene så vil enten PS1.4 effektene/grafikken være for tregt å gjøre med PS1.1-3 (på den hardwaren som ikke støtter høyere ihvertfall), eller så er det rett å slett ikke mulig å gjøre det samme med PS1.1-3. Det er ihvertfall hva jeg tipper er grunnen for dette. PS1.4 er faktisk en ganske stor forbedring fra PS1.1-3.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

bump min egen post, trenger hjelp her,

 

har et XFX Gforce 6800Ultra AGP kort. Men det virker som at så fort noe skjer i battlefield 2, så begynner det å hakke. 4 -5 sekunder fryser, også kan jeg spille, også fryser det igjen. Dette gjentar seg helt til spillet stopper opp, kjører forøvrig nvidias nye 77.30 drivere.

 

har også 1024gig ddr ram og amd athlon 3000+ prosessor.

Lenke til kommentar

Hvis dere viser til screenshotsa til Frikky så er de IKKE representative for hvordan BF2 ser ut. Frikky's bilder ser ut til å være av DUPLO LEGO goes BF2..

 

På mitt 9800pro kort ser det meget bedre ut med det meste på medium/lavt og jeg kan bare drømme om hvordan dere med fete kort har det med alt på maks.

Lenke til kommentar
Det er jo meningsløst å poste bilder der ikke alt er på max. Alle spill kan jo se dårlige ut, bare innstillingene er lave nok...

Hvorfor er DET meningsløst? Skal man liksom sette opp grafikken sykt mye for å ta et screenshot, når selv ikke den sterkeste maskin klarer å kjøre det?

Det blir jo i samme gate som løgn, det.

Lenke til kommentar
[iC' date=17/06/2005 : 00:13]
Det er jo meningsløst å poste bilder der ikke alt er på max. Alle spill kan jo se dårlige ut, bare innstillingene er lave nok...

Hvorfor er DET meningsløst? Skal man liksom sette opp grafikken sykt mye for å ta et screenshot, når selv ikke den sterkeste maskin klarer å kjøre det?

Det blir jo i samme gate som løgn, det.

Jeg er interessert i å se hvor bra dette spillet kan se ut. Ikke hvor dårlig det kan se ut. Og så lenge et bilde reflekterer spillet, er det vel ikke løgn, er det vel?

Jeg skjønner selvfølgelig poenget ditt, at de fleste maskiner ikke kan kjøre på fullt.

Men dog, det er mange her som kan det, om enn ikke jeg...

Noen av bildene her skaper inntrykk av at dette spillet ikke har bedre grafikk enn Quake 2, og det ville jeg kalle løgn ;)

Lenke til kommentar
Vel, som Vice var inne på er det av åpenbare grunner at online spill slik som BF2 er veldig sensitiv til at folk ser det samme. Med det i tankene så vil enten PS1.4 effektene/grafikken være for tregt å gjøre med PS1.1-3 (på den hardwaren som ikke støtter høyere ihvertfall), eller så er det rett å slett ikke mulig å gjøre det samme med PS1.1-3. Det er ihvertfall hva jeg tipper er grunnen for dette. PS1.4 er faktisk en ganske stor forbedring fra PS1.1-3.

Det er vel ikke et videre holdbart argument. Om ting ikke hadde sett like lekkert ut kunne de selvsagt klart å sørge for at man ikke fikk fordeler av et GF4-kort. Hvis røyken for eksempel ikke lar seg gjenskape identisk på et GF4 ville det utvilsomt vært mulig å la spilleren se styggere røyk som var minst like ugjennomsiktig. Tror de fleste med GF4 heller hadde sett at de hadde en ulempe i forhold til de andre enn at de ikke får kjørt spillet i det hele tatt.

 

Ja, skjermkort dør, og nei, en kan ikke kreve evig bakoverkompatibilitet. Forbrukerne (oss) bør likevel kunne kreve en viss bakoverkompatibilitet mot så vanlige og så (relativt sett) kraftige kort som GT4 Ti-serien. Ingen ville reagert på at en ikke kunne kjøre på GF2, og de med Ti4200 med 64MB RAM hadde sikkert funnet seg i at de hadde for lite minne på kortet. Et sted bør grensa gå, men jeg (og mange med meg) mener at en fortsatt bør kunne regne med å få startet spill med et Ti4600 i maskina.

 

Det var jeg som testet Half-Life 2 for Gamer.no. Under testperioden døde mitt GeForce 6800LE. Mens det var til service måtte jeg fortsette spillet med et Ti4600. Ja, jeg måtte stille ned grafikken noe, men forskjellen var overraskende liten i praksis. Om en hevder at Ti4600 ikke klarer å dra HL2 tilfredsstillende er man nok relativt kresen. Det er ingen som forventer at Ti4600 hadde dratt BF2 på maksimale innstillinger, men kortet har utvilsomt kraft nok til å dra spillet på et vis som ville vært tilfredsstillende for veldig mange. Om det hadde vært tilfredsstillende for akkurat dere er en annen sak. Jeg mener det av prinsipp er feil å ikke sørge for bakoverkompatibilitet med skjermkort som er _meget_ utbredet og kraftige nok.

Lenke til kommentar
[iC,17/06/2005 : 00:13]
Det er jo meningsløst å poste bilder der ikke alt er på max. Alle spill kan jo se dårlige ut, bare innstillingene er lave nok...

Hvorfor er DET meningsløst? Skal man liksom sette opp grafikken sykt mye for å ta et screenshot, når selv ikke den sterkeste maskin klarer å kjøre det?

Det blir jo i samme gate som løgn, det.

Jeg er interessert i å se hvor bra dette spillet kan se ut. Ikke hvor dårlig det kan se ut. Og så lenge et bilde reflekterer spillet, er det vel ikke løgn, er det vel?

Jeg skjønner selvfølgelig poenget ditt, at de fleste maskiner ikke kan kjøre på fullt.

Men dog, det er mange her som kan det, om enn ikke jeg...

Noen av bildene her skaper inntrykk av at dette spillet ikke har bedre grafikk enn Quake 2, og det ville jeg kalle løgn ;)

Å ja. Jeg trodde at du mente at det var meningsløst generelt.

Men nå skjønner jeg. Du ville se hvor bra graikken var. :)

 

Grunnen til at grafikken der er så horribelt dårlig er fordi bildene er tatt med et GF4.

Selv om du setter oppløsningen på minimum, og alle detaljer likedan, vil du selv ikke da få så dårlig grafikk.

 

Så ikke vær redd, eneste grunnen til at grafikken der er så dårlig er fordi det er med GF4 (ikke fordi at GF4 er dårlig, men fordi spillet egentlig ikke støtter kortet i det hele tatt).

Lenke til kommentar

Bare en tanke; kanskje vet spill utvikleren bedre enn oss. Kanskje dem har mer greie på hva som er mulig og hva som ikke er mulig (bl.a med tanke på rettferdighet). Kanskje *gisp* dem har en god grunn for dette.

 

Det kan også være snakk om budskjett og/eller tids begrensinger. Du vet, dem har en kostnad nytte analyse på slike ting.

Endret av MistaPi
Lenke til kommentar
Vel, som Vice var inne på er det av åpenbare grunner at online spill slik som BF2 er veldig sensitiv til at folk ser det samme. Med det i tankene så vil enten PS1.4 effektene/grafikken være for tregt å gjøre med PS1.1-3 (på den hardwaren som ikke støtter høyere ihvertfall), eller så er det rett å slett ikke mulig å gjøre det samme med PS1.1-3. Det er ihvertfall hva jeg tipper er grunnen for dette. PS1.4 er faktisk en ganske stor forbedring fra PS1.1-3.

Det er vel ikke et videre holdbart argument. Om ting ikke hadde sett like lekkert ut kunne de selvsagt klart å sørge for at man ikke fikk fordeler av et GF4-kort. Hvis røyken for eksempel ikke lar seg gjenskape identisk på et GF4 ville det utvilsomt vært mulig å la spilleren se styggere røyk som var minst like ugjennomsiktig. Tror de fleste med GF4 heller hadde sett at de hadde en ulempe i forhold til de andre enn at de ikke får kjørt spillet i det hele tatt.

 

Ja, skjermkort dør, og nei, en kan ikke kreve evig bakoverkompatibilitet. Forbrukerne (oss) bør likevel kunne kreve en viss bakoverkompatibilitet mot så vanlige og så (relativt sett) kraftige kort som GT4 Ti-serien. Ingen ville reagert på at en ikke kunne kjøre på GF2, og de med Ti4200 med 64MB RAM hadde sikkert funnet seg i at de hadde for lite minne på kortet. Et sted bør grensa gå, men jeg (og mange med meg) mener at en fortsatt bør kunne regne med å få startet spill med et Ti4600 i maskina.

 

Det var jeg som testet Half-Life 2 for Gamer.no. Under testperioden døde mitt GeForce 6800LE. Mens det var til service måtte jeg fortsette spillet med et Ti4600. Ja, jeg måtte stille ned grafikken noe, men forskjellen var overraskende liten i praksis. Om en hevder at Ti4600 ikke klarer å dra HL2 tilfredsstillende er man nok relativt kresen. Det er ingen som forventer at Ti4600 hadde dratt BF2 på maksimale innstillinger, men kortet har utvilsomt kraft nok til å dra spillet på et vis som ville vært tilfredsstillende for veldig mange. Om det hadde vært tilfredsstillende for akkurat dere er en annen sak. Jeg mener det av prinsipp er feil å ikke sørge for bakoverkompatibilitet med skjermkort som er _meget_ utbredet og kraftige nok.

Om en hevder at Ti4600 ikke klarer å dra HL2 tilfredsstillende er man nok relativt kresen.

 

Runnet HL2 med TI-4200, 128 ram. Så veldig bra ut. Spilte 1024x768. Nå når jeg har fått meg et av de bedre 6600 agp-kortene prøvde jeg å stille alt på fullt, og det så jo bedre ut, men ikke så mye bedre ut. DOOM3 derimot var en annen verden. Det kan jeg spille på 1280x1024 med settings på high og 2xaa.

 

BF2 spilte jeg også med alt på fullt, og da så det ganske pent ut.

Lenke til kommentar
I et spill som feks. GTA:SA klarte rett og slett ikke mitt nåværende 6800GT å holde tritt slik jeg ønsket og jeg ble nødt til å stille ned på kvaliteten for å få en god flyt i spillet. (I SA sitt tilfelle skyldes nok dette en generellt dårlig optimalisert gfx-engine, men dog).

Bare et forslag; har du prøvd å installere seneste drivere til lydkortet ditt? Jeg opplevde hakking i GTA: SA, men når jeg installerte nye lydkortdrivere (mest pga et annet problem med spillet) gikk grafikken plutselig også veldig mye jevnere. Synes i alle fall det høres rart ut hvis du har problemer med det spillet, i og med at det går fint på mitt kort (som visstnok er så ufattelig dårlig, i følge folk her). Skikkelig sprøtt å spille det spillet med god oppløsning og max viewing distance, byen er jo ikke til å kjenne igjen i forhold til på PS2. Legger merke til vanvittig mange nye detaljer.

Lenke til kommentar

Gf4 er et utdatert kort unasett hvordan du ser på det.

Å hvem kan påstå at du kan kjøre "alle nye spill på 1280*1024 med medium detal med gf4" er er ikke mulig. Klart du kansje blir bedre hvis du har fx-55 prosessor og 4 gb memmory men hvem har det når man har gf4 å skal spille?

 

Get over it og kjøp nytt grafikkort.

Lenke til kommentar
Gf4 er et utdatert kort unasett hvordan du ser på det.

Å hvem kan påstå at du kan kjøre "alle nye spill på 1280*1024 med medium detal med gf4" er er ikke mulig. Klart du kansje blir bedre hvis du har fx-55 prosessor og 4 gb memmory men hvem har det når man har gf4 å skal spille?

 

Get over it og kjøp nytt grafikkort.

Vel, GF4 er en rev på DX8. Jeg har ofte opplevd å få høyere og mer stabil fps med GF4 (med gamle shadere) enn R9800Pro (med nyere shadere), og for meg er det kun fps som teller. De fleste nye spill går helt fint på GF4 så lenge du holder deg borte fra AA, AF, 32bits-whatever, ordene "high" og "best".

 

GF4 er såvidt utdatert teknologisk sett, men det er nok en del som meg som vil at det skal gå raskt slik at jeg kan fragge mye, kraftig på bekostning av det visuelle. Jeg har enda ikke prøvd et spill hvor 1024, no AA/AF, medium, 16 bit ikke går helt singleplayer-brukbart på GF4.

Lenke til kommentar
Gf4 er et utdatert kort unasett hvordan du ser på det.

Å hvem kan påstå at du kan kjøre "alle nye spill på 1280*1024 med medium detal med gf4" er er ikke mulig. Klart du kansje blir bedre hvis du har fx-55 prosessor og 4 gb memmory men hvem har det når man har gf4 å skal spille?

 

Get over it og kjøp nytt grafikkort.

Du, hvorfor tor du egentlig man kan velge langt lavere oppsett enn hva du skisserer her dersom det er slik at skjermkort som ikke klarer å kjøre på dine nevnte instillinger er søppel? Da er det vel ingen grunn til å la spillere spille på noe lavere oppløsning enn 1280x1024 da? Eller noen grunn til å la spillere velge "low" på noen områder? Det har ikke falt deg inn at grunnen til at de valgene er der er at noen faktisk synes spillene er verdt å spille med dem? Og at de faktisk er der for at de med svakere skjermkort kan bruke dem? Posten din blir rimelig ingorant og fullstendig intetsigende.

Lenke til kommentar
×
×
  • Opprett ny...