Gå til innhold

Battlefield 2 uspillbart med GeForce 4 (PC)


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Greit. Jeg skal poersonlig sette inn mitt pow gf 4 ti 4200se på min pc etterpå idag.

Så skal jeg spille div spill. hl2 osv og se på frameraten. Var det 1280*1024 medium som noen påstå ville gå "helt glatt"?

Pcen vil da få litt høyere fps enn det som er vanlig med systemer med gf4 kort.

 

Spec :

AMD 3500

1024mb ram

nforce 4

Endret av babbakaørn
Lenke til kommentar
Vel, er en gamer med GF TI4600 og er stolt av det. Jeg kjører f eks HL2 og Far Cry i 1280 UTEN noen problemer. Så hvorfor Dice ikke skal klare å bruke det kortet, står for meg som en stor gåte. Det burde ikke være noe problem for dem å lage det kompatibelt, siden de tross alt klarer å støtte opp kort som faktisk er dårlgiere enn det.

 

Noen som har Nvidia's fing langt opp i rassen her?

 

Javell?

 

Samma det kan teste begge oppløsningene.

Endret av babbakaørn
Lenke til kommentar

Jeg ser at det er mange som har hatt lignende problem som meg;

 

Spillet går helt vanlig og supert og plutslig blir man revet bort fra spillverden og sitter på desktop. Men dette skjedde ikke med meg når jeg spilte demoen men begynte når jeg spillte fullversjonen. Jeg har lest igjennom endel threads ang dette nå, men etter hva jeg kan se er det ingen som har kommet med noe løsning til dette.. Jeg benytter forresten XFX GeForce 6800 Ulta.

 

En annen ting som irriterer meg stort er at etter at jeg installerte driverne som følger med spillet og blir anbefalt så får jeg ikke brukt DVI ledningen til min Eizo FlexScan L550.

Endret av Styrmer
Lenke til kommentar

Fint hvis problemer og feil med andre kort enn de som omtales i artikkelen tas i en egen tråd. Dette er _ikke_ en samletråd for alle mulige skjermkortproblemer folk måtte ha med Battlefield 2. Det er heller ikke nødvendig å legge inn en post om at spillet fungerer fint hvis dere er i besittelse av skjermkort som offisielt er støttet i spillet.

 

Videre er det fint hvis nye tilkommende tar seg tid til å lese gjennom artikkelen og tråden før de poster, slik at vi slipper gjentagelser. På forhånd takk for at dere tar hensyn til dette.

Lenke til kommentar

Og hvorfor kan man "liksom" ikke regne med det?

 

31 mnd siden : Intel 3,06 GHz /m HT

35 mnd siden : Intel 2.8 GHz

36 mnd siden : AMD Athlon 2800+

37 mnd siden : Intel 2,533 GHz

Og for ganske nøyaktig tre år siden kom R9700Pro som fortsatt sparker bra fra seg i dagens spill. 9700Pro er omtrent 10% tregere enn 9800Pro som igjen er 15-20% tregere enn 6600GT.

 

Så et highend sommer 2002 system bør virkelig fungere på de nyeste spillene, også med mid-high settings. For de som hadde tenkt å bruke 4600 i BF2 betyr sikkert ikke eyecandy så mye siden de har "overlevd" så lenge.

Lenke til kommentar
Er det bare meg eller er det fler som syns battlefield 1 har bedre grafikk ?

Hvis du har pc som kjører BF2 brukbart, så er det nok bare deg, ja :)

Jeg syns det er så jævla kornete og uklart. Mener å huske at B1 var mye klarere og flottere. Var litt sånn Delta force grafikk her.. :roll:

Lenke til kommentar
Jeg syns det er så jævla kornete og uklart. Mener å huske at B1 var mye klarere og flottere. Var litt sånn Delta force grafikk her.. :roll:

Skjønner forsåvidt hva du mener. Første-BF var veldig smooth, skarpt og pent. Men veldig udetaljert. Ingen røyk/tåke/lyseffekter heller, noe av det som er ekstra lekkert med BF2 :)

Lenke til kommentar

Det jeg har sagt er at jeg har kjørt HL2 i 1280 *helt greit* på et TI4600 kort. Det vil si at det er spillbart, ikke at jeg har en orgamsisk fps. For å få det til å gå til med en FPS som er *bra* måtte jeg kjøre det ned i 1024. Men det funket helt greit i 1280.

 

Poenget er at det er uforståelig at de ikke kan støtte bakoverkompatibilitet - det er *lenge* siden jeg har vært ute for manglende bakoverkompatibilitet på den måten, i verste fall har det dreid seg om ekstremt lav FPS eller tilsvarende. Jeg påstår at det ville være fullt mulig for Dice å selge dette produktet med støtte for et kort som faktisk klarer å takle det meste av dagens spill med ganske høy ytelse.

 

Når *det* er sagt, så har jeg nettopp kjøpt meg en x800 kort, for å spille BF2. Kun fått prøvd demoen i noen minutter med standard grafikkinstillinger, og det jeg så imponerte meg ikke speseielt. Nå *har* jeg sett det bli kjørt med fulle detaljer i høy oppløsning, og da ser spillet riktignok PERVERST bra ut, men det jeg så da jeg startet det opp var i beste fall OK. BF:V så bedre ut enn det. Og Guild Wars går langt forbi visuelt sett.

Lenke til kommentar
Kun fått prøvd demoen i noen minutter med standard grafikkinstillinger, og det jeg så imponerte meg ikke speseielt. Nå *har* jeg sett det bli kjørt med fulle detaljer i høy oppløsning, og da ser spillet riktignok PERVERST bra ut, men det jeg så da jeg startet det opp var i beste fall OK. BF:V så bedre ut enn det. Og Guild Wars går langt forbi visuelt sett.

Hva har du egentlig blitt enig med deg selv om her?

Så BFV og Guild Wars bedre ut enn BF2 totalt sett eller kun hvis BF2 kjørte med standard grafikkinstillinger? :p

Lenke til kommentar
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...