Gå til innhold

Battlefield 2 uspillbart med GeForce 4 (PC)


Anbefalte innlegg

Jeg kan forstå at verden går fremover og at DX8 er på vei ut. Men hvis det er DX9 som er ankepunktet så støtter så vidt meg bekjent 6600GT det i HW og skulle være kvalifisert. Det er dessuten kun AGP kortet som ligger an til stryk her i følge EA, ikke PCIe for de av dere som har den varianten.

 

Jeg trodde DirectX skulle løse endel slike problemer ved at spillprodusenten skrev grafikkmotor og skjermkortprodusentene drivere mot DX. Da skal det jo ikke være noen grunn til at enkelte kort som faktisk er DX9 kort skal falle utenfor. Og når BF2 har solgt seg til nVidia så skjønner jeg enda mindre når 6600GT er nVidias beste alternativ i mellomklassekort.

 

Noe her lukter råttent og jeg vil gjerne vite bakgrunnen for en sånn avgjørelse.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Hvilke gamere er det egentlig som er (i følge artikkelen) fornøyd med et Geforce 4, og som samtidig vil spille spill som BF2 (altså spill som ikke får fin grafikk med mindre du har et ganske så bra kort)? :huh:

 

Selvfølgelig er det jo noen, men jeg tviler på aat majoriteten med GF4 sitter og er stolt av det, liksom. :ermm:

Endret av MeTa][iC
Lenke til kommentar

Jaja, Vet ikke hva Dice/holder på med, men det er hjelp å få for folk med gforce4 kort: Les denne guiden og kos dere med Bf2:

 

1) Last ned Microsoft Framework, google på download +microsoft framework

 

2) Last DXTweaker: http://mrbauer.net/files/dxtweaker.rar

 

3) Extract det til en folder desktop

 

4) kjør DXTcontrol, Gå til "New" til høyre

 

5) Pek det til BF2.EXE (Der du har innstallert spillet)

 

6) Kryss av de 2 boksene som inneholder 'FORCE SHADER' , Den ene er FORCE PP SHADER Andre er FORCE FP SHADER eller noe sånt

 

7) Klikk på "apply" og deretter "Run"

 

Som sagt kos dere, og vi ses på battlefielden :thumbup:

Endret av AldaZar
Lenke til kommentar

Aldazar:

 

Funker ikke her (Ti4200). Ser ingen "Apply" knapp, forresten. Har huket av for begge options du nevnte, men da står det "This module needs not additional configuration". Prøver å starte BF2 demoen, og da kommer det glimted før jeg blir sendt tilbake til desktopen. Er det noe jeg skal skrive i arguments-linja?

Lenke til kommentar
Syns det er rart at folk blir så fornærma for at et helt nytt spill med god grafikk, ikke kjører på deres flere år gamle Gf4? GeForce 4-serien har vært gode lenge, men de kan da ikke vare evig heller?

Men det kjører jo på ATI 8500...og GF4 er eit betre kort. Kortene klarer fint å kjøre BF2 om dei får støtte for det.

Lenke til kommentar
Må være det mest latterlige og mest provoserende jeg har hørt på lenge. Selv har jeg en knall bra PC med Geforce 6800 grafikkort. Vet ikke om spillet vil funke, men demoen gjør det ihvertfall. Uansett om spillet funker eller ikke til meg er det taperaktig av Battlefield produsentene å gjøre noe slikt.

Dette var nok det latterligste jeg har lest på lenge :!:

 

Forøvrig, har ikke hatt noen problemer med mitt 6600GT (agp)

Lenke til kommentar

Demoen funker fint(nok) på mitt 6600 agp-kort, men oi, der tror jeg jeg fikk en unnskyldning til å nøye meg med den i overskuelig framtid.

 

Det er jo latterlig, mange spill med bedre grafikk har lavere krav, og uansett burde en temmelig ressurssterk utgiver som EA ha muligheten til å i langt større grad gjøre spillene sine skalerbare. Jeg kan ikke for alt i verden skjønne at støtte av disse skjermkortene (GF4 serien også) trenger å gå på bekostning av å utnytte teknikker disse kortene ikke støtter. "alle andre" klarer jo fint å gi mulighetene for å kjøre både med og uten.

Lenke til kommentar

Vel, er en gamer med GF TI4600 og er stolt av det. Jeg kjører f eks HL2 og Far Cry i 1280 UTEN noen problemer. Så hvorfor Dice ikke skal klare å bruke det kortet, står for meg som en stor gåte. Det burde ikke være noe problem for dem å lage det kompatibelt, siden de tross alt klarer å støtte opp kort som faktisk er dårlgiere enn det.

 

Noen som har Nvidia's fing langt opp i rassen her?

Lenke til kommentar

Ser ut som det er ganske mange som ikke har fått det helt med seg så jeg siterer meg selv på nytt:

 

"Det kan godt hende 6600GT er støttet (og flere har rapporter om at 6600GT fungerer utmerket), men en Community Manager bekrefter på forumene at det ikke er støtte for AGP-versjonen av de rene 6600-brikkesettene."

Lenke til kommentar
Vel, er en gamer med GF TI4600 og er stolt av det. Jeg kjører f eks HL2 og Far Cry i 1280 UTEN noen problemer.

Nåvel, "uten problemer" kommer vel an på øynene som ser. Jeg har selv aldri vært fornøyd med ytelsen på noe grafikkort jeg har hatt. Og de kortene jeg har hatt har alltid hatt ytelse som er det beste på markedet på kjøpstidspunktet. Hadde selv GF4 i sin tid men har allerede hatt to kort etter det. Selv mitt nåværende 6800GT(klokket forbi Ultra) er på langt nær av hva jeg ønsker.

Endret av Vice
Lenke til kommentar

Jeg fikk til å kjøre BF2 med en annen tweak (den listet her funker ikke for hverken meg eller de fleste andre har jeg inntrykk av), men resultatet var til å gråte av, så jeg glemmer BF2 for nå. Jadda jadda, jeg sutrer ikke over det faktum at jeg har et elendig skjermkort for slike spill, men måtte jo prøve for å se om det gikk ;)

 

GTA San Andreas hakker som bare F. og, hvor GTA Vice City går helt glatt. Tror nok jeg kan tweake det en del der.

 

Kortet er et utgammelt Ti4200 med bare 63MB rask RAM. Så vidt jeg forstår skulle det ikke engang være mulig å kjøre BF2 med tweaks, for 128MB var visstnok et absolutt minimumskrav for minne.

 

Første jeg opplevde var å bli overkjørt og drept av AI gutta.. haha (se bilde). Flirte litt da jeg hørte "Sorry!" mens de duret av sted.

Endret av Sundiver
Lenke til kommentar
Syns det er rart at folk blir så fornærma for at et helt nytt spill med god grafikk, ikke kjører på deres flere år gamle Gf4? GeForce 4-serien har vært gode lenge, men de kan da ikke vare evig heller?

Men det kjører jo på ATI 8500...og GF4 er eit betre kort. Kortene klarer fint å kjøre BF2 om dei får støtte for det.

Men så har også R8500 støtte for Pixel Shader v. 1.4, noe GF4-serien mangler i følge artikkelen. Man kan ikke regne med at nye spill idag skal implementere en separat renderer for alle gamle kort heller. GF4-serien er tydeligvis ikke kapabel til å presentere spillet på en tilfredsstillende måte, og er ikke støttet. Hvis de i etterkant innser at dette får dem til å tape mange kunder kan det vel hende de gir ut en patch som lar GF4-brukerne spille spillet, men med svært dårlig grafikk i forhold til hvordan spillet var ment å vises.

Lenke til kommentar
[iC' date=15/06/2005 : 00:30] Hvilke gamere er det egentlig som er (i følge artikkelen) fornøyd med et Geforce 4, og som samtidig vil spille spill som BF2 (altså spill som ikke får fin grafikk med mindre du har et ganske så bra kort)? :huh:

 

Selvfølgelig er det jo noen, men jeg tviler på aat majoriteten med GF4 sitter og er stolt av det, liksom. :ermm:

Så du går ut fra at alle gamere har råd til å oppgradere til et nytt dyrt skjermkort annethvert år? Faen for noe tull.

 

Er idiotisk av EA å ikke støtte GF4. Ikke det at jeg bryr meg, har ingen planer om å spille BF2. :roll:

Lenke til kommentar

Nå kan det jo også ligge en tanke bak om at alle spilleren skal ha mest mulig lik grafikk. Dersom man mister deler av grafikkdetaljene kan det feks.føre til rene fordeler/ulemper alt ettersom. Feks. hvis et grafikkkort ikke støtter muligheten for feks. "gress og planter" så er det nok ikke ønskelig at man skal kunne spille uten gress og planter da det vil gi en stor taktisk fordel for de som ikke har gresset på sin skjerm.

Lenke til kommentar

Sier de at det bare funker på GT6600??

Dummeste jeg har hørt... Jeg sitter her med et GF FX5950 Ultra AGP kort og kjører alt på fullt... Hakker ikke noenting, har alt på fullt på 1024*768*32 uten om AA og AF....

Har 1gigg ram da.. men det ser ut til å funke..

Men jeg skjønner at det ikke kan spilles på urgammle GF4 kort, for de støtter ikke dritten.. hehe ! Hard time for de som nekter å oppgradere ;) hehe

Lenke til kommentar
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...