Gå til innhold

Battlefield 2 uspillbart med GeForce 4 (PC)


Anbefalte innlegg

for bf2-screenshots tatt av meg selv ved bruk av gf4ti4600

 

se her

Nice graphics. :p Men seriøst detteb burde EA fikse slik at folk som har GeForce 4 korta kommer til å få spilt BF2. Jeg vet ihvertfall at kompisen min som er i militæret kommer til å bli forbanna når han avslutter sin tjeneste om en uke og kommer hjem og finner ut at hans GeForce 4 er ubrukelig. :no:

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Sier de at det bare funker på GT6600??

Dummeste jeg har hørt... Jeg sitter her med et GF FX5950 Ultra AGP kort og kjører alt på fullt... Hakker ikke noenting

Som det står forklart flere steder i denne tråden, så støtter ikke EA offisielt den rene GeForce 6600-brikken. Mange har rapportert om at GT-versjonen fungerer utmerket, og det kan også hende at 6600 fungerer. Men EA støtter den ikke offisielt, og vi vet foreløpig ikke hvorfor, ei heller hvilke problemer som kan oppstå for eiere av slike kort.

 

At GF FX5950 Ultra fungerer for deg er ikke så rart, ettersom dette er støtte for dette kortet i Battlefield 2.

Lenke til kommentar
Så du går ut fra at alle gamere har råd til å oppgradere til et nytt dyrt skjermkort annethvert år? Faen for noe tull.

 

Er idiotisk av EA å ikke støtte GF4. Ikke det at jeg bryr meg, har ingen planer om å spille BF2. :roll:

Nå må det jo sies at det er litt mer enn 2 år siden GeForce 4 kom på markedet. Når man gamer på PC, så får man fordelen av bedre og bedre grafikk etterhvert som nye spill kommer, men man får også ulempen ved at PCen må oppgraderes etterhvert. De som kjøpte GeForce 4 i sin tid, har hatt kort som har vart utrolig lenge for slike kort, men de kjører på utdatert teknologi som det koster produsentene ekstra penger å lage støtte for. Jeg mener det er litt sært å "bli forbanna" på utviklerne på grunn av dette. (Ikke siktet til deg Pug)

Lenke til kommentar

Morsomt at det første som dukker opp i spillet er "nVidia - The way it's meant to be played"...

 

Men altså GeForce 4...Det er litt på grensen å ikke støtte det ja. GeForce 4 var jo state-of-the-art for 3 år siden og de mest populære kortene på mainstream-markedet for bare 2 år siden. Kan godt skjønne folk som betalte 3000 kr. for et GeForce 4 Ti 4600 i 2003 blir irriterte når de ikke får kjørt de nyeste spillene etter bare 2 år...

 

Når man betaler 3000+ for et kort, bør det fungere med de nyeste spillene i minimum 3 år mener jeg.

Lenke til kommentar

Det er helt normalt at skjermkort går av med pensjon etterhvert, men vanligvis skjer det ved at de gradvis kjører nye spill dårligere og dårligere, til eier finner ut at "nei, nå begynner det å bli på tide å bytte". Det spesielle her er at Battlefield 2 dikterer at et _meget populært_ skjermkort, som fortsatt har kraft nok for å spille det aller meste av nye og lekre spill, rett og slett ikke skal være mulig å bruke i det hele tatt. Det er heller ikke begrunnet i magel på kraft (tregere kort fungerer), men de fant det for godt å ikke optimalisere for eldre shadere. Det ville kanskje ikke blitt like pent, men jeg har vanskelig for å tro at det ikke ville vært mulig å spille akseptabelt med f.eks. et Ti4600.

 

nVidia er sikkert særdeles glade for at det ikke fungerer med Ti-kortene, det må være leit for en skjermkortutvikler å ha lagd kort som nekter å dø. Men, nå har jo folk endelig en grunn til å kjøpe nye skjermkort.

Lenke til kommentar
latterlig at denne diskusjonen kommer tilbake hver eneste gang et nytt "hot" spill treffer hyllene. Når skal dere lære dere at et 3-4 år gammelt skjermkort aldri noensinne vil fungere på de siste spillene?

Et godt GeForce 4-kort med 128 MB RAM kjører praktisk talt alt på markedet i dag uten problemer (da snakker jeg høyt detaljnivå og minst 1024*768 i oppløsning).

Lenke til kommentar
Et godt GeForce 4-kort med 128 MB RAM kjører praktisk talt alt på markedet i dag uten problemer (da snakker jeg høyt detaljnivå og minst 1024*768 i oppløsning).

Siterer meg selv igjen:

Nåvel, "uten problemer" kommer vel an på øynene som ser. Jeg har selv aldri vært fornøyd med ytelsen på noe grafikkort jeg har hatt. Og de kortene jeg har hatt har alltid hatt ytelse som er det beste på markedet på kjøpstidspunktet. Hadde selv GF4 i sin tid men har allerede hatt to kort etter det. Selv mitt nåværende 6800GT(klokket forbi Ultra) er på langt nær av hva jeg ønsker.
Lenke til kommentar

Faktum er at disse kortene kan kjøre moderne spill med høyt detaljnivå og en skikkelig oppløsning uten at det skaper problemer for spillbarheten.

 

Hvis du aldri har vært fornøyd med noe kort du har hatt, sier vel det egentlig mer om hva slags krav du stiller til grafikk enn det sier om selve kortene.

Lenke til kommentar
Faktum er at disse kortene kan kjøre moderne spill med høyt detaljnivå og en skikkelig oppløsning uten at det skaper problemer for spillbarheten.

 

Hvis du aldri har vært fornøyd med noe kort du har hatt, sier vel det egentlig mer om hva slags krav du stiller til grafikk enn det sier om selve kortene.

Er enig i deg med dette, men dette vil jo, etterhvert som det kommer flere kort, bli utrolig mange gamle shaderversjoner å forholde seg til, og bli dyrere å dyrere å gjøre.

 

Og så lenge folk ikke kjøper nye skjermkort, så vil det ikke komme nye og bedre skjermkort, utviklere vil ikke lage spill med bedre grafikk, og dermed vil grafikkinteresserte gamere og noen utviklere hoppe over på konsoller. Dette blir da begynnelsen på slutten for PC-platformen som spillemedium. :( (Litt dystre spådommer, men det KAN skje.)

Lenke til kommentar

Hepps, sitter å spiller gta san andreas og battlefield 2 demoen. med +1000ddr ram og 3ghz + processor.

 

Har også et XFX Gforce 6800Ultra AGP kort. Men det virker som at så fort noe skjer i battlefield 2, så begynner det å hakke. 4 -5 sekunder fryser, også kan jeg spille, også fryser det igjen. Dette gjentar seg helt til spillet stopper opp, kjører forøvrig nvidias nye 77.30 drivere..

 

 

HJÆLP :dribble:

Lenke til kommentar

skjønner det med skjermkort. Men det jeg ikke helt kan forstå er hvorfor de setter XP som eneste operativsystem. Det er enda de av oss som sverger til det gode og gamle w2k.

Jeg kommer nemlig ikke til å bytte os før jeg bygger ny maskin. og det blir når longhorn kommer på banen

Lenke til kommentar
Faktum er at disse kortene kan kjøre moderne spill med høyt detaljnivå og en skikkelig oppløsning uten at det skaper problemer for spillbarheten.

 

Hvis du aldri har vært fornøyd med noe kort du har hatt, sier vel det egentlig mer om hva slags krav du stiller til grafikk enn det sier om selve kortene.

Nå ja det er opp til hvilket øye som ser dette. Har veldig lyst å se at HL-2 DOOM 3 og Far Cry blir kjørt med et GeForce 4 kort (Oppløsning 1024x1280, AA AF slått på og alt på high) for så deretter å se om spill flyter som det skal med en normal FPS rate som ikke antyder til noen lagg. ;) Dette er tvilsomt, og det er veldig dumt å skryte at GeForce 4 klarer å dra nyeste spill på max og ingen FPS drops. :no: Men at BF2 ikke støtter dette kortet er dumt som jeg har sagt flere ganger. Hvis GeForce 2 og 3 ikke hadde vært støttet hadde det vært forståeligt. :yes:

Endret av Wooho
Lenke til kommentar

EA:

---------------------------------

- Video Cards

Battlefield 2 only supports the following video cards:

Radeon X700 (PCIe)

Radeon X600 (PCIe)

GeForce 6600 (PCIe)

GeForce PCX 5900 (PCIe)

GeForce 5800 Series (AGP)

ATI Radeon X800 XT Platinum Edition

ATI Radeon X800 PRO

ATI Radeon 9800 Series

ATI Radeon 9600 Series

ATI Radeon 9550 (RV350LX)

ATI Radeon 9500 / 9700 Series

ATI Radeon 8500 Series

ATI Radeon X300 Series

NVidia GeForce 6800 Ultra

NVidia GeForce 6800 GT

NVidia GeForce 6800

NVidia GeForce FX 5950 Series

NVidia GeForce FX 5900 Series

NVidia GeForce FX 5700 Series

---------------------------------

 

Skal BF2 liksom kunne kjøres på X300, og ikke X800 eller X800XL? Kan vel ikke stemme. Listen til EA kan umulig være komplett.

Edit: For ikke å si X800XT (ikke-PE)..

 

Edit2: Har testet demoen nå, og den fungerer uuuutmerket godt med X800XL. Så da er ikke listen komplett.

Endret av cosmo03X
Lenke til kommentar
(...)

Skal BF2 liksom kunne kjøres på X300, og ikke X800 eller X800XL? Kan vel ikke stemme. Listen til EA kan umulig være komplett.

Edit: For ikke å si X800XT (ikke-PE)..

x850pro og xt er heller ikke der og ikke en del andre kort heller.

neppe komplett liste.

 

hadde ikke tenkt å oppgradere fra Ti4400 før neste år :( , så da får jeg ikke spilt det jeg heller.

Lenke til kommentar
Nå ja det er opp til hvilket øye som ser dette. Har veldig lyst å se at HL-2 DOOM 3 og Far Cry blir kjørt med et GeForce 4 kort (Oppløsning 1024x1280, AA AF slått på og alt på high) for så deretter å se om spill flyter som det skal med en normal FPS rate som ikke antyder til noen lagg. ;) Dette er tvilsomt, og det er veldig dumt å skryte at GeForce 4 klarer å dra nyeste spill på max og ingen FPS drops. :no:

Jeg hevder ikke at det ikke kan være antydning til lag og at alt skal være på max, jeg sier det er fullstendig mulig å kjøre nært sagt alle nye spill på høyt detaljnivå og med ordentlig oppløsning uten at det skaper problemer for spillbarheten. Jeg gjør det selv, med spill som Boiling Point (vel hakker det i blandt, men det er pga den dynamiske innlastningen av spillverdenen) og Half-Life 2 (som egentlig ikke er nytt engang, jeg bare nevner det fordi det vanligvis regnes som et rimelig krevende spill).

 

Begge spillene du nevner fungerer knirkefritt med et godt GeForce 4-kort, selv om en går glipp av noen shadere og andre effekter i Doom 3 (f.eks. heatwave-effekten, som en forøvrig får i Far Cry) og muligens noen småting i Far Cry. Far Cry ble jo faktisk beskrevet av utviklerne selv som det første spillet som virkelig viste hva et GeForce 4-kort dugde til.

 

Det er ikke snakk om å skryte av noe som helst. Men når folk hevder ting som at et GeForce 4-kort ikke skal være i stand til å kjøre moderne spill, blir det litt dumt, for det er de faktisk. Og de er i stand til å kjøre dem godt.

Lenke til kommentar
Men når folk hevder ting som at et GeForce 4-kort ikke skal være i stand til å kjøre moderne spill, blir det litt dumt, for det er de faktisk. Og de er i stand til å kjøre dem godt.

At de er istand til å kjøre dem stemmer helt klart. At de er istand til å kjøre dem godt er en svært subjektiv uttalelse. Personlig er jeg nok litt kresen hva grafikk angår, men ikke i den forstand at jeg er nødt til å ha absoluttt maxdetaljer på alt + AA og slikt. Det jeg hovedsaklig ønsker er en grei oppløsning(min.1024x768) og en helt jevn framerate. Dette er noe som jeg ennå ikke har sett på noe GFX kort, men som følgelig er bedre desto nyere kort jeg har. I et spill som feks. GTA:SA klarte rett og slett ikke mitt nåværende 6800GT å holde tritt slik jeg ønsket og jeg ble nødt til å stille ned på kvaliteten for å få en god flyt i spillet. (I SA sitt tilfelle skyldes nok dette en generellt dårlig optimalisert gfx-engine, men dog).

 

Igjen også vil jeg nevne at grunnen til at noen kort ikke er støttet kan også være ønsket fra utviklernes side om en mest mulig lik og rettferdig grafikk for alle. I BF2 har jeg lagt merke til at røykeffekten er meget bra, mer effektiv en noen annen jeg har sett i et spill. Kanskje det kreves 1.4 for å oppnå denne effekten? Hvis feks. denne effekten hadde blitt borte i "GF4 kompatibilitets modus" hadde det jo blitt bare tull.

Endret av Vice
Lenke til kommentar

Spiller demo selv med en s478 p4 2.4ghz cpu. 512 noname pc2700 ram og et 9700pro kort med siste catalyst drivere. Har ikke opplevd noe problemer med dette oppsettet. Jeg kan ikke kjøre all grafikk på maks som den grafikkhora jeg ikke er :p men det funker helt fint med "ok" instillinger.

 

Eneste "problemet" jeg opplever er at server interface suger. Regner med en fiks der.

Lenke til kommentar
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...