Gå til innhold
Spørsmål om bil og motor? Still spørsmål her ×

Hjelp! Fremgangsmåte til polering av bil!


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

røde biler blir desverre fort stygg i lakken.. :no:

 

men litt polering hjelper jo alltids på utseende. det er vel noe slikt at man ikke skal polere i sol lys? lenge siden jeg har gjort sånn nå.. min forrige 2500,- kadett fikk ikke sånn luksus behandling! :green:

Lenke til kommentar

hvis det er vanlig rød, uten metallic, er det besten moro å polere, for den blir sinnsykt blank og fin hvis du gjør det ordentlig.

du kan sikkert trikset med å ikke polere i sol? sol gjør lakken for varm og polishen tørker for fort, da blir det skjollete.

Hvis lakken ser helt grusom ut, kan det være lurt å bruke en lettrubbing for å få vekk dritten

Lenke til kommentar

Avhengig hvor mye du vil jobbe med bilen, men er den matt og stygg i lakken ville jeg gjort:

 

- Vasks bilen med avfettning til den er helt ren uten alsfaltflekker etc.

- Gjerne ta en ny vask med Zalo for å kvitte seg med all dritt i lakken.

- Er det småskader i lakken kan du gå over med en flekklakk.

- Rens lakken med lakkrens.

- Poler bilen (med en pastavoks med slipemiddel i)

- Vær stolt og nyt synet av en nypolert bil etterpå!

 

Husk at kjører du bilen i en vaskehall etterpå så bruker dem avfettning i såpen der, den fjerner voksen og voksen varer ikke lenge.

 

Anbefaler å kjøpe såpe av samme merke som bonevoksen vask bilen for hånd i fremtiden :thumbup: , såpen pleier voksen og resultatet varer lenger.

 

(du får ikke bare en penere bil med å bone, du forlenger også levetiden på bilen med tanke på lakkrust)

 

Lykke til!

Lenke til kommentar

En liten ting til:

 

Skal du polere bilen for hånd så lønner det seg å ta litt og litt i slengen. Ellers blir du sliten i armene og resultatet blir dårligere og dårligere.

 

Ta ei dør den ene dagen, panseret dagen etter osv... Og gjør grundig og skikkelig arbeid :)

Lenke til kommentar
En liten ting til:

 

Skal du polere bilen for hånd så lønner det seg å ta litt og litt i slengen. Ellers blir du sliten i armene og resultatet blir dårligere og dårligere.

 

Ta ei dør den ene dagen, panseret dagen etter osv... Og gjør grundig og skikkelig arbeid :)

Finnes vell poleringsmaskin?

Lenke til kommentar
kjøpe turtlewax vettu..det er some good shit..har jeg hørt iallefall..hehe ;)

 

har aldri polert min jeg..gammal 240..så er ikke til mye annet en å forflytte seg :cool:

NEI Det er shit! Ikke good shit.

 

Bruk Auto Glym eller maguires!

Legger med et bilde av hvordan det bør se ut etter en kjapp håndpolering.

post-150-1118608200_thumb.jpg

Lenke til kommentar

Autoglym kan jeg annbefale på det aller varmeste :)

 

Vi prøvde litt av hvert der jeg jobba før (Polar Boats) og fikk ei prøvepakka av han som tar inn Autoglym..

Blei visst ikke noe mer testing etter det gitt ;)

Båtene blei 100% strøkne...

 

De har blant annet noen forskjellige rubbinger som kan hjelpe hvis lakken er helt grufull...

Prøv med 3000, hvis ikke det går, 2500 osv, osv...

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...