Gå til innhold

Final Fantasy-religionens tråd - SKJUL SPOILERS!


Hvilket Final Fantasy-spill er din favoritt?  

814 stemmer

  1. 1. Hvilket Final Fantasy-spill er din favoritt?

    • Final Fantasy (1987)
      39
    • Final Fantasy II (1988)
      4
    • Final Fantasy III (1990)
      11
    • Final Fantasy IV (1991)
      9
    • Final Fantasy V (1992)
      10
    • Final Fantasy VI (1994)
      41
    • Final Fantasy VII (1997)
      336
    • Final Fantasy VIII (1999)
      76
    • Final Fantasy IX (2000)
      92
    • Final Fantasy X (2001)
      131
    • Final Fantasy XI (2002/2004)
      19
    • Final Fantasy XII (2006)
      53


Anbefalte innlegg

Det er da ganske tydelig at den øverste er fra PS2 og den nederste fra PS3. Teksturene, særlig i håret er skarpere. Ja foruten det faktum at øverste er i 4:3 og nederste i 16:9 format (hint: FFX til PS2 støtter egentlig kun 4:3).

 

 

 

Sier fyren som lever av å nitpicke. Synes jeg ofte ser deg henge deg opp i alle slags rare småting.

Som gameplay ? er gameplay en små ting?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Huff, ja ut fra de bildene ser det litt fremmed ut. Det har mest med fargene å gjøre egentlig, veldig gråtone over HD-remaken virker det som. Og i orginalen ser han gutteaktig ut, mens HD-remaken ser han litt psykotisk ut (ut fra bildene). :hm:

 

Nå er det andre karakterer som det er viktigere om er gjort bra eller ikke, så får vente og se. ;)

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Gjest Slettet+412

Vel, etter å ha sett litt bilder og sammenligninger, er jeg heller ikke heeelt overbevist over hva som har blitt gjort i HD. Mulig at det vil endre seg når jeg får spillt det, håper jeg.

 

(HD-remasteren er til venstre, om noen lurte)

 

Comparison.png

 

Det har vi en mye bedre sammenligning ja. Jeg fant den orginale Tidus mye bedre enn den nye... Vet ikke helt hvordan jeg utdype meg men det er bare noe med ansiktet og fargene.

 

Huff, ja ut fra de bildene ser det litt fremmed ut. Det har mest med fargene å gjøre egentlig, veldig gråtone over HD-remaken virker det som. Og i orginalen ser han gutteaktig ut, mens HD-remaken ser han litt psykotisk ut (ut fra bildene). :hm:

 

Nå er det andre karakterer som det er viktigere om er gjort bra eller ikke, så får vente og se. ;)

 

Mhm... Men vi får nå se hvordan det blir, gleder meg uansett. :)

Yuna har blitt mye penere må jeg si.. :wee:

Lenke til kommentar

38 :confused: Tipper jeg har spilt dem ganske hulter til bulter, alt etter hva jeg har funnet i butikker og slikt. Eneste jeg har spilt ferdig er X, men nesten I også (men da jeg måtte ta alle bossene på nytt på slutten gadd jeg ikke mer). De andre har jeg nok ikke spilt så grundig fordi de virket å være "mer av det samme" (I-VI ser alle ganske like ut, og jeg fikk som sagt overdose allerede i enern).

 

 

 

Du hadde ikke trengt å si "utrolig"... -.-

 

 

 

Ja, det var sikkert veldig bra for sin tid. Men når jeg skal liste opp hvilke FF-spill jeg liker best, så tar jeg ikke hensyn til når det kom ut, kun hvordan det tiltaler meg i dag. OG i dag holder jeg altså ikke ut den type ladetid + 3D-grafikk bygd opp av ca. 8 polygoner som får øynene mine til å blø.

 

 

 

Vel, X kom ut på en tid da jeg bodde i kollektiv. Jeg bet meg merke i at en av kameratene mine og dama hans koste seg med å spille X sammen. Det skal sies at dama ikke var spesielt interessert i spill generelt, men åpenbart lot seg sjarmere av historien og grafikken til X. Det er det jeg mener med at X var mer "tilgjengelig", jeg kan ikke tenke meg at noen som egentlig ikke er interessert i spill kunne kost seg med VII på samme måte, fordi det spillet rett og slett er mer krevende når det kommer til tålmodighet og ikke like sjarmerende utseendemessig. Men kanskje jeg tar feil, jeg har ingen fasit, bare en mening.

 

Hei.

 

Har forståelse for det, og ja, var unødvendig å skrive utrolig. Jeg trodde at jeg snakket med et sint 16-åring som var uenig i pollen, beklager for det!

 

Er forøvrig enig i hva gjelder tilgjengeligheten til X kontra VII, det er ingen tvil om at bredden på publikummet er mye større med et slikt spill, så der skøyt jo SE gullfuglen :) Og for all del, jeg liker X jeg også, bare ikke like mye som VII. :)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...