Gå til innhold

Final Fantasy-religionens tråd - SKJUL SPOILERS!


Hvilket Final Fantasy-spill er din favoritt?  

814 stemmer

  1. 1. Hvilket Final Fantasy-spill er din favoritt?

    • Final Fantasy (1987)
      39
    • Final Fantasy II (1988)
      4
    • Final Fantasy III (1990)
      11
    • Final Fantasy IV (1991)
      9
    • Final Fantasy V (1992)
      10
    • Final Fantasy VI (1994)
      41
    • Final Fantasy VII (1997)
      336
    • Final Fantasy VIII (1999)
      76
    • Final Fantasy IX (2000)
      92
    • Final Fantasy X (2001)
      131
    • Final Fantasy XI (2002/2004)
      19
    • Final Fantasy XII (2006)
      53


Anbefalte innlegg

Gjest Slettet+412

Syns det er bra at de tar med X-2 i samme slengen, da venter jeg heller litt ekstra. :p

 

Helt enig! :)

 

Fyfaen, grafikken er jo nydelig! :dribble: :dribble: :dribble:

Endret av Slettet+412
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Fikk XIV-beta access, men får ikke til å registrere meg. Jeg vet at Square Enix-kontoen min funker, men når jeg følger invite-linken, kommer jeg til en side som i tillegg ber om "one-time password" som visst er generert via en liten dings? Vel, jeg har jo ikke den dingsen... jeg får ikke logget på uten one-time password ser det ut som? Any ideas? -.-

Endret av XE800
Lenke til kommentar

Neimen helvete så lang tid de bruker på en HD oppløfting, drit i X-2 og ta det etter FF 10 XP

Halve X-2 er ferdigstilt i HD sammen med X, så hvorfor ikke bare fullføre det?

 

Dessuten så har det gått rykter om at X/2HD-teamet måtte hjelpe til med oppryddingen av XIV, derav ventingen. Men som rykter flest, ta det men en klype salt.

Lenke til kommentar
Gjest Slettet+412

Fått mer og mer avsmak fra FF etter X kom ut. 13 og 13-2 osv osv ble bare spilt noen få timer. Klarer ikke å fortsette på dem heller. Totalt uinteressant å spille.

 

Smak og behag. ;)

 

 

Nå gleder jeg meg virkelig! :D

 

o,O this looks good.

 

Ekstremt ja!

 

 

Den var koselig :love:

Lenke til kommentar

Selv fikk jeg avsmak av final fantasy x, men kom aldri helt gjennom det.

overrasker meg at den ligger så høyt på poll'en her. Ville tenkt FF IV lå på andre med FF VII på solid første.

 

 

Så nå skjer følgende:

 

Final Fantasy IV på sgs2

Final Fantasy VI på psp

Final Fantasy VII på psp/ps3

Final Fantasy VIII på psp/ps3

Final Fantasy IX på psp/ps3

Final Fantasy X på ps2

Final Fantasy XII på ps2 (bestilte nettopp)

 

Og deretter Final Fantasy XV håper jeg.

 

Edit: auto korrekt skrev viii isteden for vii i "med FF VII på solid første."

Endret av Slai
Lenke til kommentar

Selv fikk jeg avsmak av final fantasy x, men kom aldri helt gjennom det.

overrasker meg at den ligger så høyt på poll'en her. Ville tenkt FF IV lå på andre med FF VIII på solid første.

 

Tja, synes selv at både VII og IX kommer foran VIII. Dessuten stemmer vel folk litt etter hva de har spilt(duh!), så tipper det gjør at X er såpass høyt.

Lenke til kommentar

Tror faktisk det er oss som var i perfekt "alder" da spillet kom ut (rundt 15 år) er de som liker VIII best, mens VII er mer tidløst. Så forståelse for at VII er på topp på avstemmingen.

 

Skjønner ikke hva som er så spesielt med VII. Groteskt dårlig grafikk og eviglange ladesekvenser foran hver kamp gjør spillet uspillbart for min del. Det gjelder forsåvidt også de andre i VII-IX-trioen. X var vel det første spillet som hadde god grafikk og såpass korte ladesekvenser at folk holdt det ut.

 

Min favoritt: X (beste kampsystemet + beste skillsystemet + masse variasjon + interessant verden)

Mest overvurdert: VII (grafikken og ladetiden fra helvete)

Mest undervurdert: XII (enorm, eksotisk verden + interessant kampsystem + nest beste skillsystemet)

Største nedtur: XIII (herlig verden ødelagt av grusomt, upersonlig kampsystem)

Lenke til kommentar

Historien og karakterene i VII gjorde det så bra.

 

Forresten ikke noe merkbar ladetid for min del.

 

Det var nettopp karakterene og hvor lineært X var som gjorde at jeg ikke falt like mye for det som for vi og vii.

Hadde muligens vært bedre med andre voice actors.

 

Nå skal det sies at jeg aldri ble helt ferdig med X, så derfor ligger den på to-do lista mi.

Endret av Slai
Lenke til kommentar

Synes den type grafikk-teknikk som blir brukt i FF7, med pre-rendered bakgrunner fortsatt ser bra ut. Du kan ikke smelle det opp en 40" Lcd helt uten videre, da blir det bare grøt, men på en bilderørs-TV, eller PSP-skjerm, er det ikke noe problem. Det er masse detaljer i bakgrunnene, som virkelig får verdenen til virke ekte. 3D modellene er jo nokså ubrukelige i dag, spesielt utenfor kamp, men har forsåvidt fortsatt en sjarm.

Endret av g.i.r.l.
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...