Gå til innhold

Final Fantasy-religionens tråd - SKJUL SPOILERS!


Hvilket Final Fantasy-spill er din favoritt?  

814 stemmer

  1. 1. Hvilket Final Fantasy-spill er din favoritt?

    • Final Fantasy (1987)
      39
    • Final Fantasy II (1988)
      4
    • Final Fantasy III (1990)
      11
    • Final Fantasy IV (1991)
      9
    • Final Fantasy V (1992)
      10
    • Final Fantasy VI (1994)
      41
    • Final Fantasy VII (1997)
      336
    • Final Fantasy VIII (1999)
      76
    • Final Fantasy IX (2000)
      92
    • Final Fantasy X (2001)
      131
    • Final Fantasy XI (2002/2004)
      19
    • Final Fantasy XII (2006)
      53


Anbefalte innlegg

Jeg er skeptisk til denne datoen som jeg ser flere snakker om. Kan ikke finne et eneste sted at 13. september er bekreftet offisielt som utgivelsesdatoen til FF X HD remaster. Derimot er 13. september bekreftet for Kingdom Hearts HD remaster, så jeg mistenker at kanskje enkelte folk og nettbutikker blander sammen disse to utgivelsene.

 

Men mulig jeg tar feil. :)

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Jeg er skeptisk til denne datoen som jeg ser flere snakker om. Kan ikke finne et eneste sted at 13. september er bekreftet offisielt som utgivelsesdatoen til FF X HD remaster. Derimot er 13. september bekreftet for Kingdom Hearts HD remaster, så jeg mistenker at kanskje enkelte folk og nettbutikker blander sammen disse to utgivelsene.

 

Men mulig jeg tar feil. :)

Sant nok, det er ikke noe offisielt, men man kan jo håpe. Det er i alle fall sagt at den kommer i år, så er ikke så mange månedene å gå på heller. :p

Lenke til kommentar

 

Best å ikke skru opp håpet. Spillselskapene i dag har en tendens til å ha forventede salgstall som er vilt optimistiske for så å legge ned relaterte prosjekter når disse tallene ikke blir nådd. Men siden det er X det er snakk om så kanskje det vil selge godt nok - forhåpentligvis.

Lenke til kommentar

Driver og rocker ff iv på telefonen for tiden. Tror jeg er snart ferdig. Virker i allefall slik.

 

Hadde egentlig planlagt å kjøre videre til vi etterpå (snes versjonen eller psx versjonen, usikker på hvilken) for så å ta vii, viii, ix, X og ende med xii.

 

Men nå kom xii in posten i går... og jeg har liksom spilt vi så sykt langt fra før (får ikke tak i savegamet så må starte på ny) og har rundt vii så mye at jeg tror jeg kan det utenat...

 

Gah, choices...

 

 

Edit: vurderer også å kjøpe xiii. Men usikker på om det faller i smak.

 

XV dog ser aaaaamaaaaazing ut!!!

Endret av Slai
Lenke til kommentar

Kun originalene? På PAL maskiner? Ikke feks redistribusjoner som ff iv for Android, ff x-2, etc?

 

Er det bare å fullføre mainstory?

 

Jeg speed runner ikke men driver likevel på.

 

De spiller gjennom main story uten side quests i Final Fantasy 1-13, foruten 11 naturligvis da det er MMORPG. Poenget er kun å runde spillene så fort som mulig; de utnytter glitcher, ubalanse i gameplayet og lignende exploits for alt det er verdt. Sannsynligvis vil de spille gjennom spillene på en helt annen måte enn man er vant til og man lærer en god del triks. Sjekk ut tidene fra sist års maraton på hjemmesiden; en del av dem er ganske imponerende.

 

Hvilken versjon de spiller avhenger mer av det tekniske (hva som er lettest å spille av og streame) enn hvilken versjon som er mest original. Hvis jeg husker riktig foregikk mesteparten av fjorårets maraton på PS1 (nyutgivelsene av FF1-2 og 4-6, originalene av 7-9 - praktisk å samle mest mulig på en konsoll), for FF3 brukte de DS-remaken (jeg har foreslått at de kan emulere originalen her men jeg vet ikke om det blir gjort i år), mens resten ble spilt på sin originale konsoll.

 

Jeg speedrunner ikke selv heller, foretrekker å nyte spillene, men å speedrunne krever at man kjenner spillene ut og inn helt ned til hvilke glitcher og svakheter i gameplayet som finnes, så det er ganske interessant å se hvordan de som speedrunner spiller. Man plukker alltid opp noen triks som gjør det mye enklere å runde spillene, selv om man ikke speedrunner.

Lenke til kommentar

Vel, originalene er på japansk, så det ville blitt vanskelig. Det finnes amerikanske SNES-utgaver av FF1, 4 og 6, men disse kan ikke sies å være originale siden man satte ned vanskelighetsgraden i dem før de ble gitt ut på det amerikanske markedet. 2 og 5 ble aldri utgitt på engelsk før PS1-utgivelsene, så der er den eneste andre muligheten å emulere fanoversettelser. GBA-remakene er muligens de beste ift. å være nærme de japanske originalene, men man får et mye bedre bilde med å streame fra PS1 (selv fra DS blir det litt knotete).

 

Alt i alt tenker jeg PS1-løsningen er den beste.

Endret av Spartapus
Lenke til kommentar

Hvis vi anser japanske Final Fantasy IV til SNES som originalen så er faktisk amerikanske Final Fantasy II enda mindre originalt enn de senere utgivelsene av samme tittel, da man ikke bare har endret tittelen og gjort en helt forferdelig oversettelse til engelsk men i tillegg endret gameplayet. Er det noe som ikke er originalt, er det nettopp amerikanske FFII.

 

Men ett aber er det allikevel, for PS1-versjonene har betraktelig mer innlastingstider enn SNES-utgavene, pga. CD-formatet. På den annen side er det mulig å løpe ved å holde inne en knapp på PS1-utgaven, noe som ikke er mulig på SNES, så der sparer man en del tid.

Lenke til kommentar

Ferdig med ff iv!

 

Nå blir det å fyre opp Windows phonen min for å fullføre ff vi. Hvis jeg enda har savegamet mitt der... Hvis ikke blir det rett til vii på pspen.

 

Så kommer jeg til de jeg ikke har spilt noe særlig. Gleder meg!

 

Dropper du FFV? Jeg vet det ikke har den sterkeste historien i serien, men gameplay-messig synes jeg job-systemet i FFV er det mest gjennomførte i serien.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...