Gå til innhold

Final Fantasy-religionens tråd - SKJUL SPOILERS!


Hvilket Final Fantasy-spill er din favoritt?  

814 stemmer

  1. 1. Hvilket Final Fantasy-spill er din favoritt?

    • Final Fantasy (1987)
      39
    • Final Fantasy II (1988)
      4
    • Final Fantasy III (1990)
      11
    • Final Fantasy IV (1991)
      9
    • Final Fantasy V (1992)
      10
    • Final Fantasy VI (1994)
      41
    • Final Fantasy VII (1997)
      336
    • Final Fantasy VIII (1999)
      76
    • Final Fantasy IX (2000)
      92
    • Final Fantasy X (2001)
      131
    • Final Fantasy XI (2002/2004)
      19
    • Final Fantasy XII (2006)
      53


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Les hva jeg skrev, siste enspiller de utgav til PC var FF VIII. VIII = 8, altså den som kom etter syv..

Sikker på at det ikke var en pirat kopi. kan ikke huske at FF 8 var på pc.

Og visst det hadde vert hadde det hakket noe synnsykt når det kom ut.

Lenke til kommentar

Hvordan vet du det? :ph34r: Man sa også tidligere at Final Fantasy aldri kommer til PC, men Sqaure Enix har nå gitt ut Final Fantasy 7 til PC (dem har også gitt ut XI og XIIII men disse er MMO online spill). Om dem får nok tips om å porte X og X-2 til PC vil dem helt sikkert gjøre det også, håper dem også porter IX en av mine favorittspill :ph34r: Dem må innse at ikke alle vil eller har råd til å kjøpe en Playstation, og dem taper ingenting på å lage/gi ut PC-versjoner av spillene sine til PC markedet også.

Endret av PokemonLove
  • Liker 2
Lenke til kommentar

Wow jeg hadde akkurat skrevet noe så jeg gadd ikke spamme, men Terra fra pokemon Lover er faktisk en av fovoritt sangene mine fra FF.

Hver gang jeg hører FF 9 OST på youtube så hører jeg alltid Terra først.

Digg og høre at det er så populært. trudde alltid at det var en av de glemte sangene.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
  • 3 uker senere...

Her vekkes det mange minner ifra en tid der spillskaperne viste og visste at historie faktisk var langt over halve spill opplevelsen.

 

Square kunne godt ha stoppet etter FF9. Ingen av spillene etter 9'eren har fanget meg nok til at jeg har fullført dem. Jeg har vel fullført 7'ren 10+++ ganger og enda finner jeg ut nye små detaljer og spillet er like rørende hver gang, 8'eren og 9'eren bydde ikke på mye forhistorie som 7'eren hadde men serverte fremdeles historien på en fin måte.

Endret av Bahamut
  • Liker 1
Lenke til kommentar

Men det blir mest en refleksjon over en høyst personlig opplevelse av spillene. Det er veldig mange som har FFX som sin favoritt og det spillet som fikk dem interessert i Final Fantasy, så det er et viktig spill i serien. FFXIII er det første spillet som virkelig delte fansen i to, og FFXIV er det første spillet som nærmest enstemmig ble erklært som en katastrofe (nå skal visst den seneste utgivelsen ha rettet opp i mye, men det er allikevel første gang det er vært nødvendig med så mye oppvask etter en FF-utgivelse).

 

Ellers er FFVII også min personlige favoritt. Jeg liker FFX godt, spesielt historien er sterk når man forstår hvordan det hele henger sammen og konsekvensene av å beseire Sin. Den eneste haken er at jeg føler det var her FF mistet noe av den ekteføltheten fra de foregående spillene ved at man prøvde å gjøre det altfor "kult og hipt" ved å la seg inspirere av moteblader og japansk popkultur, slik at spillet føles mer glossy og overfladisk enn de tidligere.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Amen

 

PS: Ja, eg burde kanskje ta meg til å runde FFX....likte også historien der samt så brøt du 9999hp damage limiten (sett bort ifra noen limit og summon ifra tidligere spill i serien). Det jeg ikke likte var at du ikke lengre selv kunne fly skipet ditt men men.

 

Noen som husker denne?

http://www.youtube.com/watch?v=kHWGgV5nrO0

http://www.youtube.com/watch?v=NoCYz6bbDu0

 

Dæven, må begynner minnene å komme frem.....

Endret av Bahamut
  • Liker 1
Lenke til kommentar

 

Hadde glemt helt av hvor skummel Materia monsters var, man du følte virkelig at en katastrofe hendte når de kom.

 

Sigh,, det som er litt rart er at FF7 var satset på så sykt mye, det var meningen fra starten at spillet skulle vere genialt.

Noe som er problemet nå til dags. bedrifter prøver ikke lenger og lage ektreme spill som sjokkerer oss som fra Konsoll skifte i gamledager,

 

Jeg er ikke gammeldags og hater ikke alt nytt og jeg vet at spill er mere awsome når man er mindre.

Men ps3 og Xbox 360 var virkelig slutten for meg når det gjaldt breath taking spill.

Har blitt tvinget til og gå over til pc siden det ikke er så mye spill som jeg liker på konsoller lenger.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...