Gå til innhold

DFI NF3 Ultra-D flere som venter?


Popsi

Anbefalte innlegg

Du må ikke installere hele greia på nytt. Bare start fra CDen, med SATA-driverne på floppy eller USB. Så laster du inn driverne, og velger Reparer når programmet lokaliserer den eksisterende installasjonen. I mitt tilfelle gikk det 20 ganger raskere enn å installere windows helt fra bunnen av.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Du må ikke installere hele greia på nytt. Bare start fra CDen, med SATA-driverne på floppy eller USB. Så laster du inn driverne, og velger Reparer når programmet lokaliserer den eksisterende installasjonen. I mitt tilfelle gikk det 20 ganger raskere enn å installere windows helt fra bunnen av.

det hold bare med å flytte diskene over, driverne var elerede instalert og alt funker som en drøm. hvis du ser bort i fra at hovedkortet slutta å overvolte rammen med 0,1 v da jeg satte den til 3,2v....derfor får jeg ikke kjørt nok volt på minnet til å få det stabilt på 250HT @ 2-2-2-8

Lenke til kommentar

Da har jeg et DFI nF3 Ultra-D og en 3200+ Venice på vei. Jeg måtte dessverre sende tilbake 3200XL minnet mitt da det ble feil på dette. Men har kjøpt 2x512MB Kingston Value RAM. Delvis for å ha RAM mens jeg venter og delvis fordi det kommer til å brukes i en fremtidig maskin.

 

Jeg har nok utstyret på fredag, så da blir det vel kanskje montering i helga. Om jeg orker. Ikke noe særlig til oppgradering egentlig. I forhold til det jeg har nå. Men hovedkortet og CPU-en jeg har nå vil jo gå fint inn i maskin nr.2. Dessuten er jo DFI NF3 Ultra-D X2 klart. Noe som er grunn nok i seg selv til å bytte mitt nåværende hovedkort. Slik at jeg på et senere tidspunkt enkelt kan hive inn en slik CPU.

 

EDIT: Lite spørsmål. Jeg får jo en Venice 3200+. Denne har jo bare en 10x multiplikator. Greier dette hovedkortet lett høy HTT? Som f.eks 280-290MHz? Minnet kan jo uansett kjøres asynkront. Jeg setter meg som mål å iallefall få denne prosessoren opp i 2800MHz på vann. Og da må jeg greie 280MHz HTT på hovedkortet. Litt kjipt om jeg ikke skulle greie særlig mye på denne, siden jeg kjører en sokkel 754 Newcastle stabilt på 2850MHz :p

Endret av OcMax
Lenke til kommentar

nForce4-kort vil generelt være betydelig bedre når det gjelder maks HTT, men jeg tror ikke det er hovedkortet som kommer til å begrense deg. Det høyeste jeg har prøvd boote på er 340 MHz, noe som gikk greit (men jeg har ikke testet stabiliteten på den klokken). Men over 290 kjører jeg med total stabilitet (24-timer i Prime, pluss feilfri drift over lang tid).

Lenke til kommentar
nForce4-kort vil generelt være betydelig bedre når det gjelder maks HTT, men jeg tror ikke det er hovedkortet som kommer til å begrense deg. Det høyeste jeg har prøvd boote på er 340 MHz, noe som gikk greit (men jeg har ikke testet stabiliteten på den klokken). Men over 290 kjører jeg med total stabilitet (24-timer i Prime, pluss feilfri drift over lang tid).

Og da kjører du minnet asynkront? Bare jeg greier 280MHz htt så er jeg fornøyd. Bør absolutt greie 2800MHz på min kommende Venice. Ellers blir jeg litt skuffet.

 

EDIT: vil også tro at dfi retter bios problemene.

Endret av OcMax
Lenke til kommentar

Er vel bare å glemme å bruke Waterchill chipset blokk på dette hovedkortet? Ser at det står 2 kondensatorer rett ved det ene festehullet til kjøleribba. Dessuten har jeg et langt GeForce 6800GT med RAM kjøleribber som nok ville komme i konflikt. Ser ut som det blir samme problem som på mitt nåværende kort. Men det gjør ikke så mye. Det viktigste er å Vannavkjøle CPU og GPU. Den uskyldige lille chipset vifta ser ikke ut til å være av den bråkete kategorien?

 

EDIT: Og forresten, Bob Ibsen, kjører du AGP frekvens på 67 eller 68MHz for å få total stabilitet på Høy HTT? Ser at det anbefales i denne tråden http://www.dfi-street.com/forum/showthread.php?t=17498

Endret av OcMax
Lenke til kommentar

sånn da var sett nr to med ocz vx 4000 brikker på plass i kassa... etter et par tre timer med testing så måtte jeg slå meg til ro med 225HT med 2-3-3-8 timings. senker jeg timings til 2-2-2-8 så er det fulll stopp på bare 220fsb, selv med 3,2v å rutte med. lurer litt på om psu kan være synderen siden den er bygd for 24 pin hk...

 

anyway. skal prime i natt å se om den er langtids stabil på 225 m/2-3-3-8. *krysse fingra*

 

hadde dog et veldig rart problem da jeg kjørte aquamark 3. scora plutselig ca 500 poeng lavere på skjermkortet i forhold til da jeg hadde Gamer Xtreme rammen på 225 m/2-2-2-5 i kassa. cpu scorer likt både med gamle GX og nye VX. noen ide om hvorfor dette skjer? har samme drivere som sist

Lenke til kommentar

prime testen i går natt gikk bra. stoppa den selv etter 8 timer.

 

men så viste det seg at jeg fikk over 600 poeng mindre på skjermkortet i aquamark 3 med den nyeste biosen, 0711, dette løste seg da jeg flasha tilbake til 0705 nå så fikk jeg alle poenga mine tilbake.

Endret av Spirre
Lenke til kommentar

Primer på 2700MHz og 1.52 Volt her. 2750 ville ikke uansett Volt. Bare på 2T timing ville den det. Merkelig. 3200+ Venice det er snakk om. Skal komme med mer informasjon når jeg har testet litt. Varmesprederen på bort. Den hindrer for mye for vannavkjølingen min

 

EDIT: Ser ut til at jeg har problemer med 1T timing så lenge jeg kjører disse to 512MB Kingston Value i dual modus. Har ikke prøvd med begge i singel modus enda. Ser også ut (Som er sagt tidligere) at Venice ikke liker for høy spenning. Så faktisk ut til at jeg greide 2800MHz så lenge jeg hadde 1 RAM brikke i. Denne Kingston skiten er bare midlertidig mens jeg venter på å få corsair RAM tilbake.

Endret av OcMax
Lenke til kommentar

Har nettopp hjulpet en kompis med å sette sammen et system med dette hovedkortet.

 

Systemet består av følgende:

 

DFI NF3 Ultra-D

Venice 3200

Thyermalright XP120

Twinmos speed preemiun (2 x 512) BH - 5

MIST 500 PSU

Gainward 6800 GT

 

Kjører på nyeste Bios 1107. Bruker S-ata porten under CPUen.

Får ikke systemet stabilt på cammand rate 1T

Kjører hitil 233 2-2-2-5 @3,2 v 2T

 

Er det noen måte å få til å kjøre på 1 T med dette hovedkortet?

Lenke til kommentar
Har nettopp hjulpet en kompis med å sette sammen et system med dette hovedkortet.

 

Systemet består av følgende:

 

DFI NF3 Ultra-D

Venice 3200

Thyermalright XP120

Twinmos speed preemiun (2 x 512) BH - 5

MIST 500 PSU

Gainward 6800 GT

 

Kjører på nyeste Bios 1107. Bruker S-ata porten under CPUen.

Får ikke systemet stabilt på cammand rate 1T

Kjører hitil 233 2-2-2-5 @3,2 v 2T

 

Er det noen måte å få til å kjøre på 1 T med dette hovedkortet?

Byttelånte RAM-Brikker med med kontoret der jeg jobber. Jeg fikk heller ikke kjørt 1T med mine 2X512MB Kingston Value brikker på dette kortet. Men nå med 2stk 512MB Hynix D-43 RAM så kjører jeg helt fint på 1T. Hovedkortet er tydeligvis kresent på RAM. Skal bli spennende å se hvordan det reagerer på mine Corsair 3200XL brikker når jeg får disse tilbake igjen.

 

Uansett så er det jo bare å håpe at nye bioser vil gjøre dette fine hovedkortet litt mer kompatibelt med forskjellige RAM Typer.

Lenke til kommentar

Dette hovedkortet trenger seriøst en ny bios! Kjører den nyeste bios nå og dette kortet er jo full av bugs! Er jo håpløst å klokke! Og man må resette bios hver gang man gjør en liten tabbe! Nytter ikke å slå av maskinen, holde Insert tasten inne og starte den!

 

Sammenlignet med mitt DFI Lanparty UT nF3 250GB 754 kort, så stinker dette kortet! 754 versjonen hadde noen små bugs men klokket som faen med det meste av minne som ble brukt. Og det uten problemer med 1T!

 

Om det ikke skjer noe seriøst på bios fronten med dette kortet så angrer jeg kraftig på hele kjøpet! Det kunne jo vært så mye mer! DFI, kom med en skikkelig bios!

 

:no:

Endret av OcMax
Lenke til kommentar
Kort og godt : Funker dette kortet greit hvis man skal klokke litt uten å modde og fikse? Med tanke på BIOS osv?

 

Jeg ville gjerne ha et bra kort uten å måtte flashe ny BIOS hvis dere skjønner .

vel du bør flashe til en av de to nyeste biosene uansett pga cpu støtte. men det er så enkelt som du kan få det. last ned den "store" utgaven av biosen (ca 650kB) og kjør den fila, da lager den en bootdiskett som du bare har i når du restarter maskina. så fikser den resten selv, alt du må gjøre er å trykke F1 når den er ferdig, og det sier den klar og tydelig i fra om

Lenke til kommentar

Hei alle sammen. Har fått satt sammen mitt DFI hovedkort og Venice 3200. Har så vidt begynt å teste litt, og klarer nå å få det stabilt på 270x10 FSB og minne på 1T 2-2-2-5@225. Men her ser det ut til å stoppe. Klarer prime95 på 272FSB men det er noe som "skurrer" litt da har jeg følelsen av. Lurer litt på hva jeg skal finne på for å få det opp til 280 FSB, som er målet mitt :ermm:

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...