Gå til innhold

DFI NF3 Ultra-D flere som venter?


Popsi

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

testa litt mere overklokk nå, med rammen asynkront. kjører nå 245ht, mp 10, ram 205mhz

 

dette virker stabilt. dvs prime krasja etter ca en time, mene jeg har satt opp cpu volt med 0,05, så det sku være stabilt nå, skal spille med dette i dag og prime i natt

 

jeg får blåskjerm under boot på 250ht dersom jeg har ht på 4x. og om jeg senker den til 3x, så vil fremdeles ikke maskina boote med 250ht.

 

er ganske sikker på at det er noe som ikke er som det skal være, fordi en økning på bare 5ht synes jeg er alt for lite til at den skal gå fra helt stabil til å ikke boote i det hele tatt

Endret av Spirre
Lenke til kommentar
fikk error i prime etter 7t 30min med 245ht, mp10, minne 205 og ht 3x.

 

volts: cpu 1,55v | chipsett 1,75v | minne 3,2v

 

tror ikke det er cpu som stoppa det, tror at prime pleier å låse pc'en dersom det er cpu som bugger, men er ikke sikker

Prime vil som regel rapportere om feil, istedenfor å låse seg. Det gjelder uansett hva som er ustabilt, men basert på min egen erfaring vil den oftere låse seg / restarte når det er minnet som er problemet.

 

Enig i at det neppe er CPU. Trolig er det BIOS-bugs eller for lav vDIMM som holder deg igjen. Men etter 7 1/2 time bør maskinen være stabil nok til det meste.

Lenke til kommentar

det var bare at på nf7-s kortet med mobile cpuen min så pleide pcen å lsåe seg framfor å bare gi en error dersom prime hadde gått noe spesielt mer enn 5 min

 

men, jeg satte HT ned til 3x og cpu MP til 9 og prøvde så å boote med ht på 260, (separate boots for hver endring) og da nekta den med en gang. og jeg vet at både cpu og minne klarer de talla uten å blunke...er redd for at hovedkortet mitt ikke takler mer enn 240-245ht. på 250 får jeg blåskjerm under boot av windows

 

jeg har foresten en passiv blå zalman kjøler på chipsettet med AS5, mene den blir ikke spesielt varm (fysisk kjent på den) og både bios, sandra og ntune raporterer system tem til å ligge på ~35 med +/- 4 grader ettersom hva jeg driver med

Endret av Spirre
Lenke til kommentar
det er vel de gule jeg har rammen i nå, mene det er ikke rammen som stopper, da den går såvidt over 200mhz. vet ikke om jeg gidder å prøve så mye mer, har som sagt nytt hk i morra, dfi nf4 ultra-d ;)

Jeg vurderer å hive tilbake DFI Lanparty UT nF3 250GB hovedkortet mitt igjen. Dette var et mye bedre hovedkort hvor jeg endte opp med en høyere klokkefrekvens.

 

Men tror jeg skal vente til jeg får Corsair Rammen tilbake og se om det kommer noen nye bioser. Skal jo uansett bygge meg en maskin nr.2 igjen.

Lenke til kommentar

Noen her som har fått prøvd TCCD RAM på dette hovedkortet? Og isåfall hvor langt klokker dere i Dual modus? Får håpe jeg snart får tilbake mine to Corsair XL TCCD baserte brikker.

 

En ting er det ingen tvil om, og det er at trøbbel med minneoppsettet på hovedkortet holder tilbake prosessoren min. Det har mine testresultater vist. En annen ting som er så fryktelig irriterende på dette hovedkortet er at man hele tiden må resette bios når man gjør en liten tabbe. Siden "Insert" ikke virker. Tror jeg har resettet snart 100 ganger. Begynner å bli skittlei. Og om jeg får like dårlige resultater med Corsair RAMMEN og det ikke kommer noen skikkelig bios som løser disse problemene så hiver jeg inn DFI Lanparty UT 250GB 754/Newcastle@2850MHz oppsettet mitt igjen. Dette var et bunnsolid oppsett som jeg ikke hadde noen problemer med. Så skal jeg heller bruke dette i den neste maskinen jeg bygger. Men som sagt, holder ann litt til jeg får den TCCD baserte Corsair RAMMEN tilbake og til det forhåpentligvis kommer en ny og bedre bios.

Lenke til kommentar

Okey...

 

Ser ut som jeg har lykkes med å få maskinen stabil på 2.8GHz nå :)

 

Kjører med 2 stk. Hynix 512MB brikker som jeg har lånt fra kontoret der jeg jobber. Kjører nå 10 X 280MHz HTT med minnet på 166 divider. Dette gir i praksis 234MHz til minnet. Dette gjør jeg med CPC 1T og på 3 Volt. Timinger er 3,4,10 og 3 (Rekkefølgen i bios). Må også kjøre DS reduction på 50% for å få dette til å funke. Og dette er med 705 biosen. Skal teste det på 711 biosen også. Bruker forøvrig de gule RAM slottene nå. Men skal prøve med de oransje også for å se om jeg får samme resultat.

 

Dette begynner å ligne noe. Skal bli artig å se hva som skjer når jeg får TCCD RAMMEN tilbake. Grensa på CPU-en ser ut til å gå en plass under 2.9GHz. På 2.8GHz kjører jeg den helt stabilt på 1.6 Volt. Har da valgt 1.55V + 0.3 i bios, hvor den viser 1.67 Volt. Men som dere vet så undervolter dette hovedkortet og gir derfor ikke like mye i praksis. Derfor 1.6V. Men når jeg klokker over 2.8GHz så må jeg øke CPU spenningen kraftig pluss at jeg må ned på 133 minne divider. Så jeg holder meg på 2.8GHz.

 

815 beta biosen funket overhodet ikke for meg. Uansett hvilke HTT jeg valgte så ble den 216MHz etter jeg hadde lagret i bios. Har forstått at dette er et problem denne biosen har med Venice CPU-er. Ellers så jo dette ut som en lovende bios. Layout messig var den blitt veldig lik DFI Lanparty UT 250GB sin bios. Litt flere minne timinger osv. La oss håpe at den endelige versjonen blir litt mer stabil.

 

Jeg må bare si at etter alle de ørtå førti gangene jeg har resettet bios (Pga av at den pokkers 'insert' funksjonen ikke virker) så er jeg meget fornøyd nå. Endelig en fornuftig klokkefrekvens!

 

En annen ting, dette hovedkortet har en tendens til å ikke boote Windows om man har vært inne i bios og lagret. Selv om man har lagret de samme stabile innstillingene som funket helt glimrende. Det løser seg vanligvis ved å lagre en gang til og boote Windows. Mulig dette bare gjelder denne biosen. Og kun dersom man har vært innom bios.

 

Ellers så ser den altså ut til Prime helt perfekt her nå på disse innstillingene. Morsomt. Skal bli artig å følge dette kortets videre bios utvikling og prøve med annen RAM. Ikke sikkert det blir så ille til slutt ;)

 

Og forresten, Chipset vifta lagde ulyder helt fra jeg fikk hovedkortet. Og det ble bare verre og verre. Så nå har jeg byttet den ut med en liten vifte som jeg hadde liggende fra gammelt av.

 

En liten smakebit

post-24-1124675235_thumb.jpg

Endret av OcMax
Lenke til kommentar
  • 3 uker senere...

Noen som vet når det kommer ny BIOS til dette kortet? Jeg testet beta-utgaven, men etter noen minutters bannskap flashet jeg tilbake til 711-versjonen. Men på den positive siden så det ut som om de vil legge til noen funksjoner - blant annet flere dividere. Disse gikk opp til 250 (til tross for at jeg har en Venice), men vil forhåpentligvis bli rettet opp etterhvert.

 

Nå er det snart gått to måneder siden forrige utgave, og jeg håper at det er et godt tegn...

Lenke til kommentar

Dette begynner å ligne noe. Skal bli artig å se hva som skjer når jeg får TCCD RAMMEN tilbake.

Har du fått testet ut med TCCD rambrikken(e) nå? Vurderer dette kortet selv da jeg har bestilt meg 2 Venice prosessorere (en 3000+ og en 3200+).

Jepp. Kjører de på 270MHz CAS 2.5-3-3-10-1T :) Og dette er 2x512MB i dual mode. Kjører 3 Volt og DS reduction på 50% CPU kjører på 2700MHz. Men noe særlig over 270MHz virker veldig vanskelig. Tror grensa går på rundt 273MHz ved dette oppsettet. Har også prøvd asynkront uten særlig hell. Da denne cpu-en skal kunne greie 2800MHz +. Men jeg må si meg nokså fornøyd.

 

Kanskje kommer vi enda lenger med ny bios ;)

Lenke til kommentar

Jeg ville være svært forsiktig å si at dette var det beste sokkel 939 nForce3 kortet. Det har for mange bugs relatert til forskjellige typer RAM. Har prøvde flere typer selv. Har fått forståelse for at det er TCCD RAM som funker best med dette hovedkortet. Men selv med slike brikker er det ikke spes. mye å skryte av. Får en grei nok klokk, men ikke noe mer.

 

Om det ikke kommer en ny bios som forbedrer disse problemene med overklokking så er dette langt fra det beste nForce3 939 kortet. Jeg tror både MSI og ASUS på nåværende tidspunkt har mer solide produkter.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...