Gå til innhold

DFI NF3 Ultra-D flere som venter?


Popsi

Anbefalte innlegg

824 biosen er forøvrig havnet under beta siden hos DFI. Sier ryktene. Jeg fikk feil på det andre settet med Corsair TCCD moduler også. Forlangte å få et annet merke. Dette er Kingston Hyper X som også er basert på TCCD. Men disse klokker helt elendig på dette hovedkortet :( Så nå har jeg gitt opp. Kjører alt bare på standard hastighet. Skuffende hele opplegget :(

5147312[/snapback]

 

 

Det var rart for jeg kjørte 824 biosen med en 512mb kingston hyperX 2-2-2-5 på 277mhz .. å dette var på 1T timing .. men når jeg skiftet til ocz minne så måtte jeg flashe til 711 biosen for å kunne kjøre stabilt 1024ram i det hele tatt.

5147999[/snapback]

 

Okey, men jeg har kun prøvd med 2 brikker i dual. Har ikke engang prøvd 824 biosen mer siden jeg fikk 216htt buggen. Disse testene er gjort med 711 biosen

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Dette er helt sprøtt! Har som sagt hatt svært dårlige resultater med mine Kingston Hyper X TCCD baserte brikker. Fikk nesten ikke klokket i det hele tatt på 1t. Corsair XL også basert på TCCD, som jeg hadde før klokket helt fint opp til 270MHz CAS 2.5-3-3-10. Men her er det utrolige.... I dag fant jeg ut at jeg skulle prøve 2stk Corsair Value 512MB brikker som jeg hadde liggende. Har prøvd de før og kjørt de asynkront på dette hovedkortet. Noe som gikk helt fint. Hadde aldri prøvd å klokke de noe særlig synkront. Grunnet at jeg har prøvd før på andre hovedkort og ikke fått de noe særlig høyt. Men jeg fikk for meg at jeg skulle prøve på dette hovedkortet....

 

Det viste seg at de bare klokket og klokket.... 250MHz på CAS 2.5-3-3-8. Og til slutt greide jeg 276MHz CAS 3-4-3-8 på 1t!! Driver og Primer de nå! Kjører bare 2.6 Volt på dem! CPU på 2760. Noe som jeg vet den skal greie. Har enda ikke prøvd å senke multi for å se om RAMMEN kan gå enda høyere! Corsair merker ikke chippene på sine value select brikker med den egentlige produsenten. Så de kan være nesten hva som helst! Så jeg begynner jo å lure på hva dette kan være slags chips! Kanskje det er TCCD som har feilet testene som Corsair setter.

 

Noen? Jeg er iallefall kjempeglad nå

 

Edit: Jeg tviler sterkt på at de er TCCD siden alle TCCD brikker jeg har prøvd på dette hovedkortet nærmest krever at man kjører DQ reduction på 50% og 2.9 - 3.0 volt når man skal kjøre 1t. Disse kjører jo helt fint på 2.6 Volt og DQ reduction på Auto!

Endret av OcMax
Lenke til kommentar
  • 4 uker senere...

Daua ut denne tråden? Kanskje ikke så rart, er jo ikke kommet noen nye bioser. Jeg løste forresten en annen bug jeg hadde. Hadde nemlig kaldboot problemer. Fikk ikke startet etter å ha slått av systemet. Måtte ta stanby power til hovedkortet bort for så å slå den på igjen. Viste seg til slutt at det var en 200GB Maxtor Serial ATA disk som lagde dette problemet på akkurat dette hovedkortet. Da jeg byttet den med en Western Digital 200GB Serial ATA så var alt i orden...

 

EDIT: Så for min del så funker alt perfekt nå i overklokket tilstand på CPC 1t. Dette takket være at jeg har vært svært heldig med 2 stk. Corsair Value brikker som klokket langt og at jeg greide å isolere denne harddisk bug'en. RAM er nok det største problemet på dette hovedkortet. Masse RAM som funker dårlig på det. Ironisk at 2 Value brikker skulle funke mye bedre for min del enn dobbelt så dyr TCCD RAM. Men, men... så lenge alt funker er jeg fornøyd. Spørs hva som skjer den dagen man vil prøve 2GB RAM :p

Endret av OcMax
Lenke til kommentar

@ OcMax

 

jeg må si, du har fått noen syke value brikker! mine noe aldrene value (2*256) klarer ikke de oppgitte 200mhz engang på dfi kortet mitt. jeg tror jeg fikk de til å kjøre på 200mhz på nf7-s v2 kortet mitt tidligere, men ikke mye brikker å skryte av for å si det sånn.

 

heldigvis står de i en filserver som kjører en fsb på 133mhz til daglig, så da er det lissom ikke så farlig :p

Endret av Spirre
Lenke til kommentar
  • 3 uker senere...

Da har jeg fått 2stk. corsair Value 512MB brikker til. Så nå kjører jeg 4X512MB. Disse brikkene klokket akkurat like langt som de to andre.

 

For å kjøre disse 4 brikkene sammen så må jeg for det første kjøre Command Rate på 2t. Prøver man 1t så vil ikke hovedkortet boote. For det andre så tvinger hovedkortet brikkene til å kjøre 166 Divider på Command Rate 2t. Synkront funker ikke. Da vil heller ikke hovedkortet boote. Selv på 2t.

 

Dette med Command Rate 2t er faktisk ikke så ille som folk skal ha det til. Mange hyler og skriker i forumer rundt omkring over hvor mye ytelse man mister i applikasjoner. Dette stemmer overhodet ikke. Ja, det stemte for Sokkel A, men ikke for Athlon 64. For det første mister man ikke noe ytelse i spill på de oppløsningene/detalj nivået man vanligvis spiller, og for det andre så er det snakk om noen få prosent i NOEN applikasjoner som man mister av ytelse. Så det er fullstendig overdrevet å påstå at 2t er så forferdelig. Og her er et bevis på at det ikke er så ille: http://techreport.com/etc/2005q4/mem-latency/index.x?pg=1

 

Som jeg har skrevet før så kjørte jeg 2X512MB Corsair value på 270MHz Synkront og CAS 3-4-3-8-1t tidligere. Løsningen jeg brukte nå med 4stk Corsair Value 512MB brikker var rett og slett å klokke HTT opp til 337MHz. Så satte jeg CPU MultiPlikator ned til 8X. Dette resulterte i 2700MHz på CPU (Som før) og at minnet også ble klokket asynkront med 166 Divider til ca. 270MHz på CAS 3-4-3-7-2t. Så det ser ut til at der er en sperre for synkron kjøring ved bruk av 4 brikker. Siden minnet funker helt fint på klokkefrekvenser langt over 200MHz med 2t.

 

Så man kan si at jeg har nesten samme ytelse som før, bare med 2GB RAM :) F.eks i spillet F.E.A.R så kan jeg nå stille Texture Quality til Maximum uten å få lagging. Før måtte jeg bruke Medium Quality for å ikke få lagging. Og dette er på en Gainward 6800GT. Så 2GB RAM begynner tydeligvis å bli veien å gå. Disse Corsair Value brikkene (1024 Twinx settene) er virkelig noen juveler. Jeg har ikke fått testet de på andre hovedkort enda, men på dette hovedkortet klokker de faktisk bedre enn TCCD RAM. Mye for pengene kan man si. Halve prisen av F.eks Kingston HyperX TCCD (Som ikke ville klokke i det hele tatt nesten på dette hovedkortet).

Lenke til kommentar
da er jeg med. twinx er jo entusiast rammen til corsair vettu, akkurat som hyperx til kingston og golden dragon til geil osv.

5389553[/snapback]

 

Var bare jeg som trodde at de kalte alle 'Sett' (Bestående av 2 brikker som var plukket til å kjøre sammen i dual Modus) for Twinx.

 

Ser ut til at jeg er knallstabil nå på 338HTT x8 = 2700MHz og minne på 166 Divider = 270MHz CAS 3-4-3-7-2t.

 

Så jeg er meget fornøyd. 2GB RAM er absolutt en fordel. Da særlig i nye spill. Tror jeg skal kjøre dette oppsettet en god stund før jeg gidder å gå over til PCI-Express på denne maskinen. Har allerede en maskin med PCI-Express og 7800GTX.

post-10814-1136527893_thumb.jpg

Lenke til kommentar

Jeg har problemer med mitt hk. Har G-Skill F1 brikkene PC4400 disse klarer DDR 600 på 2.8v på Cl 2.5-3-4-6 siden de er TCCD Brainpower typen, men den nye typen da.

 

 

Som dere ser i signaturen min har jeg et 6800Ultra kort og en AMD 64 3200+ Venice...

 

Problemet er at når jeg skal over 250HTT fryser maskinen og bare restarter seg. JEg har satt høgere 1.75v på chipset core og satt ned HT multiplier på 3x siden jeg vil over 250 for å ikke bryte 1000Mhz Hyper Transport. :roll:

 

Jeg har til og med måtte skifte ut chipsett vifta pga den stoppa helt opp etter noen uker.

 

Er det noen som har hatt et problem lignende eller noe? Kan noen vise meg hva har jeg glemt for at jeg skal kjøre over 250HTT.

 

Kan det være strømforsyningen som ikke orker (Chieftec 360W) eller er d skjermkort problem med 6800Ultra akkurat med dette kortet?

Lenke til kommentar

kan være strømforskyninga som ikke klarer å holde det stabilt ja. sjekk +12v linja når du klokker, så ser du fort det om den ikke orker det.

 

jeg hadde samme problemet med en mist 350 watter på nf2 systemet mitt, og da +12v linja datt til ca 11.50 idle, så klarte den ikke å holde det stabilt lenger.

Lenke til kommentar

Har seriøst vurdert å bytte til dette kortet for å løse problemene med mitt eget - kjører msi k8n neo2, men etter å lest litt rundt her ser jeg at dfi har akkurat samme problemene som mitt eget.

 

Tenkte å bytte for å få fsb over 250 (er nok lettere med dfi) og for å benytte alle sata kontakter, hvertfall 3 av de. Gjelder det de fleste hovedkort at noen av sata-portene blacker ved for høy fsb? Er jo dritkjipt for jeg kjører en raptor og to store samsung i raid - er ikke hypp på å kvitte meg med noen av de.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...