Gå til innhold

DFI NF3 Ultra-D flere som venter?


Popsi

Anbefalte innlegg

Har seriøst vurdert å bytte til dette kortet for å løse problemene med mitt eget - kjører msi k8n neo2, men etter å lest litt rundt her ser jeg at dfi har akkurat samme problemene som mitt eget.

 

Tenkte å bytte for å få fsb over 250 (er nok lettere med dfi) og for å benytte alle sata kontakter, hvertfall 3 av de. Gjelder det de fleste hovedkort at noen av sata-portene blacker ved for høy fsb? Er jo dritkjipt for jeg kjører en raptor og to store samsung i raid - er ikke hypp på å kvitte meg med noen av de.

5436750[/snapback]

 

Sata 1 og 2 blacker vel ut etter 230MHz HTT på alle nForce3 hovedkort.

Endret av OcMax
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Tenkte kanskje å kjøpe en ekstra sata kontroller til raptor disken, men har ikke sata over pci begrenset båndbredde?

 

Gjelder det samme med nforce 4 kort også - at enkelte sata kontakter begrenses av fsb?

5438709[/snapback]

 

Sata kontaktene på de fleste hovedkort ligger vel som en del av PCI bussen? Så nei, et SATA PCI kort vil ikke hindre ytelsen.

 

På nForce4 har de kvittet seg med denne bug-en. Slik at her kan man klokke så mye man vil uten at det går ut over Sata kontakt 1 & 2.

Lenke til kommentar
  • 3 uker senere...

Eg lurer på om brukere av Ultra-D kort har noen favoritter eller meire klokkevennlige BIOS`er enn andre? Dette kan vel variere fra kort til kort,men eg tenkte eg ville spørre likevel

 

Takker for tips og evt. linker. :)

 

Har bladd litt i denne tråden,men er så vannvittig mange sier..

Lenke til kommentar

Har et 754 system som jeg vurderer å bytte ut til fordel for dette kortet og en 3200+.Har et greit agp skjermkort jeg vil beholde en stund til.

 

Har skjønt at dette kortet sliter med å finne kompatibelt minne.Har 2x512 Cruical Ballistix liggende og lurer på hvordan de funker på kortet.

 

Ellers har jeg forstått at kortet er stabilt og greit.Er det noen som har noen + og - å fortelle,så kom med det :)

Lenke til kommentar
Eg lurer på om brukere av Ultra-D  kort har noen favoritter eller meire klokkevennlige BIOS`er enn andre? Dette kan vel variere fra kort til kort,men eg tenkte eg ville spørre likevel

 

Takker for tips og evt. linker. :)

 

Har bladd litt i denne tråden,men er så vannvittig mange sier..

5536983[/snapback]

705 og 711 er nok de beste 2 biosene. Iallefall om du kjører Venice. 705 var mer stabil på klokking enn 711 når jeg brukte minne basert på Hynix D-43 Brikker. Ellers har jeg ikke oppdaget noen forskjeller.

Lenke til kommentar
Har et 754 system som jeg vurderer å bytte ut til fordel for dette kortet og en 3200+.Har et greit agp skjermkort jeg vil beholde en stund til.

 

Har skjønt at dette kortet sliter med å finne kompatibelt minne.Har 2x512 Cruical Ballistix liggende og lurer på hvordan de funker på kortet.

 

Ellers har jeg forstått at kortet er stabilt og greit.Er det noen som har noen + og - å fortelle,så kom med det  :)

5537947[/snapback]

 

Kjøp heller et sånt AS-Rock Dual Sata2 kort. Da har du muligheten til å oppgradere med et PCI-Express skjermkort senere. Svært dumt å kjøpe Ultra-D Pr. idag.

Lenke til kommentar
Eg lurer på om brukere av Ultra-D  kort har noen favoritter eller meire klokkevennlige BIOS`er enn andre? Dette kan vel variere fra kort til kort,men eg tenkte eg ville spørre likevel

 

Takker for tips og evt. linker. :)

 

Har bladd litt i denne tråden,men er så vannvittig mange sier..

5536983[/snapback]

705 og 711 er nok de beste 2 biosene. Iallefall om du kjører Venice. 705 var mer stabil på klokking enn 711 når jeg brukte minne basert på Hynix D-43 Brikker. Ellers har jeg ikke oppdaget noen forskjeller.

5546396[/snapback]

 

Okei,eg har 3700+, men byttet til 623 BIOS,men eg har nok nådd max klokk på min 3700+ @ 2.75 på luft :) Fortsatt en bra klokk vil eg si.

Lenke til kommentar
Eg lurer på om brukere av Ultra-D  kort har noen favoritter eller meire klokkevennlige BIOS`er enn andre? Dette kan vel variere fra kort til kort,men eg tenkte eg ville spørre likevel

 

Takker for tips og evt. linker. :)

 

Har bladd litt i denne tråden,men er så vannvittig mange sier..

5536983[/snapback]

705 og 711 er nok de beste 2 biosene. Iallefall om du kjører Venice. 705 var mer stabil på klokking enn 711 når jeg brukte minne basert på Hynix D-43 Brikker. Ellers har jeg ikke oppdaget noen forskjeller.

5546396[/snapback]

 

Okei,eg har 3700+, men byttet til 623 BIOS,men eg har nok nådd max klokk på min 3700+ @ 2.75 på luft :) Fortsatt en bra klokk vil eg si.

5546480[/snapback]

Ja, det må vel kunne sies å være en bra overklokk ;)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...