Gå til innhold

DIN StarWars Episode 3, premiære opplevelse


anon12234

Anbefalte innlegg

hey, dette er posten hvor du besktiver hvordan du opplevde premiæren på den kinoen du var å så den på. jeg kan begynne med min egen opplevelse.

 

På min kino (Nova kinosenter i tr.heim) hadde de stelt istand et enormt orkester som spilte starwars sanger i en stor hall. det bygget opp en enorm stemning før filmen. så var det dags til å gå in i selve salen. her sto det mennesker kled ut som sw figurer på rekke og rad. Boba Fett var der, dudes med kappe osv. var en der med helt orginal stormtrooper kostyme. med den orginale armoren osv. ble nesten våt i buksa av den kostymen. vi satte oss, min plass var nær midt i salen. før filmen begynte hadde da ordnet et lasershow. med laserprojectorer viste de hologramting rundt i salen med sw musikk i bakgrunnen. hologrammet var egentlig ikke så avansert, men med musikken ble det ordentlig fett. etter det ble ferdig var alle musestille. da var det en eller anna dude som ropte: may the force be with you :p. det var litt gøy. så begynte filmen............

 

Hvordan var din opplevelse?

Endret av Henrik2k
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Jeg så filmen på Sagatun Kino i Hamar.

Salen ble nesten helt full.

Før filmen startet klappet folkens 3 ganger bare i ren ekstase før det hele startet. Sagatun Kino spilte kjent Star Wars musikk når alle bare satt i salen og ventet. Da Lucasfilm logoen kom ble det selvsagt applaus. Mange lo i den nå berømte Yoda-Royal Guards scenen. Generelt bra stemning.

 

Eneste jeg har å utsette er at Sagatun spilte litt lavt. Skal derfor se filmen i morra på Colloseum.

Lenke til kommentar

På Bergen Kino var det ikke noe orkester, men en DJ som bl.a. spilte Star Wars themet. Det var også folk som var utkledd som diverse karakterer fra filmen (deriblant flere som Darth Vader og et par i autentiske stormtroopers-kostymer). Det var også en ganske spesiell lyssetting (gikk mye i lilla) og en røykmaskin involvert. Ved inngangene stod folk oppstilt med lyssabler i hånden, og flere hadde fektekriger!

 

Husker ikke helt rekkefølgen på dette som kommer nå, men jeg får prøve.. Da vi kom inn i salen var det først premieutdeling. De som hadde en konvolutt under stolen vant Star Wars-effekter (spill, DVD-er osv). Et par personer lagde show ved å ha fektekrig midt i salen, noe som var ganske tøft å se på siden det var ganske bra koordinert.

 

Etter dette ble det vist en morsom CGI film (regner med dette ikke bare var her) med karakterer fra filmene, fulgt av en oppsummering av de tidligere filmene. Etter der igjen ble det nedtelling fra 3 minutter akkompagnert av en fyr som spilte trommer. Skikkelig spennende! Folk var elleville, telte ned, klappet da filmen ble satt i gang (”A long time ago in a galaxy far, far away”), enda en gang da det stod ”Star Wars”, og en siste gang da rulleteksten på begynnelsen kom. Og selvfølgelig da filmen var slutt.

 

Dette er den første premieren jeg har vært på, så jeg vet ikke helt hva som er vanlig og ikke før en film. Men gøy var det i alle fall!

 

(Oi, dette innlegget ble lengre enn jeg trodde.)

Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...

Wow. Noen av dere har värt på skikkelig kule premierer virker det som. Eneste vi fikk her i byen var en gratis sjokolade til alle som hadde forhåndskjöpt billetter til filmen. Jeg var utenbys da billettsalget begynte så jeg sendte en kompis for å kjöpe billetten, han klarte selvsagt å etterlate min sjokolade i bilen, og det endte opp med at moren hans kastet seg over den, uvitende om at den var min. Jaja, det var bare en liten sjokolade allikevel, ingen vits i å gråte over spilt melk. Vet ikke engang hvorfor jeg nevner dette :ermm:

 

Filmen begynte 00:03 natt til torsdag, og kinosalen var ganske full, det dukket opp mer mennesker enn jeg hadde trodd. Var litt trött, men filmen var kul den! Måtte selvsagt se filmen igjen for andre gang noen uker senere...ga filmen 9/10 på imdb.com. :yes:

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...