Gå til innhold

Den store musikkanbefalingstråden


:---{D

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Da er det bare å spørre igjen. Jeg ser ikke det store problemet her. Man kan bare bruke søkefunksjonen hvis tråden blir lang og man vil søke litt etter en spesifikk ting. Dessuten er det viktig å mane andre til å aktivt gå og søke selv på nettet osv, sånn som jeg gjør i første post. Denne tråden blir ikke verre enn "Lurer du på hva sangen heter?", og den funker forsåvidt greit. Dessuten er det tillatt med bredere anbefalingstråder, som presisert i førsteinnlegget. Man kan også lage sin egen anbefalingstråd om et bredt emne, men da bør det være en gjennomført førstepost. Sånt må tas på skjønn. Forstår at folk kan virke negative til dette tiltaket, men man vender seg nok til det.

 

Da syns jeg en underkategori til forumet ville vært bedre...

7838460[/snapback]

Det er ikke en god idé ettersom det ville blitt tonnevis med tråder med omtrentlig samme tittel, selv med retningslinjer til det. Nei, denne tråden kommer til å funke fint, spesielt hvis folk er innstilt på det og ikke bare negative.

Lenke til kommentar

Heisann.

 

Jeg er på jakt etter lit ny musikk nå, begynner å gå lei av det gammle.

 

Det jeg har hørt på i det siste: Neil Young, Mötley Crüe, Minor Majority osv. Liker nesten all musikk... Vil gjerne ha noe lit hardt, men ikke for hardt.

 

Jeg liker også veldig godt "Rock And roll" Gammle sanger.

 

Å det hadde vært supert vis noen visste om noen fine "piano-sanger".

 

Takk

 

Mvh, LasH

Lenke til kommentar
Å det hadde vært supert vis noen visste om noen fine "piano-sanger".

7851870[/snapback]

Eric Saties tre verker av Gypnopédie, spesielt det første, er knallgod pianomusikk.

Videre kan Nova Novas Tones og Eternity nevnes.

Deretter avslutter vi med Yann Tiersens Summer 78 og La Dispute (han har også mange andre knalle, men det får holde i denne omgang ;))

Lenke til kommentar

Hei

 

Jeg søkte etter en post angående dette, men fant ingen.

 

Det jeg ønsker å finne er musikk som er glad og oppløftende. Om morgenen så pleier jeg å høre på slike sanger. Et perfekt eksempel er R.Kelly - Worlds greatest, som er veldig oppløftende. Det må være "gang" i den, og gjerne ha kor/gospel i. Liker generelt ikke sjangere som metall, dance og techno. Helst engelsk tekst, med mye positivitet i. Vet du om noen artister/sanger som er slik? Så si ifra :)

 

Setter stor pris på svar!

Endret av Jonas83
Lenke til kommentar
Hei

 

Jeg søkte etter en post angående dette, men fant ingen.

 

Det jeg ønsker å finne er musikk som er glad og oppløftende. Om morgenen så pleier jeg å høre på slike sanger. Et perfekt eksempel er R.Kelly - Worlds greatest, som er veldig oppløftende. Det må være "gang" i den, og gjerne ha kor/gospel i. Liker generelt ikke sjangere som metall, dance og techno. Helst engelsk tekst, med mye positivitet i. Vet du om noen artister/sanger som er slik? Så si ifra  :)

 

Setter stor pris på svar!

7852782[/snapback]

Kanskje Björk - Unison er noe for deg?

Videre har vi Mew - Snow Brigade

 

Er ikke helt sikker, så det får holde med disse inntil videre ;)

Lenke til kommentar
Hei

 

Jeg søkte etter en post angående dette, men fant ingen.

 

Det jeg ønsker å finne er musikk som er glad og oppløftende. Om morgenen så pleier jeg å høre på slike sanger. Et perfekt eksempel er R.Kelly - Worlds greatest, som er veldig oppløftende. Det må være "gang" i den, og gjerne ha kor/gospel i. Liker generelt ikke sjangere som metall, dance og techno. Helst engelsk tekst, med mye positivitet i. Vet du om noen artister/sanger som er slik? Så si ifra  :)

 

Setter stor pris på svar!

7852782[/snapback]

 

Det du leter etter er John Legend!

Test "get lifted" skiva :)

Lenke til kommentar
Hei.

 

Noen som har noen anbefaling av surfe/chill/skate musikk?

 

Tenker på lignende til:

John Frusciante - Murderers

7851905[/snapback]

 

 

Den sangen har du i vel fra Girl : Yeah right tipper jeg

 

Men det e bare til å se på Sk8/snw/srf filmer det, så finner du masse. Se på soundtracken til filmene.

Lenke til kommentar

Jeg har brukt Pandora og last.fm veldig mye, men nå spør jeg dere :)

Håper noen vil hjelpe, for jeg bruker faktisk tid på posten min.

 

Vel, jeg liker i hovedsak Aerosmith, Red Hot Chili Peppers, Queen, Green Day og U2.

 

Fra Aerosmith liker jeg jeg Dream on, I don't want to miss a thing, Angel, Cryin', Pink og Living on the edge veldig bra :)

 

Fra Red Hot Chili Peppers liker jeg Snow (hey oh), Dani California, Californication og Tell me baby best :)

 

Fra Queen digger jeg Bohemian Rhapsody, Another One Bites the dust, Killer Queen, Fat Bottomed girls, Who wants to live forever og The Show Must Go on.

 

Jeg håper noen kan fortelle meg om gullperler ifra noen av bandene jeg liker, og gjerne ny band, med spesifikke sanger. Jeg tenkte jeg skulle prøve meg på The Killers, blant annet.

Takk for hjelpen :thumbup:

Lenke til kommentar
Aerosmith: Crazy, Walk This Way, Janie's Got a Gun, Jaded, Amazing, Girls of Summer.

 

Queen: Love of my Life, Too Much Love Will Kill You, Tie Your Mother Down, I Want to Break Free, Brighton Rock, I Want it All.

7861717[/snapback]

Nytt band:

 

Def Leppard: Armageddon It, Animal, Photograph, Let's Get Rocket, Rocket, Hysteria, Love Bites.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...