Gå til innhold

Hvilket spill-firma synes du er best å lage spill?


Anbefalte innlegg

Hmm litt vanskelig men prøver:

 

1: Paragon Studios - City Of Heroes/City of Villains

2: LucasArts - Star Wars: The Force Unleashed

3: BioWare - Knights of the old Republic og SW:TOR

4: Kojima Studios (tror det er navnet) Metal Gear Solid 4

5: 3D Realms - Duke Nukem 3D, Death Rally

6: ID Software - Doom serien

7: Nintendo - Mange gode spill derfra gjennom tidene.

 

Så en av de verste etter min mening, nemlig SOE(Sony Online Entertainment). De dreit seg ut med Star Wars Galaxies og det horrible NGE systemet sitt, hvorfor de mente det ville være bedre enn det gammle systemet forstår ikke jeg. If it aint broke, don't fix it, er det noe som heter.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Blizzard, Konami, Valve og Square Enix.

Tidligere Westwood Studios var kongen med Command & Conquer og Red Alert.

Har FORTSATT ikke gamet bedre og morsommere strategispill enn det.

 

Har testet noen indie-spill også. En del av de knuser millionbudsjettspillene ned i grusen :p

Lenke til kommentar

Nintendo, Capcom, Square Enix og Konami er de som lager best spill.

 

Square er de som (for meg) har høyest snittkvalitet på spillene sine. Hvis du kjøper og RUNDER et SE-spill til konsoll som ikke bare er en "spinoff", er du nesten garantert en tieropplevelse du sent vil glemme.

Endret av UleDule
Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...
  • 2 uker senere...
Ubisoft Monreal

Thats Montreal, for the records.

 

Uansett, satt og tenkte på det her om dagen, og kom opp til denne listen:

 

1. Valve

2. Media Molecule

3. Naughty Dog

4. DICE

5. Rockstar North

 

Basert på spill, kontakt med kundene, engasjement, og personligheter.

Lenke til kommentar
Jasså, "Beste spill du noen gang har spilt?"-tråden i firma-forkledning...

 

Fiffig...

Absolutt ikke! :)

 

Det er mange spill jeg setter før spillene laget av noen av de jeg remset opp.

 

For meg står det mellom Blizzard og Valve.

 

Valve for sitt mesterverk Portal som jeg nylig spilte igjennom, og fordi jeg har spilt igjennom starten paa HL 2.

 

Blizzard for deres profesjonelle utforelse og videreutvikling av WoW + balanserte gameplay.

 

:grin:

Bullshit å gi Valve æren for Portal, når det var et uavhengig prosjekt kjøpt opp, og ansatt av Valve.

Lenke til kommentar

Det er nok mange som kunne fortjent denne "prisen". Når jeg skal velge mine favoritter så må jeg nok tenke tilbake til når jeg var yngre. For meg så handler det ikke bare om hvem som lager det beste spillet, men hvem som lager de beste spillene - altså, hvem som har gitt meg mest underholding opp igjennom årene. Listen min ser slik ut:

 

1. Nintendo - for alle de flotte årene med Super Mario, Pokémon, Zelda og alle de andre kanonspillene jeg koste meg med mens jeg satt med pekefingeren i nesen.

2. EA Games/EA Sports - de har kanskje mye dårlig, men blant alt skrotet finnes det titler jeg har hygget meg med fra nærmest bleiestadiet og helt opp til nå. FIFA-serien, Need for Speed-serien, Battlefield-serien (DICE/EA), og The Sims-serien. Bare for å nevne noen.

3. Blizzard Entertainment - jeg lurer på hvor mange timer jeg har brukt sammen med en flaske Cola, fire tårn med snus og WoW på skjermen. Men jeg kan ikke glemme de andre flotte timene jeg hadde med WarCraft III (+ Frozen Throne), StarCraft og Diablo II.

 

Er forresten elendig på hvem som egentlig utvikler hva, så det er bare til å rette meg. :)

 

Edit: Når det gjelder EA, så er det så forvirrende med hva de lager og ikke lager, at jeg har de med rett og slett fordi de har navnet sitt på mange gode spill. Høres kanskje latterlig ut, men blir surrete i hodet av å tenke over hva de faktisk utvikler selv, og hva de kun gir ut for andre studioer. :p

Endret av Skjoldal
Lenke til kommentar

Det må bli Valve. Bare klassikere, ikke et eneste dårlig spill.

 

Half-Life

Half-Life 2

Portal

Team Fortress 2

Left 4 Dead

 

De må også få credit for mange solide ekstrapakker, mods og oppdateringer til spillene sine.

 

 

Historisk så har Nintendo levert flest klassikere, men kvaliteten på mange utgivelser de senere årene har vært tvilsomme og det er begrenset for mange Mario-spill man orker å svelge. Har også sterk forkjærlighet for Sega når de var på topp rent kunstnerisk under Dreamcast-æraen, men de siste årene har vært magre. Sist men ikke minst bør Rockstar North nevnes for Lemmings- og GTA-spillene.

Endret av kilik
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...