Gå til innhold

Hvilket spill-firma synes du er best å lage spill?


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Gjest Bruker-127711

Blizzard uten tvil, ingenover eller ved siden av etter min mening. Joa, de burde kanskje gå litt vekk fra WoW, men D2, WC3, SC, og nå som D3, SC2 og et ukjent MMO som er noe helt nytt kommer, har jeg ikke annet enn store forventninger.

Lenke til kommentar

Personlig så topper nok Cdproject red øverst på min liste etter at de gav ut The Witcher også i tilegg gav alle som hadde kjøpt The Witcher alt som fulgte med EE gratis, noe jeg aldri kunne ha tenkt meg til at f.eks EA hadde gjort. Må ikke glemme at The Witcher er på top 3 av verdens beste spill etter min mening da. Ellers så må nesten Blizzard nevnes for Warcraft-serien og Bungie for Halo.

Lenke til kommentar

Hvis spørsmålet er hvilket spillfirma som faktisk er best i forhold til suksess kan man ikke svare noe annet enn Blizzard.

 

De har både verdens mest spilte RTS spill (Starcraft) og WoW som er verdens mest spilte MMO.

 

Et mer vellykket spillfirma finnes vel egentlig ikke.

Lenke til kommentar

Blizzard/Valve/Squaresoft ville jeg si.

 

Men har en egen mening om hvem som er dårligst også.

Funcom, de failer like mye på hvert spill sånn som Xbox360 gjorde med RROD på release.

 

De klarer det bare ikke, de lager ett spill av sinnsykt bra historie - men de failer fortsatt.

Lenke til kommentar

Deler min kåring i tre:

 

PC: Sports Interactive (Sigames) kjent for tidliger versjoner av Championship Manager nå fotball manager da de byttet utgiver fra Eidos til Sega.

360: Rare, Bungie med Microsoft Games Studios som utgiver kan også nevne From Software.

Ps3: Insomiac Games og Naughty Dog (disse to er kanskje de aller beste spillutviklerne noensinne, oser som hovedregel kvalitet lang vei av deres produkter.

Wii: Nintendo themself :)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...