Gå til innhold

Den store R/C-tråden


Anbefalte innlegg

Ser bra ut på videoen. Kan du hoovre uten at den vandrer vekk?

 

Ble litt sent svar dette men den ligger fint og stabilt i luften, men alle quader/helicopter vil alltid drifte en eller annen vei uten GPS.

Har GPS på vei i posten og forventer at den da skal holde seg innenfor 2-3 meter.

 

 

 

Trenger litt hjelp her, vi bygger en quad fra bunnen - alt er koblet opp.

Baseflight får korrekte signal fra tx, og kan kjøre motorene - men vi får ikke tx til å kjøre motorene alene. Det virker som fc(skyline mini32) ikke vil sende signalene til ESC - må den armeres på noe vis?

 

Frsky taranis tx, og frsky rx, ESC er quattro 4-in-1.

ESC er ikke kalibrert separat på noe vis, må det gjøres?

anyone?

 

 

youtube søk rcmodelreview eller painless360. De forklarer mye.

 

Mine erfaringer fra cleanflight(Nesten likt som baseflight)

 

1. Kalibrer ESC alle samtidig.

2. Throttle signalet må være lavere en min throttle eller så får en ikke armert.

3. ESCene armeres ved å ha stikken helt nede til høgre. Ser ikke FC throttle signal lavt nok, eller har du har ikke nok throw på rudder right så vil den ikke armeres.

 

Men... Se videoene til painless360 og rcmodelsreview som er på cleanflight/baseflight

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

er det bare jeg som sliter me å fly min 2dager gamle hubsan x4? den er kalibrert som den skal men finner liksom ikke ut av kontrollene..hvilken mode burde jeg ha? dt bør jo nevnes at jeg aldri har flydd noe slikt før..

 

Ta det stille og rolig, begynn med å hovre, prøve å holde den stabilt i luften og få kontroll på gass-spaken... Så begynner du forsiktig frem og tilbake med høyre-spaken for å se hvordan den oppfører seg. Deretter kan du begynne litt frem og tilbake med høyrespaken også... Ha alltid "rumpa" på quad'en mot deg for å gjøre det så enkelt som mulig... Når du behersker dette sånn nogenlunde, så kan du begynne å rotere quad'en med venstrespaken... Prøv å gå bak quad'en mens du flyr, så du stadig har rumpa mot deg, og du slipper panikk-manøvre som kommer når du flyr mot deg selv og alt blir motsatt... Tålmodighet er en dyd... Har jeg hørt... :)

 

LYKKE TIL!!

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...