Gå til innhold

Den store R/C-tråden


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Jeg finner det usaklig boring, så du hadde fort fått meg som kunde, om prisen var ok.

Synd pakkeprisen i norge er så evig høy. :p

 

Hm ja, kanskje heller gå for å selge nye ferdig balanserte propellere - slikt at når man skal ha nye så kjøper man heller de som er balanserte.

 

Men jeg, rart med det, syntes det var "spennende" :)

Lenke til kommentar

Kan faktisk være et marked for det å selge ferdig balanserte props, f.eks via trade forumet på modellflynytt.no

Men kan være litt issue å komme igang, før folk ser hvor bra du gjør jobben.

Og det vil fort koste litt å kjøpe inn masse props også, for å ha liggende når folk trenger.

 

In other news. Tror ikke jeg skal la det gå 4 år før neste gang jeg tar skikkelig vedlikehold på min savage.

Ikke det, fant kun 1 kulelager som det var grus i, og alt av drivverk m.m. var fint, inkl differ.

 

Det sagt, det skader nok ikke å fjerne det tykkeste laget med grus og dritt. Enkelte steder er det mulig å skjære av flak med kniv.

 

post-86587-0-66603700-1367241754_thumb.jpg post-86587-0-66942100-1367241756_thumb.jpg

 

post-86587-0-79675300-1367241758_thumb.jpg post-86587-0-83347400-1367241760_thumb.jpg

 

Edit: Og da var man ferdig med den jobben. Noe overflate støv og jord igjen, men det er så overfladisk og på steder det ikke betyr noe, at jeg ikke orket å fjerne mer av den.

 

post-86587-0-11480200-1367594091_thumb.jpg post-86587-0-12791400-1367594092_thumb.jpg

 

post-86587-0-65387900-1367594093_thumb.jpg

Endret av lain
  • Liker 1
Lenke til kommentar

Jada...

 

Jeg har flydd og kjørt det meste, både på land og i lufta, men for mange år siden kvitta jeg meg med helikopteret og etter det har det blitt lite flyging. Det eneste jeg har igjen er en gammel sender og noen servoer. Og det er her jeg lurer på litt forskjellig.

 

Kan noen fortelle meg i korte trekk hva som er forskjellene på 35 MHz og 2.4 GHz sendere?

Lenke til kommentar

Forskjellen er måten signalene overføres på. Med 35 MHz skjer det analogt og kan enkelt påvirkes av forstyrrelser eller at andre benytter samme frekvens. Med 2,4 GHz skjer det digitalt, og her bindes mottakeren og senderen sammen slik at overføringen ikke vil påvirkes av andre kilder (med mindre noe jammer frekvensbåndet), man trenger med andre ord ikke bekymre seg for at noen andre benytter samme frekvens. Mange flere kan også kjøre sammen uten at det går tomt for ledige frekvenser.

Lenke til kommentar

Tingen med 2.4GHz, er også at her hopper mottaker og sender imellom frekvensene innad på 2.4Ghz båndet.

Så selv om man har forstyrrelser på 2.44 f.eks, vil de hoppe videre før du i teorien merker noe til det.

 

Instead of transmitting on one channel at a time, both the transmitter and receiver are constantly hopping from channel to channel - at over 1000 times a second! When you initialy 'pair' your transmitter to your receiver, they initiate the synchronised sequence of channel hopping.
Lenke til kommentar

Awesome. Da må jeg ha en sånn etterhvert. Har fortsatt litt nostalgiske følelser for min Futaba 8 UPs, så det blir ikke med en gang.

 

Kjenner jeg er passe våryr etter så mange år uten flyging. Nå vil jeg ut å fly, men vegrer meg litt mot å legge ut den engangssummen det koster å komme igang (batterier og lader er svindyrt!!!)

Lenke til kommentar

Toll er det ikke, moms kan det bli, men om man velger å svindle staten litt, så kan man sette den verdien man selv ønsker på pakken når du sjekker ut.

Får også tollpapirer du kan skrive ut og vise til om det blir spørsmål.

 

Portoen er ikke så himla gal, kostet meg 18usd i frakt for 2x3s 5800mah batteri sist jeg bestilte. Og gangen før der, pga hast, betalte jeg 70usd for ekspress for 4 batteri. (2.5kg)

 

Ellers har f.eks elefun.no greie nok priser på endel batteri og ladere, om man ønsker å støtte norske butikker.

Lenke til kommentar

Ja, det er lov å svindle staten litt. De svindler oss hele tiden, synes jeg.

 

Har sjekket litt på Elefun, men har ikke helt bestemt meg enda. Tenkte jeg kanskje skulle begynne litt i det små, og da her jeg lyst på en EPP (foam/isopor?) modell, liten og lett, som jeg bare kan slenge bak i bilen og dra til en liten park eller noe og øve på hover. Eller skru ned litt rates og fly enkel akro.

 

Noen som har forslag til modell? Gjerne en modell som har ALT untatt sender. :)

 

Noe slikt som dette...? http://elefun.no/p/prod.aspx?v=2674

Endret av johanf
Lenke til kommentar

Kan noen anbefale et komplett KIT for noen som ikke har flydd før? Billig, men likevel så bra at det flyr uten at man trenger å ha full throttle hele tiden. 3 kanaler holder kanskje og helst under 1000-lappen. :)

Kunn fly, eller er du åpen for multikopter? budsjett på under 1000kr er isåfall noe smått.

 

Du har ikke radio eller noe fra før av?

Lenke til kommentar

Kan noen anbefale et komplett KIT for noen som ikke har flydd før? Billig, men likevel så bra at det flyr uten at man trenger å ha full throttle hele tiden. 3 kanaler holder kanskje og helst under 1000-lappen. :)

 

Du får det du betaler for, men uansett så anbefaler jeg en med push-propell slik at du slipper knekte propeller og akslinger:

 

http://www.elefun.no/p/prod.aspx?v=24987

 

men gå litt over lappen og få en litt større og mer stabil:

 

http://www.elefun.no/p/prod.aspx?v=24986

http://www.throttlestore.com/fly/nybegynner/clouds_fly_epo_127_4ch_bl_rr.aspx?lang=NO

 

Ellers så er jo en flysimulator det absolutt tryggeste!

 

http://www.elefun.no/p/prod.aspx?v=15409

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...