Gå til innhold

Den store R/C-tråden


Anbefalte innlegg

Jeg kjenner at jeg har lyst på en Vorza... klarer ikke å holde igjen så mye mer :p

 

 

I mellomtiden erklærer jeg meg selv kongen av å hente bilen inn igjen :D

 

post-69923-0-79405800-1368909876_thumb.jpg

 

post-69923-0-72994200-1368909896_thumb.jpg

 

post-69923-0-73483100-1368909904_thumb.jpg

 

Vorza anbefalest sterkt !!!

 

Bra innhenting. :thumbs: Har fått lekt meg med Summiten og nå, og det er en jævla gøy bil. Den kommer seg faen meg overalt. Konge bashe bil.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Jeg har lyst på en hyperion AC/DC lader - finnes det andre leverandører enn elefun i norge (eller kanskje også utlandet) som har sånn, og kanskje på lager?

 

Tenkte på den her - http://elefun.no/p/prod.aspx?v=9245

 

Eller, er det noen som har gode alternativer? Må være kvalitetslader! :D

 

Jeg har den du linker til, og kan ikke si at det er noe å klage på. Men har ikke testet å brukt den fra 12V kilde.

 

Du kan jo ty til E-bay hvis du ikke vil vente til de får den på lager http://www.ebay.com/sch/i.html?_trksid=p2050601.m570.l1313.TR0.TRC0&_nkw=Hyperion+EOS0606i&_sacat=0&_from=R40

 

Jeg har også denne laderen: http://elefun.no/p/prod.aspx?v=20614

 

Fungerer greit den også. Vet ikke helt hva som skal gjøre at en slik lader ikke har god kvalitet? Begge kan øke Amperen med 0.1 av gangen, og det er jo bra :)

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Noen som har erfaringer med hobby24?

Bestilte noen ting i fra de som var på fjernlager i følge nettsiden, og mener og at det da stod i parentes at det kunne gå mellom 3 til 7 dager ekstra. Nå er jeg snart oppe i 14 dager uten så mye som en lyd i fra de om at varen er sendt.

Lenke til kommentar

Du kan jo prøve å kontakte dem på epost eller msn. Det at ting ikke alltid er like raskt å få ifra fjernlager, er ikke direkte uvanlig.

 

Var ute å flydde litt i dag, litt mye vind, men fikk da flydd en halvtimes tid med litt 8tall og lek. Merker det skal til endel flyving før kontrollerne sitter i fingrene skikkelig.

Lenke til kommentar

Jeg ser jeg får litt jello av de nye propellene jeg har ifra DJI, synd det er håpløst nesten å få tak i "billig" graupner om dagen.

Kjøpt inn et par pakker ifra HK også, for å sammenligne.

 

Får vel ta en runde å balansere ting en dag, men det er så hat.

Lenke til kommentar

Avventer det egentlig uansett nå, teste og se om jeg får til ok balansering, og om videoen blir fortsatt litt shaky.

50 pr stk vs 50 for 4stk er litt forskjell :p

 

Driver ikke med noe seriøs filming, så litt jello kan jeg tåle, i alle fall til jeg får trent meg opp til å vite hva jeg driver med.

Lenke til kommentar

Noen som har erfaringer med hobby24?

Bestilte noen ting i fra de som var på fjernlager i følge nettsiden, og mener og at det da stod i parentes at det kunne gå mellom 3 til 7 dager ekstra. Nå er jeg snart oppe i 14 dager uten så mye som en lyd i fra de om at varen er sendt.

 

Jeg ville heller laget delen selv enn å bestille fra Hobby24 (det har jeg også gjort). Det er vel å bra med norske forhandlere, men hvis de ikke gidder å lagerføre deler kan man like gjerne bruke e-bay.

Endret av xibriz
Lenke til kommentar

Avventer det egentlig uansett nå, teste og se om jeg får til ok balansering, og om videoen blir fortsatt litt shaky.

50 pr stk vs 50 for 4stk er litt forskjell :p

 

Driver ikke med noe seriøs filming, så litt jello kan jeg tåle, i alle fall til jeg får trent meg opp til å vite hva jeg driver med.

Du får legge opp noen filmsnutter etterhvert :)

 

Det er LOS du flyr for øyblikket, ikke sant? Ikke FPV?

Lenke til kommentar

LOS bare ja, med tanke på at jeg kun har tatt i rc biler før, ønsker jeg å starte forsiktig.

Tenker på fpv fly eller tricopter med tiden, men gøy med hexakopter også, veldig stabilt og "enkelt".

 

Har hovedsaklig fokusert på å justere inn ratings, og nå siste, fly åttetall for å prøve å få inn feel av kontrollerne.

Kort og godt, muskeltrening. Skulle ønske jeg hadde et passe stort jorde rett utenfor døra.

Lenke til kommentar

Jeg tror også at jeg skal ha meg en Vorza etter hvert.. kanskje neste sessong.

 

Summiten er genialt.. det er konebilen både når jeg crawler og når jeg kjører street bilen :)

 

Hvorfor skal folk kjøpe biler fra HPI og Traxxas? Greit nok at bilene er billige, men de tjener jo grovt på at bilene går i stykker hele tiden i tillegg slikt at folk må erstatte deler konstant.

 

Kjøp fra Team Assosiated, eller Losi f.eks istedet. Losi har jo akkurat kommet ut med 8ight 3.0 som er en buggy for de som originalt ønsker en Vorza. Det koster litt mer i startkapital, men dette tjener du på i lengden ettersom ting ikke går i stykker. De raser heller ikke i pris om man ønsker å selge dem brukt hvis man blir lei av dem etter noen år. HPI og Traxxas biler må en jo kaste etter folk om man ønsker å bli kvitt dem. Er du heldig så får du lurt en stakkars pappa som har null pei som kun ønsker å kjøpe noe stilig til sønnen sin.

 

Har en kamerat som klikker totalt på sin E-Revo rett og slett pga den går i stykker på hver tur. Han skal holde følge med en annen kamerat og meg som kjører Losi, og da går det skeis pga bilen er ufyselig på bane så han rett og slett ikke klare svingene i like høyt tempo. Han har omtrent byttet ut hele bilen i "option-parts" for å gjøre dem sterkere ettersom de originale delene kun går i stykker. Men problemet da er at man kun dytter den svakeste "linken" i bilen til neste ledd som da går i stykker neste gang.

 

http://www.youtube.com/watch?v=hj0EEkq5PsM

 

Dette var den første "review'en" jeg fant til Forza. Og det første han sier er at alle skruer må kjøres locktite på. Samt hjulet detter av og han ødelegger en del deler på første run. Må man uansett skru opp hele bilen for å sette den sammen igjen slik at den ikke faller sammen på første run, så kan man like så godt kjøpe et kit og bygge bilen selv er min mening.

Lenke til kommentar

Går i stykker hele tiden? Jeg har biler både ifra traxxas og hpi, og ikke akkurat behandlet dem pent.

Og når ting ryker, er det gjerne pga min idioti, men takk og pris, er det de billige tingene som ryker, da jeg ikke har puttet inn aluminium deler all over (som enkelte gjør så smart).

Lenke til kommentar

Man skal aldri bytte ut deler til aluminium nei (det fins jo selvfølgelig unntak), særlig ikke deler som er billige i utgangspunktet. Da er det bedre at dem ryker kontra noe som koster mer. Så ikke tru at det er problemet i mitt eksempel.

 

Jeg startet med HPI biler selv, og har hatt et par Savager blant annet som jo ryktes til å tåle ekstremt mye blant "bashing" folket. En annen kamerat startet da med Traxxas T-Max slik at vi fikk konkurrert litt. Når vi begge nå (2 år siden) har byttet merke, så merker vi jo hvor utrulig mye mer som skal til for å ødelegge bilene nå kontra før. Før viste man jo ikke bedre rett og slett og trudde at vedlikeholdet som måtte til var helt vanlig. Og vi har også begge gått fra nitro til elektro, og kræsjene som vi opplever nå er jo 2-3 ganger verre i hastighet og høyde som regel kontra før. Jeg har punktert ei lipo pakke, og byttet et par bærearmer med kræsjene, men "thats it".

 

Jeg sier jo ikke dette for å være slem, det er jo et tips.

 

Kjøreegenskapene er også ikke til å sammenligne. Men vi kjører endel på bane, så det spørs jo hvor mye betydning akkurat det har å si for så mange her inne.

Lenke til kommentar

Om du har hatt et par gamle savager, og har klart å kjøre dem i stykker titt og ofte, vil jeg påstå det er deg og din kjørestil det er noe galt med.

Det er ikke bare et rykte at disse tåler mye, og det er ikke uten grunn at det er så mange som trives med disse bilene.

 

Jeg startet selv med en savage X 4.1 nitro, så bygd om til extended nitro, så konvertert til flux for bruk med 2x3s (6s) lipo.

Er det noen bil som har tålt mye juling, er det den.

 

T-max derimot, den har vel ikke akkurat rykte på seg for å tåle så mye ut av boksen.

 

Kjører forsåvidt selv på bane, men da med annen bil, som krever helt andre ting. Er også helt andre stressfaktorer med å kjøre på bane vs bashing.

Selv om det tidvis kan gå rett i veggen på bane også.

 

Men jeg skal være enig med deg angående banekjøring, at folk som tror de kommer til å gå den veien, og har tilgang på bane, bør vurdere TA og Losi, spesielt om de har litt teknisk forståelse.

Vet det er mange i klubben som trives med disse bilene. Men om man først går seriøs for bane, er det gjerne ikke en "billig og grei entry bil" man går for heller.

Lenke til kommentar

Om du har hatt et par gamle savager, og har klart å kjøre dem i stykker titt og ofte, vil jeg påstå det er deg og din kjørestil det er noe galt med.

Det er ikke bare et rykte at disse tåler mye, og det er ikke uten grunn at det er så mange som trives med disse bilene.

 

Hva har det med saken å gjøre? Poenget er at de tåler mindre enn bilene som er av bedre kvalitet. Min kjørestil handler jo om å bruke bilen. Jeg gidder ikke ha dette som en hobby hvor jeg må være forsiktig pga jeg er redd jeg strekker strikken for langt. Da blir det helt meningsløst for min del.

 

Ekstra uaksom blir en jo når man har med kamera i tillegg og skal prøve å lage noen stilige "shots". Savage'n er jo en basher, og da skal den brukes ordentlig også.

 

Jeg startet selv med en savage X 4.1 nitro, så bygd om til extended nitro, så konvertert til flux for bruk med 2x3s (6s) lipo.

Er det noen bil som har tålt mye juling, er det den.

Jeg hadde en eldre versjon enn det du har. Min het Savage 25 limited edition trur jeg. Den endte opp med alt for stor motor til slutt den også. Den rakk aldri å bli konvertert til elektro dog. Eller en skal aldri si aldri. Jeg har den fremdeles liggende et sted.

 

Jeg sier jo ikke at Savage er en dårlig bil. Skal en ha en basher, så er nok den bilen en av de bedre å satse på. Det er heller når jeg ser at folk ønsker seg biler som E-Revo og Vorza jeg reagerer. Det er rett og slett søppel i forhold til andre bilder der ute. Det er en grunn til at det ikke blir brukt i VM f.eks. Det er for "farlig" å satse på ettersom de går for lett i stykker.

 

Jeg trur rett og slett at plastikken som blir brukt på biler som TA og Losi er bedre. De tåler ihvertfall kaldt vær bedre, det er sikkert. Enten det, eller så er delene rett og slett bare bedre desegnet.

 

T-max derimot, den har vel ikke akkurat rykte på seg for å tåle så mye ut av boksen.

Min savage vant i hvertfall over T-max'en til min kamerat når det gjaldt vedlikehold.

 

Kjører forsåvidt selv på bane, men da med annen bil, som krever helt andre ting. Er også helt andre stressfaktorer med å kjøre på bane vs bashing.

Selv om det tidvis kan gå rett i veggen på bane også.

Jeg syns det oftere går kast-i-kast på bane enn bed bashing. Det er mye mer å forholde seg til på bane.Men det spørs jo sikkert litt på hva slags bane man kjører på også. Er jo endel baner rundt omkring i landet her som er heller "barnevenlig" spørre meg.

 

Men jeg skal være enig med deg angående banekjøring, at folk som tror de kommer til å gå den veien, og har tilgang på bane, bør vurdere TA og Losi, spesielt om de har litt teknisk forståelse.

Vet det er mange i klubben som trives med disse bilene. Men om man først går seriøs for bane, er det gjerne ikke en "billig og grei entry bil" man går for heller.

 

Mitt poeng er jo at man uansett vil tjene penger på det i det lange løp.

Jeg har ihvertfall brukt mindre penger på min Losi og TA til sammen enn jeg har gjort på HPI bilene mine selv om de kostet over det dobbelte å "få inn".

 

Det jeg faktisk vil anbefale, er å gå på bruktmarkedet for å finne Losi og TA som "første bil". Vi har jo folk som kjører aktivt buggy i både VM og NM her i norge som gjerne bytter ut sine biler hver år, og da kommer de bilene ut på markedet for en mindre penge. Og jeg skal love deg at de er tatt godt vare på. Ferdig satt opp i tillegg.

Lenke til kommentar

Jupp, bruktmarkedet burde vært brukt mye mer egentlig.

Selv for dårlig til å anbefale folk dette, mye pga de gjerne vil ha noe nytt, og nekter å innse at de får mer for pengene ved å kjøpe brukt.

Samme greia med paintball markører, selv om det har løsnet endel der etter hvert.

 

Kjøpe en roller, brukt radio og om ikke annet, ny motor og ESC.

 

Mulig jeg oppfattes som veldig uenig med deg, men er egentlig enig på det meste.

Eneste at mange folk foretrekker heller å bruke 100-200 kroner i deler i måneden, enn å betale dobbelt pris for å få bedre kvalitet up front.

Lenke til kommentar

Ja, tingen er jo at man får ekstremt mye mer av å kjøpe brukt. Som regel får man jo med veldig gode servoer med på kjøpet som ofte kan koste 5-700 kr stykket liksom bare der. Og "nybil" følelsen varer helt til man kjører 10 sekunder i grusen. hehe.

 

En annen feil mange også gjør er jo å kjøpe en og en del. Fremfor å kjøpe seg opp et lite lager av ting som er litt forbruksvare i denne hobbyen.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...