Gå til innhold

OC-Freak sin DVD-Brenner/DVD-plater og FAQ tråd


Anbefalte innlegg

Det forklarer jo en del. Men hvordan vet man at disse er fake? Noen kilder som underbygger dette?

Jepp!

 

-De skal være "Made in Japan"

 

- På platens underside helt innerst i kanten skal det stå GG og deretter 6 siffer.

Har noen ekte 8X DVD-R TY hvor det står GG000041....

Dette kan være vanskelig å se...Hold det opp mot lyser så skal de være synlig

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Hva med PI/PIF scans (bilder/linker) av de mest populære media, spesielt de i "midt-sjiktet"?

 

Selv om du lister media i rangerte grupper gir det ikke spesielt nøyaktig oversiktig over kvalitet, derfor ville scans være svært behjelpelig.

 

Brent / scannet på de mest populære brennerene.

 

Trond

Lenke til kommentar
Hva med PI/PIF scans (bilder/linker) av de mest populære media, spesielt de i "midt-sjiktet"?

 

Selv om du lister media i rangerte grupper gir det ikke spesielt nøyaktig oversiktig over kvalitet, derfor ville scans være svært behjelpelig.

 

Brent / scannet på de mest populære brennerene.

 

Trond

Det blir for mye arbeid og krever for mye plater.

 

Og plater koster.

 

Jeg brukte ca 35 000 i fjor på CD/DVD media, og jeg har ikke noe ønske om å slå denne "rekorden" i år, men det blir nok et 5 sifret beløp i år også...

 

Jeg anbefaler heller folk å lese cdfreaks sine tester - der er det mange forskjellige medietyper og testresultater med ;)

Lenke til kommentar
Det blir for mye arbeid og krever for mye plater.

 

Og plater koster.

 

Det er selvsagt klart, men jeg trodde kanskje du hadde tatt vare på scans av de fleste media. Scans er jo mye av det man baserer kvalitetsanslaget på, og alle kan selvsagt gjøre scans, men siden jeg antar du har scannet vanvittig mye forskjellig media så hadde det ikke vært dumt å få se endel av dem. Som sagt, media i "midt-sjiktet" er vanskelig bedømme utifra at de f.eks. er som du sier, "brukbar".

 

Trond

Lenke til kommentar
Det blir for mye arbeid og krever for mye plater.

 

Og plater koster.

 

Det er selvsagt klart, men jeg trodde kanskje du hadde tatt vare på scans av de fleste media. Scans er jo mye av det man baserer kvalitetsanslaget på, og alle kan selvsagt gjøre scans, men siden jeg antar du har scannet vanvittig mye forskjellig media så hadde det ikke vært dumt å få se endel av dem. Som sagt, media i "midt-sjiktet" er vanskelig bedømme utifra at de f.eks. er som du sier, "brukbar".

 

Trond

Har jo et par hundre scans på maskinen, men å sortere disse og laste opp vil ta for lang tid, samt at en del av de er utdaterte med tanke på at de er brent med gammel firmware.

 

Kunne lasta de opp til en eller annen plass, men tror ikke folk villke forstått noe av de uten en skikkelig renaming av filene :p

 

Mye av kommentarene på plate kvaliteten er basert på resultatene jeg får når jeg tester DVD-Brennere - og disse resultatene ligger jo på nettet :)

Lenke til kommentar
sticky?

Det er jo en nyere versjon av "Produsent info om DVD+/-R plater tilgjengenlige", så den byttes nok med denne tråden etterhvert

Den er jo også et både bedre og mer detaljert alternativ til "Guide for Hjelp til kjøp av DVD brennere " (har ikke noe imot guiden din omy, men du må nok se deg slått av en veteran ;) )

 

Edit: leif

Endret av megakrølle
Lenke til kommentar

Hva med +RW plater?Tester ingen brennerne opp mot disse?Jeg bruker min

NEC 2500 som en video opptaker der jeg sletter/skriver på nytt på + RW plater.

Jeg kan umulig være den eneste som bruker disse.Går og lurer på å kjøpe

en NEC 3540 eller en BenQ 1640 og hadde satt pris på at RW plater blir

testet.OC-Freak,get going!

Lenke til kommentar
Hva med +RW plater?Tester ingen brennerne opp mot disse?Jeg bruker min

NEC 2500 som en video opptaker der jeg sletter/skriver på nytt på + RW plater.

Jeg kan umulig være den eneste som bruker disse.Går og lurer på å kjøpe

en NEC 3540 eller en BenQ 1640 og hadde satt pris på at RW plater blir

testet.OC-Freak,get going!

Hei, Raper.

 

Hvis du kikker på de nevnte testene på http://www.cdfreaks.com/, vil du se at de fleste brennere er testet med DVD+RW media også.

Og i oppsummeringen på siste siden i en test står det stort sett hvilket format den er best eller dårligst på.

 

Feks. nederst på siden her har de testet 4 forskjellige DVD+RW media, og skrevet en oppsummering av kvaliteten på DVD+ på en LG brenner:

http://www.cdfreaks.com/article/172/5

 

Stort sett samme oppsett på de nyere testene....

 

Så kikk litt der du, så finner du sikkert svar på det du lurte på.

 

Nettulf

Lenke til kommentar

Renslig, ryddig og nøytralt....godt gjort!

 

PS: Få med;

Vanguard DVD-R 8x -> TYG02 ...

fikk inn et testparti nå som er helt menigsløst dårlige = ubrukelige!

(om det går an å skrive det slik)! foreløpig den værste Fake-TY jeg har vært borte i.

 

 

PK

PXP

Lenke til kommentar
Renslig, ryddig og nøytralt....godt gjort!

 

PS: Få med;

Vanguard DVD-R 8x -> TYG02 ...

fikk inn et testparti nå som er helt menigsløst dårlige = ubrukelige!

(om det går an å skrive det slik)! foreløpig den værste Fake-TY jeg har vært borte i.

 

 

PK

PXP

Dette er forøvrig de samme falske TY platene som finnes under That's Write merket.

 

Det er også Vanguard produserte falske TYG02 plater.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...